Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita joiden lapsi on huostaanotettu?

Vierailija
20.01.2010 |

Oma lapsi on 15-vuotias, omien toilailujen takia huostaanotettu nuori. Helpotti kun päätös tehtiin, mutta ikävä on välillä ihan mielettömän kova :(

Eikä tietookaan milloin pääsee kotiin taas asumaan vai pääseekö enää koskaan?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekodissa? Sijaisperheessä? Sairaalassa? Missä?

Meillä nuori oirehtii ja joutuu sairaalaan tutkimusjaksolle. Epäillään masennusta tai jotain tunnehäiriöitä. Otetaankohan tällaisessa tapauksessakin lapsi huostaan, jos joutuu johonkin laitokseen?

Hänkin toilailee liikaa ja kuriin ei olla saatu.

Vierailija
42/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan huostaan hyvinkin todennäköisesti. Meillä sairaalat halusivat lapsen huostaan, mutta lastensuojelu ei suostunut. Yleinsä lastensuojelu kyllä suostuu...

t. 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän karkasi perhekodista, joka oli vankila. Möi itseään, sai rahaa ja pääsi karkaamaan Ruotsiin. Oli siellä karkuteillä muutamia kuukausia, kunnes poliisi löysi hänet. Sai hepatiitin tuliaiseksi.

Perhekodissa alkoi huumeiden käyttö.

Vierailija
44/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän karkasi perhekodista, joka oli vankila. Möi itseään, sai rahaa ja pääsi karkaamaan Ruotsiin. Oli siellä karkuteillä muutamia kuukausia, kunnes poliisi löysi hänet. Sai hepatiitin tuliaiseksi. Perhekodissa alkoi huumeiden käyttö.

Vierailija
45/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis esim. koulukoti, perhekoti tms., tehdään yleensä huostaanotto. Kiirellinen sijoitus voi kestää 45 vrk mikäli kukaan ei sijoitusta vastusta, 30vrk mikäli joku vastustaa. Kiireellistä sijoitusta voi luvanvaraisesti jatkaa huostaanoton selvittelyä varten.

Jos taas lapsi on sairaalahoidossa, esim. psykiatrisella osastolla, huostaanottoa ei välttämättä tehdä. Asiat mietitään hyvin tapauskohtaisesti, ja huostaanoton perusteet kyllä aina selvitellään perusteellisesti.

Vierailija
46/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen tulee tukitoimet, esim. avohuollon sijoituspäätös, se ei ole huostaanotto. Kaikken järein on se varsinainen huostaanotto, sen voi tehdä viranomainen yksin tai vanhempien suostumuksella.

Ennen tätä järeää huostaanottoa yleensä käytetään kaikki mahdolliset tukitoimet, joskus niistä ja yleensä niistä on apua, joissain tapauksissa ei ja päädytään lopulta huostaanottoon.

T: se vastaanottokodissa työskennellyt

Vierailija
47/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuin suoraan tuosta uutisesta. Onneksi pysäytys tapahtui ennen täysikäisyyttä.

Nyt erittäin yhteiskuntakelpoinen, hyvin työnsä tekevä nuori mies. Ja elämässään suht onnellinen.

Vierailija
48/64 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ilmeisesti kaikilla kriteeleillä kunnollinen äiti. Viime vuoden verotettava tulo yli 50 000€ ja edelliset vuodet lähes yhtä paljon. Omistusasunto ja kesäisin 3 kk kesälomaa opettajan työstä. Kuitenkin olen paennut lasteni kanssa turvakotiin avioeron yhteydessä ja kerran lapset otetiin huostaan isältään ja olivat huostassa yli 6 kk ja nyt huomenna tulee ilmeisesti uusi huostaanotto. Lapset nimittäin nukkuvat 4 h + k velattomassa omistusasunnossani, vaikka heidän pitäisi olla isällään. Yksi pikku asia vain on unohtunut oikeuslaitokselta se, että lapset tietävät kuka heitä oikeasti rakstaa. Lasten mielipide on aina syrjäytetty ex- miehen valheilla. Oikeus määrää lapset suuremmalle valehtelijalle, lastensuojelu yrittää sopeuttaa lapset oikeuden määräämään tilanteeseen ei suojella lasta.

Vierailija
49/64 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekodissa? Sijaisperheessä? Sairaalassa? Missä? Meillä nuori oirehtii ja joutuu sairaalaan tutkimusjaksolle. Epäillään masennusta tai jotain tunnehäiriöitä. Otetaankohan tällaisessa tapauksessakin lapsi huostaan, jos joutuu johonkin laitokseen? Hänkin toilailee liikaa ja kuriin ei olla saatu.

lapsi otetaan huostaan psyk.sairaalahoidon aikana. Vaikka lääkäri ja osaston henkilökunta niin suosittaisikin. Saa olla jo kovasti häikkää että lapsi huostaanotetaan.

T: Nuorten psyk.osaston sh

Vierailija
50/64 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöni otetaan huostaan juomisen ja karkailun jälkeen kesken 3 kk:n arviointi ja tutkimisjakson jota hän suoritti nuorten vastaanottokodissa.

hänet viedään kauas täältä eri paikkakuntaan ja tulee olemaan vaikea nähdä häntä ja luopuminen ja ikävä on jo nyt kova. huolestuttaa tytön koulu koska koulupaikkaa ei ole ja saako sen sieltä minne viedään ja huolestuttaa se karkaileeko sieltä ja saako huonoja vaikutteita muilta nuorilta joita siellä on - toivomme kovasti että pääsisi hyvään elämään takaisin ja irti juomisesta mutta onnistuuko se koska kieltää ja vähättelee itse juomistaan,

miten voi tukea tytön läheisiä välejä 18v isoveljeen koska hän jää tänne kotiin ja välejä minuun ?

Mistä löytyisi tukiryhmä tai vastaava äidille jonka nuori on otettu huostaan nuoren juomisen takia ?

minulle voi vastata privana myös

haaruk@hotmail.com jos on omakohtaista kokemusta asiasta

Vierailija
51/64 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana ja se oli paras ratkaisu siinä tilanteessa. Kun asiohin sai etäisyyttä, niin johan alkoi järkikin toimia. Ja perhe sai hengähdystauon. Muutin takaisin kotiin ennen kuin muutin omilleni. Tänään onnellisesti naimisissa, kolme lasta, oma talo.

Vierailija
52/64 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes lapsillas on empatiakykyä toisin kun sinulla!

vaan töihin ja antakaa yhteiskunnan kasvattaa lapsenne, niin niistä kasvaa niitä "kunnollisia" kansalaisia...

Itse olen kotona ollut kohta 20v...ja neljä murkkuikäistä lasta on kasvatettu ja ihan ilman ongelmia...joten moittikaa vaan vielä meitä kotiäitejä kun olemme luusereita ja miehen palkalla eläjiä....

Vierailija
53/64 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi sulle joka kysyit lapsen huostaanotosta multa vietiin 3 lasta 9 v. sitten, onnneksi kaikki pääsi samaan perheeseen ja hyvät välit sinne. yritä sinnikkyydellä minä ainakin loin suhteet uuteeen perheeseen sovin soittoajat ja tapaamiset nyt muksut 3 viikkoa kesälomalla kotona, mut muutenhan sitä itse omat toilailut saa kärsiä...mut aina kannattaa yrittää toivon sulle kaikkea hyvää ja edistystä kaikkea hyvää kannattaa odottaa....

Vierailija
54/64 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi sulle joka kysyit lapsen huostaanotosta multa vietiin 3 lasta 9 v. sitten, onnneksi kaikki pääsi samaan perheeseen ja hyvät välit sinne. yritä sinnikkyydellä minä ainakin loin suhteet uuteeen perheeseen sovin soittoajat ja tapaamiset nyt muksut 3 viikkoa kesälomalla kotona, mut muutenhan sitä itse omat toilailut saa kärsiä...mut aina kannattaa yrittää toivon sulle kaikkea hyvää ja edistystä kaikkea hyvää kannattaa odottaa....

Vierailija
55/64 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä huostaanotetun lapsen/nuoren vanhemmasta tuntuu:( Oma poikani on ollut 2ja puoli vuotta huostaanotettuna,sitä ennen raaka taival sijotuksesta toiseen,kotona käytiin välillä vain kääntymässä kunnes taas joutui kiireellisenä seuraavaan paikkaan.Pahin kaikista kun joutui suljetulle nuorten psykiatriselle.Itselläni ollut kädet sidotut asian suhteen,enkä tiedä miten voisin auttaa.Poikani on nyt 16 ja en vielläkään tiedä koska saisin ehjän perheen.Välit poikani kanssa hyvät mutta ikä on tehnyt tehtävänsä,varsinkin kun tätä on kestänyt niin kauan.Toivon että joskus voisimme olla tilanteessa kun vaan voisimme olla ja nauraa kuin ennen ja uskon että se päivä viellä koittaa.Älkää luovuttako,on koko elämä aikaa ja kertokaa lapsillenne joka päivä kuinka rakkaita he ovat.Älkääkä missään nimessä unohtako muita lapsia perheessä,eläkää mahdollisimman normaalia elämää.Voimia kaikille.

Vierailija
56/64 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on huostaanotettu pieni poika. synnytysosastolta 2011. syy oli psykoosi. mietinkin tässä että oliko huostaanotto ihan laillinen kuitenkaan. 

no nykyään poikani asuu sijaisperheessä, josta kirjoitan blogia nettiin, koska minut on syrjäytetty todella tästä huostaanotosta. ja kyseenalaistan sijaisperheen kasvatuksen. 

Vierailija
57/64 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, minä olen 15v tyttö joka asuin kans kotona mut en voi asua enää koska vanhempani ovat olleet väki valtaisia enemmän kyllä äitini ni jouduin huostaan 2013 jouduin lastenkotiin kauniaisiin, asuin siel abaut puoltois vuotta ennenkuin sossu päätti ettei se ole minulle mikään paras paikka kun poliisit kävi joka toinen viikko lastarissa. Nykyään asun sijaisperheessä, kaukana perheestä , kavereista ja poikaystävänsä. Se miksi halusin kertoa tämän on se et täällä on ihmisiä jotka on kokeneet kauheita ku oma lapsi joutuu muualle, tiedän se on kamalaa koska isäni itki ku lähdin pois kotoa. Mut näin on parempi minusta on tullu paljon viisaampi ja rohkeempi asioissa.

Vierailija
58/64 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti nämä laitokset ovat samaa tasoa kuin vanhusten hoito ja nämä muut.

Teinini on huostaanotettu ja saa seinät ympärilleen ja lukon oveen. Normaalia teinin käytöstä. Hain perheen tragedian takia apua lasusta ja tässä ollaan. Teini edelleen laitoksessa eikä saa mitään apua.

Hakekaa nyt hyvät ihmiset tukiverkostoista ja itse yksityiseltä apua nuorten ongelmiin.

Huostaanotto on pelkkää rahastusta. Nimim. Joka kk 2100 puhdasta rahaa laitoshoidosta jota ei saada.

Vierailija
59/64 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa varovaisia sossujen kanssa. Meillä taistelu joutuuko huostaan vai ei. Kotona on mutta tappelemme hallinto oikeudessa pian. Laiton huostaanotto jos vievät. Valheellisia kirjauksia. Jos teillä käy perhetyöntekijät,varokaa joka sana mitä sanotte. Ne kirjataan ja väännetään teitä vastaan. Esimerkkinä minusta kirjattu Äiti lapsen kuullen luki suuronnettomuudesta uutisen. Aiheuttaa traumaa. Totuus: mainitsin perhetyöntekijän ollessa uutisen,en sitä sen kummemmin paisutellut. Eli tein virheen ja minusta kirjattu Äiti ei osaa suodattaa puheitaan ;)Ja nuori on siis 14. Aiheutui trauma?

Vierailija
60/64 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaana ja se oli paras ratkaisu siinä tilanteessa. Kun asiohin sai etäisyyttä, niin johan alkoi järkikin toimia. Ja perhe sai hengähdystauon. Muutin takaisin kotiin ennen kuin muutin omilleni. Tänään onnellisesti naimisissa, kolme lasta, oma talo.

Höpö höpö keksitty juttu. Joku Sossu kirjoittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi