Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa vinkkejä lapsiperheen muuttoon!!

Vierailija
22.01.2010 |

Edellisestä muutosta melkein 10 v., joten on muuttopuuhat unohtuneet. Ovatko vuokrattavat muuttolaatikot käteviä? Miten kannattaa pakata esim. astiat? Edellisessä muutossa taisin kääriä ne sanomalehtiin, oisko muuta tapaa? Onko sulaa hulluutta muuttaa neljän miehen ja yhden peräkärryn ja pakettiauton voimalla yhden päivän aikana? 4-henkinen perhe ja 80 neliöstä muutetaan. Tavaraa on...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakatkaa joku osa lasten leluista viimeisenä ja purkakaa se ensimmäisenä, niin eivät ole koko ajan jaloissa.

Muistakaa katsoa, että uudessa kodissa tavarat ja kalusteet on turvallisesti - ei esim. jätetä sohvaa pystyyn niin, että lapsi voi kaataa sen päälleen.

Muuttovaihe menee ripeästi, kun pyydätte tarpeeksi kantajia ja suojaatte lattiat esim. aaltopahvilla tai vanhoilla matoilla, ettei kenkiä tarvitse ottaa pois.

Vierailija
2/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivat laatikot ja muut tarvikkeet, pakkasivat kaikki tavarat (paitsi ne mitkä itse haluttiin pakata), kantoivat tavarat, laittoivat paikalleen, veivät roskat pois ja hakivat sitten laatikot takaisin kun oltiin purettu ne. Olisivat purkaneet laatikotkin mutta sen halusin itse tehdä. Oli helppo muutto, suosittelen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat aion kääriä pyyhkeisiin, hyvä idea! Ja jätesäkkejä aion hyödyntää. Kuinka paljon te olette muuten noita muuttolaatikoita vuokranneet? Luin jostain että 1 laatikko per asuinneliö olis hyvä.

Vierailija
4/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrattavat muuttolaatikot ovat todella käteviä. Muuttofirmoista saa kohtuuhintaan myös muutakin pakkausmateriaalia. Sanomalehdistä tuppaa tulemaan astiat likaisiksi, siksi en ole sitä itse käyttänyt. Makulatuuripaperi (jota saa siis muuttofirmoista) on paljon kätevämpää. Se sama mihin kaupoissakin pakataan astiat.

No mä en lähtisi perheasuntoa muuttamaan pakettiautolla, mutta jos välimatka on lyhyt ja paljon porukkaa, niin ei se tietysti mahdotonta ole. Helpommalla pääsee jos saa kaikki tavarat yhdellä kertaa kyytiin.

Jos pakettiauto ja peräkärry ovat olemassa, niin sitten saattaa olla järkeä. Jos ne joutuu vuokraamaan, niin sitten kannattaa kyllä vuokrata jo kuorma-auto (ja mahdollinen kuski siihen).

Vierailija
5/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutettiin juuri 4 hengen tavarat 90 neliöstä. Sujui hyvin, kun vuokrattiin kuljetusfirmalta, joka hoitaa sivubisneksenä muuttoja auto ja kuski. Kuski kantoi myös ja piti ohjat käsissä kuinka auto kannattaa pakata. Kaikki tavarat mahtuivat autoon kerralla. Miehiä muuttamassa oli sen kuskin lisäki 4-5.

Pahvilaatikoita ei kaupoista enää tahdo saada. Vuokrattavat laatikot hyviä, mutta niihin täytyy pakata tavarat viime tipassa ja myös myös purkaa nopeasti kun niissä on päivävuokra. Jos on rahaa niin ei haittaa. Meillä oli pelkkiä pahvilaatikoita. Keräsin niitä töistä mukaani. Kaupoista sai ainoastaan banaanilaatikoita, jotka kyllä kans hätätapauskessa käyvät. Astiat me pakattiin sanomalehtiin ja pahvilaatikoihin, mitään ei menny rikki.

Kaikkien laatikoiden päälle kannattaa kirjoittaa mitä niissä on ja mihin huoneeseen uudessa kodissa ne kuuluu, jotta kantajat itsekin tietävät minne viedä. Mä toimin meillä organisoijana, tiesin mikä kuuluu mihinkin ja sitten lopulta tiesin ettei esim. autotalliin oo viety mitään käyttötavaraa.

Niin ja kun meilä alkoi pahvilaatikot loppua, pakattiin vaatteita, ym. pehmeää jätesäkkeihin. Matkalaukut ym. kannattaa myös käyttää hyödyksi.

Tsemppiä ja hermoja muuttopuuhiin!

Vierailija
6/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina pakkasin astiat pyyheisiin. Ei ylimääräistä painoa eikä roskaa, kun purkaa kamat. Pyyhkeet kun joka tapauksessa täytyy kanstaa.... Toki varjopuolena on, että ei niin kauheesti laatikoihin mahu...

Vierailija
7/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa jokaiselle perheenjäsenelle parin päivän vaatekerrat erilliseen matkalaukkuun. Näin ei tarvitse muutopäivän jälkeisenä aamuna/aamuina etsiskellä nyssäköiden ja laatikoiden keskeltä puhdasta päällepantavaa. Sama vinkki kosmetiikkatuotteille :)

Vierailija
8/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. banaanilaatikoita, olivat erittäin käteviä ja hyvän kokoisia. Pakkasin astiat niihin käärästynä pyyhettä pehmikkeeksi. Kaikesta ylimääräisestä on hyvä luopua muuton yhteydessä. Me veimme lähilastenkoteihin todella paljon tavaraa! Jokainen tavarasarja on hyvä laittaa samaan laatikkoon. Ottakaa mielellään joku esim pakettiauto niin pääsette helpommalla.

Vierailija
9/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan ehdottomia.Me on muutettu tosi monta kertaa.Viimeisin oli ehdottomasti paras muutto.Oli muuttofirmalta rekka,muuttolaatikot ja kaksi äijää.Lisäksi tietysti pari kaveria.

Minä pakkasin tavarat.Muuttopäivänä lähdin lasten kanssa muuton ajaksi kauppoihin.Pysyivät lapset pois jaloista ja oma mielenterveydentila siedettävänä:) Ostoksilla tulee parempi mieli,eikä nää mitä sun huonekaluille tehdään:) Pari tuntia olin poissa ja tavarat olivat päässeet ehjinä sisälle.Maksaa toki hieman enemmän,mutta en enää kestäisi näitä tee-se-itse-muuttoja.

Vierailija
10/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikoiden/pussien nimeämistä (huoneiden mukaan) vaikka maalarinteipillä

lisäksi kaikki mikä mahdollista, kannattaa pakata jätesäkkeihin! Helppoja, halpoja. Esim. lelut, vaatteet jne. muut pehmeät tavarat.

Ottakaa valokuvia ja videokuvaa vanhasta asunnosta vielä mieluummin kun tavarat paikoillaan! Yleensä on kyllä valokuvia, mutta ei välttämättä joka huoneessa otettuja. Itse ainakin kaipaan ekoista kämpistä kuvia (joita en siis tajunnut ottaa)

Lapset mummolaan tms. muuttopäiväksi, mutta kuitenkin antaa sitä ennen lapsille tilaisuuden sanoa "heippa" kodille. Lapsista riippuen mietittävä, onko parempi näyttää koti esim. tyghjentämisen jälkeen (että ei tänne jäänyt mitään meidän tavaroita, esim. leluja ;).

Itselle ja muuttomiehille helppoa evästä ja juomista

Vierailija
11/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin keväällä ja meillä ei ollut apua. Oli vappu ja esikoinen oli hoidossa( kehitysvamma).

Kuopus oli kotona, ei saatu hoitoon.

Helvettiä oli ja oksensinkin illalla, kun olin niin poikki.

Kuopus oli 5v. ja väsyi itsekkin illansuussa.

Kaksi päivää tehtiin muuttoa ja ei oltu kaikkea pakattu, joka oli tosi huono juttu.

Tavaraa oli helvetisti.

Olen tosi huono muuttaja, joten en voi neuvoa.

Laittakaa kaikki tavarat laatikoihin ja mitään ei saa jäädä puolitiehen.

Mikäli rahaa on, niin siivouttakaa vanha kämppä.

Me siivottiin itse ja siinäkin oli karmea homma.

Kaikki muuttoruoka valmisruokaa ja sama uudessa kodissa, koska ruuan laitolle ei jää aikaa.

Lapset tulee levottomaksi laatikoiden keskellä ja ne pitää purkaa nopsaan tahtiin.

Vierailija
12/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaraa ihan liikaa ja 7 henkeä

hyvin meni

Vierailija
13/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hoitoon.

Vierailija
14/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsatkaa niihin vuokralaatikoihin, niin menee kerralla 5 x enemmän laatikoita autoon ja kamat säilyy niissä ehjinä.

Vierailija
15/15 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti hyvinkin pinomista! 10 kpl oli päällekkäin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä