Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeestiko pidätte painon hallinnassa lähinnä syömisten avulla ???

Vierailija
20.01.2010 |

Täällä on ollut moniakin ketjuja, joissa eri painoiset listaavat syömisiään ja juomisiaan. Mikä minua ihmetyttää on se, että kukaan ei koskaan mainitse sanallakaan, että liikkumisella olisi jotain tekemistä painonhallinnan kanssa!

Jos olisin lihava ja lähtisin pudottamaan painoa, niin kyllä mulla olis se ruokavalio ja liikunta ihan yhtä tärkeitä, vois olla jopa se liikunta tärkeämpi. Mutta en ole tankero, olen 174cm, kokoa 36/38.

Itse kuljen paljon pyörällä ja kävellen joka päivä, lisäksi uin kahdesti viikossa 500m. Mutta kyllä myös sitten syönkin huoletta kaikenlaista, ei tarvii pupudieetillä olla.

Olen kavereista huomannut, että syömisestä ollaan ihan hirveän tarkkoja, sitten ei kuitenkaan liikuta, ja ihmetellään kun paino ei putoa "vaikka en mitään koskaan syö".

Oikeestiko joku yrittää pitää painonsa kurissa ilman säännöllistä, päivittäistä liikuntaa, pelkän syömisten vahtaamisen avulla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin toimii

Vierailija
2/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkasti laskin, kuinka paljon ruokaa suuhuni pistin ja paljonko kaloreita tai pisteitä kului. Laihtuminen on ihan silkkaa matematiikkaa, kun syö vähemmän kuin mitä kuluttaa (liikkuipa tai ei) niin laihtuu. Ja sitten kun paino on halutuissa lukemissa, syödään vain sen verran, että kulutus ja ravinnonsaanti ovat yhtä isot. Helppo homma, se on yhteenlaskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syömisissä ei ole mitään järkeä; itse pidän syömistä tärkeämpänä laihdutuksessa. Keskivertoliikkujan tehot ovat niin pienet, että kalorien kulutus liikkumalla on verrattain vähäistä. Toisaalta olen samaa mieltä ap:n kanssa siitä että liikunnasta on apua painonhallinnassa, mutta lähinnä sitä kautta että se vähentää ainakin minulla näläntunnetta. Lisäksi minusta on mukavampaa olla terve, lihaksikas liikkuja, kuin laiha mutta huonokuntoinen...

Vierailija
4/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko joku yrittää pitää painonsa kurissa ilman säännöllistä, päivittäistä liikuntaa, pelkän syömisten vahtaamisen avulla?

varaan kannata laskea. Syöminen on oleellisempaa.

Vierailija
5/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan minäkin. Siis enpä juuri liikuntaa harrasta paitsi hyötyliikuntaa sopivissa tilanteissa ja n.20kg olen pudottanut pariinkin otteeseen!

Mua vähän ärsyttääkin ohjelma Suurin pudottaja kun siinä annetaan ymmärtää että laihtua voi vain jos rääkkää itseään ihan äärirajoille asti! Kun oikeasti riittää että katsoo mitä suuhunsa laittaa. Toki liikunta on terveellistä, mutta ei sitä kyllä laihtuakseen tarvi harrastaa!

Vierailija
6/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on ollut pienestä asti pullero. Nyt on yli kolkytvee ja aina laihiksella, mutta ei koskaan laihdu.

Uinti ei sovi, kun altaasta tulee silmätulehdus. Juoksu ei sovi, kun tulee nivelet kipeeksi. Salille ei lähde, kun se on elvistelijöiden hommaa.

On keksinyt aika lailla selityksiä sille, miksi ei halua liikkua. Sitten kyllä painaakin lähemmäs 100kg. Ihan sapuskoilla yrittää painoaan pitää kurissa. Niistä puhuu ummet ja lammet kuin ruuneperi, miten on tarkka aina siitä mitä syö. Olisipa yhtä tarkka siitä, miten liikkuu, niin vois jopa laihtua...

Vierailija
7/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silti tarkoita, että olisin pupudieetillä. Viikonloppuisin herkutellaan, viikolla ollaan ilman makeita. Tämä riittää.

Synnytysten jälkeen olen treenannut itseni kuntoon myös lihaskunnon kannalta ja sitä pidän yllä ulkoilemalla lasten kanssa (pulkkamäki, pyöräily, kävelylenkit jne.) ja koiraa kerran päivässä lenkittämällä. Eli arkiliikunnalla.

Vierailija
8/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitä sitten harrasta todella, todella paljon, siis tyyliin treenaa maratonille. Tunnen monia ylipainoisia himoliikkujia. Itse juoksen/hiihdän/uin/jumppaan noin 5-7 tuntia viikossa enkä ole huomannut tällä mitään merkitystä painon kannalta. Sykemittarini mukaan juoksulenkki kuluttaa mulla noin 150 kcal eli aika nopeasti tuollaisen määrän syö ihan huomaamattaan.

Vierailija
9/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista lapsista tuli 20kg ylipainoa odotuksessa. Ekasta lähti 10kg puolessa vuodessa, kun kävelin joka päivä vaunujen kanssa keskustaan ja kävin 2 x vko salilla.

Toisen synnyttyä päivittäiset kävelyt ja muu liikuta jäi täysin nollaan, eikä se painokaan ole mihinkään pudonnut.

Ihan samalla tavalla molempien jälkeen olen syönyt.

Eli mulla kyllä ainakin ihan perus arkiliikunta tai sen puute vaikuttaa ihan muutamassa kuussa painoon + / - 10 kg. Mieluummin liikun, kun vahtaan syömisiä.

Vierailija
10/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on muuten hyödyllistä, piristää mieltä jne, mutta ei sillä oikeasti ole paljon merkitystä laihtumisen kannalta. Tai ainakin paljon vähemmällä vaivalla laihtuu kun syö vähemmän, kuin jos yrittäisi kuluttaa vastaavasti energiaa liikkumalla enemmän. Eikä aikakaan riitä niin paljoon liikuntaan, saati sitten into.

Vierailija
11/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakaan mulla, käyn 6x viikossa juoksemassa 6-10 km. Paino vaan pakkaa nousemaan koko ajan silti, nyt pysynyt samassa. Mutta ei ne kilot tällä lähde. Tosin lihakset on hyvässä kunnossa ja painaahan nekin. Mut oikeesti kyllä pari kiloa läskiä löytyis irrotettavaksi, oon vaan niin tosi herkkusuu vaikka kuinka yritän vähentää syömisiä..

t.Sirpana 174/70

Vierailija
12/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras vaihtoehto on runsas liikunta ja tupakointi. Sitten voi syödä ihan mitä tahansa! Koska tupakoi, niin ei edes tee mieli niin paljon herkkuja.

Vierailija
13/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sulla ei ehkä sen takia paino putoa koska et edes ole lihava:D Olet ihan normaalipainoinen. Yritäpäs lopettaa vuodeksi KAIKKI liikkuminen, autolla vaan menet, niin sitten huomaat, että kyllä niillä lenkeillä ON vaikutusta painoosi :)

Mulla on muuten sama pituus, mutta painoa 88kg. Mulle toi 70kg olis se unelma. Ei sitä hyvää painoa tajua, ennen kuin sen menettää eli läskistyy.

Vierailija
14/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntaa saa oikeasti harrastaa joka päivä useamman tunnin, että sillä olisi vaikutusta PAINOON. Useamman kerran tämä asia on todettu esim. terveys-lehdissä. Toki liikunnalla voi jonkin verran kiinteytyä ja senttejä lähteä muutama.

Itse olen liikkunut laihdutuksen aikana, kuten normaalistikin, pari kertaa viikossa tavallisen hyötyliikunnan lisäksi. Syömisen kontrolloinnin koin myöskin helpoimmaksi tavaksi laihduttaa.

Vierailija
15/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pikemminkin lihoo kuin laihtuu. Aika harva kovaa liikuntaa harrastava kykenee hillitsemään ruokahalujaan. Tupakka on hyvä nälän poistaja, mutta lisää keuhkoahtaumatautia etenkin niille ketkä harrastaa hengästyttävää liikuntaa. Toisaalta kausiluontoinen tupakointi lisää punasolujen määrää jottei hengästyisi niin helposti.

Paras keino laihtua on syödä kevyesti. Liikunta lihottaa ruokahalua lisäävän vaikutuksen takia.

Vierailija
16/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en mielestäni olekaan varsinaisesti läski, mutta keskivartalosta ja reisistä+käsivarsista löytyy ylimääräistä. Lisäksi olis kiva mahtua vanhoihin vaatteisiin. Painan nyt enemmän kuin koskaan vaikka olen elämäni parhaimmassa kunnossa..

Ja vaikka ollaankin yhtä pitkiä, ei se vielä kerro mitään, mulla nimittäin ei esim. tissejä oo ollenkaan niin arvaa vaan miltä muutamakin ylimääräinen kilo näyttää..

Vierailija
17/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietysti av-mammojen perustajäseniä vielä

Vierailija
18/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä paino ei ole minulle tärkeä vaan se vartalon muoto. En yhtään mollaa muita liikuntalajeja, mutta kokemukseni mukaan puntilla saa kiinteän vartalon. Siis kunnon harjoittelulla, tarpeeksi suuret painot omiin voimiin nähden. Eikä tarvitse niin suuret olla, että just ja just jaksaa sen kahdeksannen tms. toiston tehdä. Joskus toki näinkin!

Lihaksethan eivät tällaisesta saliharjoittelusta kamalasti kasva (silloin pitää syödäkin)tai jos ovakin kasvaneet, eivät ne varsinaisesti erotu, ellei rasva-% ole jotain 15. (Erottuu toki liikkuessa ja joissakin asennoissa). Eli kamalan lihaksikasta kroppaa ei tarvitse pelätä. Miten sen nyt sanois, se on timmi.

Itse työmatkapyöräilen joka päivä noin 30 min. Ja lihaskuntoharjoittelua pyrin tekemään 1,5 h + 1 h viikko + 30 min viikko. Sekä ton pyöräilyn lisäksi lenkki, hiihtoo, uintia noin 30min-1h viikko.

Ja jos joillakin sattuu paino kasvamaan liikunnasta, teillä voi ihan oikeasti ne lihakset vähän kasvaa. Mutta ei teistä mitään miehiä tule, ellei ole erikoiset geenit.

Vierailija
19/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä mun mielestä on noilla maratoneillakin näkynyt.. Ja kuinkahan paljon nekin liikkuu, että siihen pystyy osallistumaan?

Vierailija
20/22 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun aloitin joka iltaisen tunnin juoksulenkin niin paino alko nousta ihan hurjiin lukemiin + selluliitti paheni. uskon että painonhallinta on enemmän syömisistä kiinni. samoin jos urheilee niin tulee syötyäkin ihan hirveesti enemmän. eli oikeastaan on paras mitä vähemmän liikkuu ja mitä vähemmän syö. jos liikkuu paljon niin syömistä ei voi välttää. mut kukin tyylillään. onhan liikunta muuten terveellistä muttei painonhallinnan kannalta. nykyään teen vaan kävelylenkkejä ihan raikkaan ilman saamisen takia ja peruskunnon ylläpitoon. mut en liian pitkiä lenkkejä ettei energian tarve kasva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi