Kysymys siivoojille (ja teinien äideille kans)
paljonko siivoojana saat palkkaa tunnissa? Millaista kohdetta siivoat?
teinien äidit... mikä olisi kohtuullinen korvaus tutulle teinille kotisiivouksesta? Onko 20e teinille ihan mitätön summa parin tunnin työstä?
Kommentit (8)
ja tietysti pistätte nuoren viemään verokortin, veroahan ei tarvitse edes maksaa, ennenkuin tulee himpunverran 1 000 €, täyteen vuodessa. Meillä nuoret ovat oppineet tekemään kovasti töitä, 14 vuotias maksoi jo ekana työvuotenaan ihan kiitettävästi veroja. Sai tunnissa n. 8 €. Alle 18 vuotiaastahan ei tarvitse maksaa edes tyel maksuja, tapaturmavakuutus on hyvä olla.
vastauksista! Ap nostaa, josko vielä joku kommentoisi erityisesti tuota korvaussummaa?
Teinien kuuluisi osata tehdä omatoimisesti kotitöitä. Jos sinun teinisi eivät sitä osaa, olet kasvattanut heitä kultalusikka suussa. Jo 3-vuotiaan lapsen tulisi ymmärtää vanhemman avustamana, että lelut laitetaan takaisin omille paikoilleen leikin jälkeen. Kouluikäinen osaa huolehtia vaatteiden kulkeutumisesta pyykkikoriin. Tehkää kotitöistä kiva homma, ei mikään pakko.
Olen 23-vuotias siistijä. Tämä on haaveammattini, ollut ihan pienestä asti. Olen kouluttanut itseni tähän työhön, olen kk-palkalla ja harkitsen vakavasti oman yrityksen perustamista. Mielestäni kotityöt ovat mukava pieni velvollisuus, jonka asiosta perhe voi hyvin.
oli mulla ennen äitiyslomalle jääntiä jotain 7,60€ Tessin mukaan erilaisia kohteita joissa yleisten tilojen siivousta, työntekijöiden tilojen siivousta sekä tosi paskasia vessoja... Nyky teinille riittää varmaan just ja just toi 20€, 10v sitte ku olin ite teini niin mulle olis riittäny 20mk! En ole siis teinien äiti mutta mulla ja miehellä on nuorempia siskoja...
tuo 20 e on jopa aika paljon.
Ei taida koulutettu lastenhoitajakaan saada verojen jälkeen 10e tunnissa käteen?
ja tietysti pistätte nuoren viemään verokortin, veroahan ei tarvitse edes maksaa, ennenkuin tulee himpunverran 1 000 €, täyteen vuodessa. Meillä nuoret ovat oppineet tekemään kovasti töitä, 14 vuotias maksoi jo ekana työvuotenaan ihan kiitettävästi veroja. Sai tunnissa n. 8 €. Alle 18 vuotiaastahan ei tarvitse maksaa edes tyel maksuja, tapaturmavakuutus on hyvä olla.
Minne se teini sen verokortin vie? Jos kerran menee ap:n kotiin siivoamaan?
tietysti vie sille joka maksaa sen työn, palkka maksetaan pankkiin ja verokorttiin merkitään tuo kyseinen maksu, näin sitten nuori näkee mitä hän on saanut palkkaa. Yksityinen henkilö voi käyttää esim. palkka.fi ohjelmaa, että saa tiedot toimitetuksi eteenpäin. Nämä tarvii, toimittaa joka tapauksessa.
Mutta samalla opetat väärän tavan. Ainakin sinun on sanottava että heidän pitää itse laittaa syrjään eläke työttömyys ja sairas rahat.