Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että joillain ihmisillä on AINA vaikeaa?

Vierailija
21.01.2010 |

Joissain lapsiperheissä äidit tuntuvat oikein kieriskelevän siinä itsesäälissä että kaikki on kamalaa: lapset valvottaa, aina joku itkee, ei saa syötyä, ei saa laitettua ruokaa, ei saa siivottua, jne. jne. AINA kaikki on huonosti.

Ja jostain kumman syystä nämä lapset on usein kotona tosiaan aika iniseviä mutta esim. meillä ihan normaalisti käyttäyviä, joskin ehkä kiusaajatyyppisiä tapauksia.

Mistä ihmeestä se johtuu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin pikkuhiljaa yhteydenpidon yhteen äitiin, jolla oli niin kauhean vaikeaa. Hänellä oli kolme lasta vähemmän kuin meillä, ja neljä isovanhempaa joka ikinen päivä apunaan, meillä ei ketään. Silti hänen arkensa oli aivan tavattoman vaikeaa. Hirveä valitus oli, jos isovanhemmat lähtivät vaikka päiväksi mökille, mikään siivoaminen, kaupassakäynti tai harrastuskuljetus ei häneltä onnistunut.

Vierailija
2/4 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut vaan hahmottaa koko elämänsä ristiriitojen ja ongelmien kautta. Siis jotenkin vinksahtaneesti ajattelevat, että mitä enemmän epäkohtiin keskittyy, sen paremmin ne tulee ratkaistuksi. Ehkä ovat helposti stressaantuvia ja ärtyviä muutenkin, eivätkä ole oppineet rentoutumaan ja antamaan asioiden mennä omalla painollaan.

Mut kieltämättä joskus ihmetyttää, kun samat tyypit jauhaa aina ensimmäisenä ongelmiaan, elämäntilanteesta riippumatta. Mun ainoat lapselliset kaverit ennen omaa lasta oli just tällaisia, ja mä luulin että äitiys on kauheaa. Onkin iloinen yllätys huomata, ettei se ihan näin menekään. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joitakin suurempia ongelmia, joista sinä et tiedä mitään eikä niistä haluta kertoa ja se valitus kohdistuu sitten näihin asioihin.

Näin ainakin mun kohdalla. Taustalla on todella suuria ongelmia, joita tuskin monikaan av-mamma tai edes läheiseni osaavat kuvitella olevankaan olemassa ja sitten kun ne oikein ahdistavat kulminoituu ne noihin tyhjänpäiväisiin asioihin, kuten lasten kitinään.

Ja tuo, että lapsi inisee kotona, mut kylässä ei... näinhän se on aina. Kotona ollaan apinoita, kylässä käyttäydytään. Mun mielestä tossa ei oo mitään ihmeellistä.

Toisilla se on sit vaan luonteenpiirre, jos siis taustalla ei ole jotain todellista ongelmaa.

Vierailija
4/4 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta valitus ja keskity hyvään, mut nää valittajatyypit varmaan kokis sen arvosteluna?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä