Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen väärin mokkapalojen kanssa?

Vierailija
22.01.2010 |

Tein eilen pitkästä aikaa mokkapaloja, ohje on iso eli luulin sen riittävän siihen uunin isoon syvään peltiin, mutta siitähän tuli ihan likilaskuinen lätty :( ei kohonnut ollenkaan, hyvää kyllä oli, mutta haluaisin niistä sellaisia ihan leivoksen kokoisia eikä mitään pannaria.

Teettekö te muut siihen syvään uunipeltiin vai ihan ostamaanne vuokaan vai mihin? Tarkoitus kokeilla kohta uudestaan, tällä kertaa laitan sellaiseen lasagnevuoan tyyppiseen. Josko nyt se myös kohoaisi..

tässä ohje mitä käytin:

http://pullahiiri.com/blog/1807563/mokkapalat

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kananmuna alkaa kypsyä ja leivinjauhe menettää tehonsa tuon kiehuvan veden takia.

Vierailija
2/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällisestä tulee kivikovaa?

miten saan pehmoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/8007/Mokkapalat

Itse olen päällisen tehnyt kaksinkertaisena.

Vierailija
4/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ainesosien olisi hyvä olla huoneenlämpöisiä, kun alat tekemään taikinaa, niin rasvan, munien kuin maidonkin. Tällöin saat parhaan lopputuloksen! Minustakin tuo kuuma vesi kuulostaa oudolta...

Vierailija
5/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sekoitat kulhossa tomusokerin, kaakaojauheen ja vaniljasokerin, jos sitä ohjeessa käsketään laittaa. Sitten sulatat margariinin ja sekoitat sen sähkövatkaimella kuivien aineiden joukkoon. Sitten lisäät kahvia sen verran, että kuorrutteesta tulee melko paksua, mutta levitettävissä olevaa. Ainemäärät suunnilleen samat kuin muutenkin, kahvia saattaa tulla vähän enemmän.

Vierailija
6/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällisestä tulee kivikovaa? miten saan pehmoista

Vierailija
7/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sekoitat kulhossa tomusokerin, kaakaojauheen ja vaniljasokerin, jos sitä ohjeessa käsketään laittaa. Sitten sulatat margariinin ja sekoitat sen sähkövatkaimella kuivien aineiden joukkoon. Sitten lisäät kahvia sen verran, että kuorrutteesta tulee melko paksua, mutta levitettävissä olevaa. Ainemäärät suunnilleen samat kuin muutenkin, kahvia saattaa tulla vähän enemmän.

kahvi, rasva, kaakaojauhe ja vaniljasokeri sekaisin. Ottaa käsivatkaimen ja siivilöi tomusokerin joukkoon. Paljob helpompaa.

Vierailija
8/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaa, tomusokeria. laitankohan liikaa tomusokeria kun tulee koputeltavan kovaa?

Vierailija
9/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaahdon pitää tosiaan olla kunnolla vatkattu, muuten tulee lätty.

Vierailija
10/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun tehdään kakkuja, joissa munat ja sokeri vatkataan vaahdoksi. Sitä ei saa vatkata liian kauan, esim. sähkövatkaimella 3 min on riittäsä. Jos vatkaa liian kauan, niin munanvalkuaisrihmat jotenkin rikkoutuvat ja kakku lässähtää.

Minä olen kyllä tehnyt tuolla kiehuvalla vedellä ja monesti täytekakkukin sisältää kiehuvaa vettä.

Jos vaikka tämä neuvo auttaisi.

Vierailija
11/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mutta mun ohjeessa luki että vatkaa rasva ja sokeri vaahdoksi johon lisätään muna. Ihmettelinkin et yleensä vatkataan muna ja sokeri ja siihen rasva....

Jospa nyt ei tuu lättyjä.

Vierailija
12/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo resepti on kyllä hyvä. Olen sitä itsekin useaan kertaan käyttänyt. Mietin tässä, että kuinka paksuja mokkapaloja haluaisit... Mokkapalojen paksuuteen pystyt vaikuttamaan juuri sillä, kuinka pieneen/suureen vuokaan/peltiin ne paistat.

Vierailija
13/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis sekotan ne erikseen lautaselle, lisään siitä. Käytän myös kylmää maitoa ja sulatettua rasvaa. Muna-sokerivaahto on hyvä silloin, kun taikinaan jää hetkeksi (n. 4 sek.) kahdeksikko eli sammutat vatkaimen, nostat ylös taikinasta ja teet taikinalla kahdeksikon.

Kuorrutteeseen siivilöin sekä kaakaon että tomusokerin ja sekoitan aineet ihan lusikalla. Siitä tulee aika paksua, mutta laitan kuorrutteen kuuman taikinalevyn päälle, eli kuorrute sulaa paikalleen eikä oo kovaa.

Vierailija
14/14 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...selvisi, että hän laittoi kahvin puruina, ei keitettynä siihen kuorrutteeseen.

Kahvi siis nesteenä, ei kiinteänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi