Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkodin tädit ja sedät kertokaapa

Vierailija
20.01.2010 |

Onko päiväkodeissa joku systeemi että tietyt hoitajat ovat vastuussa aina tietyistä lapsista?

Jos lapsella on esim. joustavat hakuajat niin joutuuko ko. työntekijä odottamaan että lapsen vanhempi tulee hakemaan päiväkodista vaikka joutuisi jäämään ylitöihin? Ei kai???

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei tarkoita sitä, että vain tämä aikuinen hoitaa lastasi tai että tämän hoitajan työaika olisi sama kuin lapsesi hoitoaika.

Omahoitaja käy esim. kanssasi palaverit ym.

Vierailija
2/3 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodista niin hoitaja ei ollut minun takiani ylitöissä? Tuli semmoinen kuva että hänellä oli kiire mutta tuli kuitenkin kertomaan päivän kuulumiset.

Sori olen vähän herkkä näiden juttujen kanssa koska yleensä haen tiettyyn aikaan ja tänään olin sattuneesta syystä noin puoli tuntia myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin päiväkodeissa toimii omahoitaja- työtapa todella hyvin.Vanhempien ja lasten kannalta tämä on lotto-voitto. Omahoitaja kantaa erityisen vastuun lapsestasi. Hänen kanssaan voit puhua ihan mistä vaan lastasikoskevasta asiasta ja mitä enemmän puhut sen parempi. Omahoitaja auttaa Sinua ja lastasi päivähoidon hankalan aloituksen kanssa.Pääset mukaan auttamaan lastasi pitkän tutustumisajan kautta jolloin Sinullakin on mahdollisuus nähdä mitä kaikkea lapsesi päivä tulee sisältämään ja voit hoitajalle kertoa miten kotona lapsen kanssa asioita tehdään ja hoitaja pulestaan kertoo miten pkssa toimitaan.

On paljon helpompaa kun on yksi ja sama hoitaja heti alusta saakka joka juuri teidän lasta ja perhettä tukee.

Allekolmevuotiaiden ryhmässä lapset (12) on siis jaettu kolmen hoitajan kesken ja hoitaja pyrkii mahdollisimman paljon tekemään asioita oman porukan kanssa. Näin iso ryhmä saadaan tuntumaan pienemmältä ja turvallisemmalta ja hoitajat pystyvät paremmin näkemään kaikkien tarpeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi