olen 168 pitkä, "sopivat" muut mitat
Raskauksien ja taaperovuosien aikana en jaksanut panostaa yhtään ulkonäkööni. Nyt lapset on tehty ja sen verran isoja, että mamma voi lähteä hyvällä omalla tunnolla salille ja lenkille.
PainoTAVOITE mulla on 68 (juu olisin jo ihan tyytyväinen tähän) ja tällä hetkellä rinnat DD.
Mutta noin niinkuin senteissä (mittaan mieluummin katoavia senttejä kuin kiloja, mikä olisi tuolloin realistinen vyötärön ja lantion senttitavoite?
Kiitos tosi paljon!!!
Kommentit (9)
kaikissa eläntilanteissa ja -vaiheissa?
voi sitä lenkkeillä hyvällä omalla tunnolla muulloinkin
hyältä. Mulla 3 lasta ja olen 168cm/56kg. Käyn jumpassa,pilateksessa ja lenkkeilen. Kroppa on jopa parempi kuin ennen lapsia, säännöllisen treenauksen ansiosta. Tsemppiä!
Voi kuitenkin olla, että vauvan/taaperon hoitaminen ja kotityöt vievät ajan ja energian täysin eikä sitten enää jaksa tai huvit panostaa itseensä. Minulla on sama tilanne kuin ap:llä, tosin lapsia toivottavasti tulee joskus lisää. Tämän lapsen jälkeen olen kuitenkin nyt aloittelemassa taas liikuntaa ja itsestä huolehtimista vähän suuremmassa määrin kuin tämän vauvavuoden aikana. Painoa pitää vähän pudottaa ja lisätä liikuntaa. Mutta haluan sanoa sen, että itselleen pitää antaa armoa synnytyksen jälkeen. Saa ottaa aikalisän kuntosaleista jos siltä tuntuu. Ne ehtii sitten taas aloittaa, kun lapsi ei vaadi enää äidin hoivaa niin paljon.
me ollaan saatu 5 lasta 10 v sisällä ja olen pitänyt huolta itsestäni koko ajan,vaikka olen käynyt myös töissä
parasta liikuntaa oli ripeä kävely ympäri kyliä kaksostenrattaita työnnellen
Me ollaan saatu 5 vuoden sisään 3 lasta, joista nuorimmaiset ovat kaksoset (toinen vielä koliikkivauva). Saman 5 vuoden sisään olemme myös muuttaneet 5 kertaa, joista kolme muuttoa uuteen maahan ja kaksi saman maan sisällä, mutta ei siis Suomessa. Mieheni on lisäksi poissa työnsä takia pitkiä aikoja kerrallaan eikä kotiäitinä uudessa maassa ole ihan helppoa tyrkätä lapsosia ventovieraille vaan sen takia, että äiti pääsee lenkille. Ihan jo esim. senkin takia, että lapset eivät ole edes ymmärtäneet vähään aikaan ympäristön kieltä. Kaksostenvaunuja sekä laudalla matkaavaa taaperoa en taas jaksanut tai viitsinyt työntää yhtään "huvikseni".
En todellakaan ole enkä varmaan tule olemaankaan mikään fanaattinen urheilija. On ollut ihanaa käpertyä vauva- ja taaperoaikojen vuodet kotipesän kätköihin lukuunottamatta lasten kerhoja ym. enkä tosiaan kadu niitä harvoja iltoja, joilloin istuin sipsipussi kourassa sohvalla telkkua tuijottamassa.
Nyt tilanne on toinen. Lapsille löytyy tarvittaessa nanny naapurista ja ovat sen verran isoja, että eivät enää valvota öitä.
Turhaa tuomita toisia, vaikka itse oletkin melkoinen reippailija.
Ja senttejä on pakko tuijottaa siksi, että omasta (ja mieheni) mielestäni näytän kyllä tosi hyvältä ylipainoisenakin :)
Jos haluaa tuloksia eli kiinteytyä niin täytyy liikkua ainakin 3 krt/vkossa.
T.kolmen äiti, en muista nyt mun nroa
ei kun tarkoitin, että en ole itse niin fanaattinen urheilija, että olisin jaksanut löytää aikaa ja energiaa urheiluharrastukselle vauvavuosina. Jos olisin ollut siis himourheilija aiemmin, niin toki sitä ois varmaan jollain keinolla löytänyt mahdollisuuden näiden viimeisten 5 vuoden aikana kuntoilla tässäkin elämäntilanteessa.
Itse olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että en stressannut painostani tai ulkonäöstäni tuolloin. Nyt sen sijaan haluan antaa aikaa itselleni ja terveydelleni. Pidän hiihdosta, uinnista ja lenkkeilystä. Kuntosalille lähtökään ei pelota. En silti koe itseäni fanaattiseksi urheilijaksi vaan ihan perustervettä elämänrytmiä olen tässä aloittelemassa.
Paino 58 kg ja F-kupit. Ihan olen tyytyväinen ja tavallisen kokoinen mitä ympärille kattelen.
alle 80cm:n niin on vähemmän riskejä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin.