Keitä pitää kutsua pieniin häihin?
Olen laatimassa vieraslistaa pieniin hääjuhliimme. Ongelma on nyt se, että suunnittelemme häitä ihan salassa, enkä voi pyytää keneltäkään neuvoja tai mielipiteitä! Sanokaa siis te:
- Kutsunko mukaan ystävän, joka oli kouluaikoina tärkeä ja jonka häissä itse olin (3 vuotta sitten) mutta jonka olen nähnyt viimeksi kaksi vuotta sitten? Asui tässä välissä ulkomailla, muutti takaisin Suomeen mutta ei ole pitänyt sen jälkeen yhteyttä joulukorttia enempää. Kuului tavallaan kaveriporukkaan, jonka muita jäseniä aion kyllä kutsua, mutta en tiedä, onko pitänyt yhteyttä näihin muihinkaan.
Tai
- Kutsunko toisen ystävän, joka oli hyvin läheinen muutaman vuoden ajan, mutta on hänkin ollut nyt noin kaksi vuotta melkein kokonaan kadoksissa (sai kaksi pientä lasta eikä ole varman ehtinyt pitää yhteyttä). Asuu pitkän matkan takana, ei tunne muita kutsuttuja.
Kaikkinensa tarkoitus on siis kutsua vain lähisukulaiset ja tärkeimmät ystävät.
Kommentit (17)
ja he ovat ilman muuta kutsuttujen listalla. Nämä kaksi (perheineen) ovat nyt sellaisia rajatapauksia, joiden kanssa puntaroin vielä, että kutsuako vaiko eikö. Mielipiteitä, pliis!!! ap
ja he ovat ilman muuta kutsuttujen listalla. Nämä kaksi (perheineen) ovat nyt sellaisia rajatapauksia, joiden kanssa puntaroin vielä, että kutsuako vaiko eikö. Mielipiteitä, pliis!!! ap
päätös on sinun.
siinä tapauksessa, jos sinusta itsestäsi tuntuu, että haluaisit saada ystävyyssuhteenne lämmitettyä uudelleen. Voisit tällä kutsulla osoittaa heille, että he ovat vielä tärkeitä ja haluat, että he ovat osa elämääsi.
ei oikeasti ole kovin läheinen. ja koska mulle pienet häät olisivat ehdottomasti alle 10, mieluusti vain 5-6- henkeä niin mä en tuommoisia siihen kutsuisi (mulle ei mahtuisi mukaan kuin TODELLA pari läheisintä).
Mutta koska teillä näyttää jo lähtökohtaisesti tarkoittavan laajempaa kuviota niin sitten miettisin sitä, että haluatko TULEVAISUUDESSA olla läheinen ystävä näiden ihmisten kanssa? Jos kyllä, kutsut heidät, jollet, jätät kutsumatta. Näin simppeliä.
35 vierasta. Kutsun saivat molempien vanhemmat, sisarukset puolisoineen ja kaverit joiden kanssa olemme jatkuvasti tekemisissä. ulkopuolelle jäi paljon kavereita, mutta johonkin raja oli vedettävä.
nimeomaan jos toivoisit jatkossa olevasi heidän kanssaan läheisempi. Muista syistä (esim. joku muu kutsutaan) ei tarvitse ketään kutsua, siis vain velvollisuuden vuoksi. Todennäkösesti nuo kaksi eivät välttämättä edes tule...
Itse tein virheen, että aloin miettimään etten kutsukaan erästä vanhaa hyvää ystävää kun yhteys oli ollut niin vähäistä.. näin jälkeenpäin, kun olemme pitäneet jälleen yhteyttä, kaduttaa aivan mielettömästi! Eli sanoisin, kutsu ihmeessä. Ei se yhteyden puute tarkoita, että he olisivat unohtaneet sut tai päinvastoin... syitä voi olla monia. Turha siitä on tehdä hirveän suurta numeroa.. sanot vain sydämestäsi, että olet heitä ajatellut ja harmittaa pitkä yhteyden katkos. :)
ei puhutta kenellekään. Vieraita noin 15, kummankin vanhemmat, sisarukset perheineen, yksi läheinen kummitäti ja yksi muu erittäin läheinen sukulainen.
Kavereiden kutsumista mietittiin, mutta koska rajanveto olisi ollut niin vaikeaa, jätettiin kutsumatta. Mulla esim. olisi ollut pari hyvää lapsuuden kaveria, jotka läheisiä, ja jotka olisi voinut kutsua. Sitten samassa porukassa hengaa mulla vähemmän läheisiä kavereita, joiden häissä olin kuitenkin itse juuri ollut. Olisi olut vaikea olla kutsumatta heitä. Miehelläkin on iso kaveriporukka, josta olisi musta kutsuttava kaikki tai ei ketään. Perheineen tuo kaveriporukka on sitten n. 15-20 hlö eli ei ne ois enää ollu pienet häät ja siinä vaiheesa olisin jo halunnut jotain läheisimpiä serkkuja mukaan. No sitten taas serkkuja on paljon ja mihin sitten vetää rajan, ketä kutsuu ja ketä ei.
Siksi rajattiin porukka todella pieneksi.
Taidan tosiaan tehdä niin, että laitan kutsut ja toivon sen parantavan yhteydenpitoa jatkossa. Vieraslistalle on tulossa noin 50 henkeä, mutta eihän kaikki tosiaan tule.
ap
Meillä oli häät, joissa oli 35 henkeä, tietysti isovanhemmat, vanhemmat ja sisarukset perheineen kutsuttiin. Ystävien kutsuminen oli vaikea paikka, meillä on paljon ystäviä joiden kanssa ollaan useita kertoja kuukaudessa tekemisissä. JOs kaikki oltais kutsuttu olisi vieraslista paisunut varmaan 50 henkeä lisää. Niinpä sitten päätettiin kutsua vain ne kaikista parhaimmat ystävät perheineen. olikohan molemmilla 3 tai 4 ystävää. Ei edes harkittu sellaisia ystäviä tai tuttuja joiden kanssa oltu tekemisissä vuosi tai kaksi sitten.
pelkät vanhemmat, isovanhemmat ja sisarukset perheineen niin tuli yli 40 vierasta! :P
On nimittäin todella noloa jos hääpari kutsuu esim 50 henkeä ja arvelee että ehkä 40 henkeä tulee ja varaa paikan sen mukaan. Sitten kaikki 50henkeä tuleekin. Ruokailu toki on helppo tilata sen 50 hengen mukaan mutta jos tila on pieni...
Kerran olin sellaisissa häissä. Hyvä kun pöytien välissä mahtui liikkumaan...
Taidan tosiaan tehdä niin, että laitan kutsut ja toivon sen parantavan yhteydenpitoa jatkossa. Vieraslistalle on tulossa noin 50 henkeä, mutta eihän kaikki tosiaan tule.
ap
On nimittäin todella noloa jos hääpari kutsuu esim 50 henkeä ja arvelee että ehkä 40 henkeä tulee ja varaa paikan sen mukaan. Sitten kaikki 50henkeä tuleekin. Ruokailu toki on helppo tilata sen 50 hengen mukaan mutta jos tila on pieni...
Kerran olin sellaisissa häissä. Hyvä kun pöytien välissä mahtui liikkumaan...
ap
Meillä kutsuttuja oli 82 ja kaikki tulivat! Onneksi olimme varautuneet siihen.
vain ne joiden kanssa olen tekemisissä ja läheisissä väleissä. Ja näin tulen jonain päivänä tekemäänkin, jos tuon miehen kanssa joskus naimisiin asti pääsen.
Meillä oli vanhemmat ja minun sisarukseni puolisoineen.
Teillä ei ole velvollisuutta kutsua yhtään ketään. Katso niitä ihmisiä, jotka ovat elämässäsi nyt, kenet heistä haluat nähdä hääpäivänäsi?
muistan miten joku sanoi että rajaa niin että kaikki ne jotka ei ole ollut vuoteen sinun kanssa tekemisissä jää ulkopuolelle.
Ymmärrän kyllä sinua tuon lämmittelyn takia. Minä voisin kutsua ystävän jota ei ole vuosiin tavannut. Mutta onko hänellä kumppani, lapsia?
vastaisin että sulhanen ja morsian.
Etköhän ihan itse tiedä sinulle tärkeät henkilöt?