Teettekö lenkkimakkarasta ruokaa??
Ette varmasti tee koska kaikki tienaattekin täällä järestään väh. 3000€/kk nettona. Meillä tänään makkarakastiketta lenkistä.
Kommentit (31)
Suomessa ollessamme maistetaan kerran tai pari mutta muuten syödään makkararuuista vain täkäläistä Bratwurstia. Rasvaista mutta eipä ole tippaakaan jauhoja joukossa - eikä myöskään mitään rustoja.
Teen sen HK:n sinisestä, ja ruskean kastikkeen tietysti oikeaan voihin.
Kyllä on hyvää! Syödään noin parin kuukauden välein tätä.
Sitten teen joskus myös siskonmakkarasoppaa, sitäkin ehkä parin kuukauden välein. Lasken sen lenkkimakkararuokien kategoriaan.
Kesän aikana grillataan muutaman kerran myös makkaraa. On hyvää salaattien ja vaikkapa uuniperunoiden kanssa.
Nakkeja lapset saavat myös silloin tällöin, ehkä parin-kolmen kuukauden välein.
Eli meillä syödään makkararuokaa varmaankin noin kerran kuussa.
En vain tykkää makkarasta. En syö leikkeleitäkään tmv,enkä kinkkua. Porsasta muutenkin ehkä max. 2 krt vuodessa. Lpaset ja mies syö broileri- tai kalkkunaleikkeitä ja joskus kinkkua.
Nakkeja taas kyllä. Ne haisee ja näyttää paremmalta. Mutta niitäkin ehkä 1-2 krt/kk. Tuolloin teen nakkikastiketta tai nakkikeittoa,joskus nakkeja ranskalaisten kanssa,mutta tosiaan yhteimääränä tuo 1-2 krt/kk.
Nakit ovat lapsille Vatajaa ja meille aikuisille Atrian jotain,en muista minkä niminen paketti edes on...
Minä tykkään kaikenlaisista makkaroista ja nakeista. Paitsi niistä Vatajan mauttomista ;) Tää on sellainen juttu, että en suostu tinkimään tai luopumaan. Meidän perhe syö näin pääosin hyvin ja terveellisesti, eineksiä ja turhia lisäaineita vältellen. Mutta makkara, sitä on pakko saada säännöllisesti :) On koko perheen yhteinen herkku ja lapset kiljuu riemusta makkarapaketin kauppakassissa nähdessään.
En tiedä mitä ollaan, kai keskituloisia, kun nettotulot 4000€/kk 2 aikuisen ja 2 lapsen perheessä.
ja syön Pirkan bratwurstia toisinaan.
kun vetää sydänlangan parsinneulalla sen läpi pituussuunnassa.
ja kyllä oli herkkua!
Me ollaan varmaan tulojen puolesta ylempää keskiluokkaa, mutta kyllä meillä syödään ihan tavallista perusruokaa.
Meillä ihan sama. Minä voin syödä HK:n sinistä vaikka kylmiltään tai leivän päällä, mies ei tajua miten joku NAINEN voi ylipäätään tykätä HK:n sinisestä. Tälle meillä naureskellaan mökillä, sen kerran kun minä syön grillattua makkaraa (ehkä kerran pari kesässä), pitää silloinkin makkaran olla HK:ta, on niin ihanan tasaista massaa, eikä tartte pelätä lihanpalasattumia suussa ;)
Mä tykkään syödä sitä kylmänä muutenkin ja miestä kammottaa. :D
Meillä ihan sama. Minä voin syödä HK:n sinistä vaikka kylmiltään tai leivän päällä, mies ei tajua miten joku NAINEN voi ylipäätään tykätä HK:n sinisestä. Tälle meillä naureskellaan mökillä, sen kerran kun minä syön grillattua makkaraa (ehkä kerran pari kesässä), pitää silloinkin makkaran olla HK:ta, on niin ihanan tasaista massaa, eikä tartte pelätä lihanpalasattumia suussa ;)
Mä tykkään syödä sitä kylmänä muutenkin ja miestä kammottaa. :D
Mä olen meillä myös se joka katsoo jääkiekkoa ja juo olutta... :D
huomenna makkarasoppaa! :)