Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarttuuko lasten sairastamat mahataudit yleensä aikuisiin?

Vierailija
21.01.2010 |

Siinäpä se kysymys olikin. Tarttuuko teihin siis yleensä jos lapsi sairastaa vatsatautia? Ja jos on joskus tarttunut niin onko se tauti aikuisella ollut yhtä raju kuin lapsella?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä ja muut lapset (olen nuorin) olemme sairastaneet vatsataudin, niin ei ikinä vanhempiin ole tarttunut, vaikka hoitivat ja siivoilivat paikkoja. Riippuu miten toimit, pesetko kädet jne.

Vierailija
2/22 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tarttuu, joskus ei, riippuu pöpöstä. Osa viruksista ei aiheuta aikuisella herkästi tautia, mutta osa taas on nimenomaan aikuisten tauti (kuten noro), joka voi mennä hyvin ohi lapsella, mutta aikuisella aiheuttaa hurjan taudin.

Itse juuri ilmeisesti noron lapselta, vaikka hänen oksentaessaan en hoitanut häntä ollenkaan vaan isänsä hoiti (sattui olemaan yö, joten minä nukuin enkä siten ollut edes samalla puolella taloa) ja pestiin käsiä todella tarkkaan. Silti minä olin se joka sairastui seuraavaksi, eikä häntä hoitanut isänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim noro tai rotavirus tarttuu pesitpä käsiäsi tai vessaasi miten ahkerasti tahansa. Mutta ei yleensä nämä tavalliset vatsaflunssat ole meillä lapsilta tarttuneet vaikka minä äitinä ne oksennukset yleensä siivoilen. Ehkäpä huolellinen käsien pesu on ollut hyödyksi, käsidesikin on käytössä ollut.

Vierailija
4/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla (8v ja 5v) ei ole koskaan ollut vatsatautia, heille ei tarttunut edes silloin kun itse olin viime talvena vatsataudissa. Eli ehkä noilla tenavilla on sitten parempi vastustuskyky kuin minulla. Luultavasti siis tarttuisi minulle jos lapsilla olisi.

Vierailija
5/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen vatsatauti. Tiedän perheitä, joissa tauti tarttuu AINA lapselta aikuiselle.

Mistä johtuu - no idea.

Vierailija
6/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sairastavat n pari kertaa vuodessa mahataudin niin, että edes kaikkiin lapsiin ei välttämättä tartu (4kpl) Minä sairastan mahataudin ehkä parin vuoden välein ja mies vielä harvemmin. Joskus vähän etoo tms kun lapsilla ollut tautia mutta sitä nyt ei tiedä onko psyykkistä kaiken sen siivoilun ja pyykkäilyn jälkeen ;)

Vierailija
7/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko / muistako pestä kätesi! Samoin ripulin ja flussan kanssa.

Vierailija
8/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheissä kyllä ovat vanhemmatkin sairastaneet jotkut rajumpana toiset lievemmin. Mä en kyllä oo "koskaan" kipeenä enkä ainakaan vatsataudissa.

Vierailija
9/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko / muistako pestä kätesi! Samoin ripulin ja flussan kanssa.

voi ehkä vähän vähentää mutta kyllä nuo taudit tuppaa tarttumaan perhepiirissä jo ENNEN oireita, ainakin meillä kun pusutellaankin niin paljon. Ja syödään samasta lusikasta/juodaan mukista-hui! Ei siinä paljon enää käsipesut auta. Eikä siinä kun siivoilet toisen yrjöjä, se virus on aerosolina ilmassa.

Vierailija
10/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä lapsiaan odottelevat vanhemmat juttelivat kuinka heillä on ollut koko perheellä tällä viikolla vatsatauti, toisen perheessä osalla jne... Ja minulle tarttuu aina kaikki, mitä lapsillekin eli onkohan nyt vatsapöpö tiedossa?!

Vierailija
11/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttui norovirus koko perheeseen. Muut oksutaudit on selvitty siten, että vain muutama perheestä sairastaa (meitä on 5).

Vierailija
12/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tarttunut kertaakaan.

Olisiko aikuisilla sitten kehittynyt vastustuskyky kaikenlaisia tauteja vastaan?

Flunssa on kyllä tarttunut useamman kerran...

Vierailija
13/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vatsatautia en ole saanut lapsilta siitäkään huolimatta, että rajussa taudissa on monesti tullut osumaa kasvoillekin. Yök... Mut mä oon tällanen teräsmaha.

5

Vierailija
14/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällä viikolla oli kuopuksella kuumeinen vatsatauti. Ei tarttunut muihin lapsiin eikä aikuisiin.

Viimeksi oli kahdella nuorimmaisella, ei muilla. Sitä edellisellä kerralla taisi olla minulla nuorimpien lisäksi ja Bulgarian tuominen tarttui sitten koko perheeseen.

Vierailija
15/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mulle. Mutta otan tän nykyään siltä kannalta, että se on hyvä painonhallintamekanismi :)

Pieni parin päivän paasto n. 3 x vuodessa

Vierailija
16/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä on niin että yleensä joku perheestä ei sairastu. Esim. viime keväänä meillä oli 3 mahatautia, ensimmäisestä selvisin oireetta minä, toisesta 1-vuotias ja kolmannesta mies. Itse en nuorena sairastanut vatsatauteja koskaan, sain ensimmäisen 27-vuotiaana esikoislapsen sairastuttua

Vierailija
17/22 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki läpi. Pari viikkoa sitten tokaluokkalainen valitteli vatsaansa useana päivänä ja ripuloi yhden päivän. 5-vuotias oksensi yhden yön, kuumeili ja ripuloi 3 päivää. Minä voin huonosti 2 päivää mutten oksentanut enkä ripuloinut. Lihassärkyä ja pientä lämpöä oli myös. Mies valitteli että kiertää vatsassa ja ilmaa porisee paljon, hieman öklö olo. Näin erilaisena oli tämä tauti tällä kertaa.

Vierailija
18/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarttunut mutta paljon,paljon lievempänä.

Vierailija
19/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut nyt 2mahatautia lapsella 3v,ekalla kerralla ei tarttunut,mutta toisella kerralla tarttui vaikka yritin pestä kädet ja kaikki hyvin kun siivosin lapsen sotkuja.
parasta kaikessa oli että mulle tuli vitun paskataudista välilevynpullistuma,painaa hermoon ja jalka ei toimi kunnolla +helvetilliset kivut.
t.mies

Vierailija
20/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi