Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko teille muistitakautumia mitättömiin asioihin erikoisissa tilanteissa?

Vierailija
21.01.2010 |

Eli asioihin, joilla ei ole ollut mitään merkitysta ja jotka ovat tapahtuneet vaikka 10-20 vuotta sitten? Voivat toki olla merkityksellisiäkin asioita.

Ja tulevatko nämä muistot mieleen tilanteissa, joilla ei ole mitään tekemistä tämän muiston kanssa? Esim meikatessa, ruokaa laittaessa, suihkussa, kassajonossa jne.

Olen jo pitemmän aikaa miettinyt, että seilaako muiden mieli näillä muistojen merillä yhtä ahkerasti. Välillä alan miettimään, että onko minulle tapahtunut lapsuudessa tai nuoruudessa jotain, kun palaan yllättäen mitättöminä pitämiini hetkiin ja tapahtumiin.

Enkä tarkoita nyt mitään sellaisia muistoja, joita voisi muistella esim toisten kanssa, vaan sellaisista, joista minulla ei ole ollut mitään aktiivista muistojälkeä. Asiat pulpahtavat mieleeni kuin ensikertaa, ihan kuin olisin elänyt elämän, jota en muista. Toki muistettuani muistan, että se muisto on todellinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkuu aina vaan. :) Aika rasittavaa, toisaalta hirveän avartavaa - näin aikuisena usein hoksaan ajattelevani, että EIHÄN TÄMÄ MUISTO OLE TOTTA vaan lapsen vääristynyt tulkinta asioista. Monta asiaa on loksahdellut kohdalleen kun ne on yhtäkkiä pulpahtaneet mieleen - aivan kuin nyt oisin sit jotenkin kypsä käsittelemään lapsuutta ja nuoruutta.

Käsittääkseni tällainen toiminta liittyy ikääntymiseen, ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä useammin vanhat ajat, tuoksut ja kokemukset pulpahtaa mieleen.

Vierailija
2/7 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoivat noin 5 vuotta sitten, 25-vuotiaana.

T: Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sellaista deja vu-tunnetta?että tuntuu kuin jokin olisi tapahtunut ennenkin, vaikkei olisikaan...?

Vierailija
4/7 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain yhtäkkiä jotain pieniä yksityiskohtia parinkinkymmenen vuoden takaa, joilla en näe mitään erityistä tarkoitusta. Tulevat mieleen arkisissa tilanteissa ja jään ihmeissäni miettimään niiden merkitystä.

Näitä tulee suht usein.

Vierailija
5/7 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että on aina tullutkin. Nämä muistoväläykset voivat olla tosi hassuja ja usein ihan merkityksettömiä. Mulla ne on usein paikkoja ja maisemia. Yhtäkkiä vain muistan vaikka jonkun näkymän lapsuuden kirjastomatkalta, sitten tulee jo muuta ajateltavaa, ja muiston miettiminen jää.

Vierailija
6/7 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun toit sen noin hienosti kirjalliseen asuun!

Vierailija
7/7 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee myös paikoista, joissa en ole käynyt, tulee vain päähän tunnelma jostain 1800- luvun Ranskasta, ja tuntuu, että joo tuollaistahan siellä oli.