Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ MIELTÄ tästä talosta?? Millaista seutua?? (Vantaa)

Vierailija
20.01.2010 |

http://www2.oikotie.fi/myytavat+asunnot/omakotitalo/jokivarsi/vantaa/19…

jotenkin ihana - tosin voi olla että livenä ahtaampi; nuo laajakulmaobjektiivilla otetut kuvat hämää.

Millaista seutua tuo on, onko kauhean syrjäistä? Kaupat, pv-kodit, koulut?

pakko kai ois olla 2 autoa...

ja kauankohan tuosta kestää autolla töihin Espooseen?

Kannattaiskohan muuttaa tuonne Etelä-Espoosta vai tuleeko kulttuurishokki? :) Espoosta kun ei kohtuuhintaan oikein sopivaa okt:tä löydy.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa myyntitarkoitusta varten remontoidulta ja mallisisustetulta. Pinnat on kyllä kauniit.

Rakennusvuosi ainakin epäilyttää. Ilmossa lukee 1996, mutta mun mielstäni toi on tyypillinen 80- luvun malli. Olisko kuitenkin 1986? Jos on oikeasti kasaritalo, mua huolestuttaisi eniten sen aikaiset salaojat ja sokkelin kunto, saunan rempan laatu (80-luvun taloissa ei kylppäreissä kaakelin alla kosteussuojaa). Eli jos uudet laatat vedetty vain vanhojen päälle...

Asuinpinta-ala ei ole iso, mutta kai siinä mahtuu olemaan, jos on vaan kaksilapsinen perhe.

Vierailija
2/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä tuolta saa melkoisesti kulumaan päivässä aikaa, jos Espooseen töihin meinaa ajella. Tai riippuu tietysti, mihin päin Espoota. Mutta kyllä nuo isot pääväylät on nykyään NIIN ruuhkaisia.

Kannattaisiko vilkaista vaikka länsi-Vantaan tarjontaa? Olisi ainakin työmatka huomattavasti lyhyempi.

Ja ainakaan minä en ole kärsinyt entisenä tapiolalaisena minkäänlaisesta kulttuurishokista täällä Vantaalla;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään ulkoa, mutta sisältä kaunis; minä viihtyisin.

Ehkä tuo harmaa takkamötikkä olisi voinut olla vaalea, mutta saahan siihen rappauksen päälle!

Vierailija
4/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuossakin joutuisi käyttämään takkahuonetta joko jonkun lapsen makkarina tai sitten jonain yhteisenä lasten leikkihuoneena...

mutta 5 makkarin asuntoja ei oikeastaan ole, tai TODELLA harvassa, eikä meillä ole juuri paljon tuon enempää oikein varaa maksaa.

Että tässäpä sitä dilemmaa kerrakseen. Muutto pk-seudulta pois ei kiinnosta kun työpaikat täällä.

(toki voimme asua nykyisessäkin niin että nuorimmat lapset jakaa yhden huoneen, mutta ainahan voi haaveilla ja katsella löytyykö sopivaa...)

ap

Vierailija
5/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennuttaisi mieleisensä talon?

Vierailija
6/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiö ja takka eivät mun makuuni...alueesta en tiedä

Vierailija
7/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis -96 talot on kyllä yleensä ihan eri näköisiää, ja tuo todella näyttää 80-luvun malliselta...

ap

Vierailija
8/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa myyntitarkoitusta varten remontoidulta ja mallisisustetulta. Pinnat on kyllä kauniit.

Rakennusvuosi ainakin epäilyttää. Ilmossa lukee 1996, mutta mun mielstäni toi on tyypillinen 80- luvun malli. Olisko kuitenkin 1986? Jos on oikeasti kasaritalo, mua huolestuttaisi eniten sen aikaiset salaojat ja sokkelin kunto, saunan rempan laatu (80-luvun taloissa ei kylppäreissä kaakelin alla kosteussuojaa). Eli jos uudet laatat vedetty vain vanhojen päälle...

Asuinpinta-ala ei ole iso, mutta kai siinä mahtuu olemaan, jos on vaan kaksilapsinen perhe.

Miksi EI olisi remontoidessa otettu vanhoja laattoja pois?? Kyllä vaikutti tuo sisustus sellaiselta, että saunaremontti tehty varmaankin ihan kunnolla!

Vierailija
9/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tontit täällä pk-seudulla niin kalliita...

No jaa, jos vertaa pohj.-Vantaaseen niin ehkä sitten, en itse asiassa ole katsonut mitä tontit siellä maksaa...

Ja on siinä rakennuttamisessakin aika iso vaiva.

Tai no - suositelkaapas pk-seudulta alue, johon pistää pystyyn n. 150 neliöisen talon niin että tontti+talo ja kaikki maksaa yht. 400-450 t eur.

Kauppa, pv-koti, koulu kävelymatkan päässä. Bussipysäkki lähellä. Työmatkat Espooseen Leppävaara-Tapiola-Mankkaa suunnille mahdolliset.

ap

Vierailija
10/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot ovat omistusasuntoja.

Palvelut ovat Korson keskustassa. Tosin Mikkolassa on pienempiä ruokakauppoja ja Lidl on aika lähellä, joten aina ei tarvitse Korsoon asti lähteä (matkaa muutama kilometri).

Jokivarressakin on ollut joskus joku pieni kauppa (vanhan Lahdentien lähellä), mutten tiedä, onko enää.

Vierailija
11/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-300 km pohjoiseen perheesi kanssa, niin saat tilavan asunnon perheellesi!!

Me asutaan 250km sieltä pohjoiseen ja meillä on 5 lasta. Talossa 280 neliöö ja esim 7 makkaria.. kaikille omat huoneet siis. Iso piha ja kaikki palvelut ihan vieressä! Talosta maksettiin 2v sitten 160 000 ja remonttia tehtiin noin 40 000. Aikas iso ero ja varsinkin, jos velkarahalla tuon ostatte!

Vierailija
12/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta emme oikein osaa lähteä täältä, koska

1) täällä on työpaikat (ja jos sieltä töitä löytyisikin, emme varmaan saisi ihan yhtä hyvää palkkaa kun pk-seudulla palkat vähän parempia, eli ero tasottuisi sillä)

2) emme halua myöskään käyttää työmatkoihin kohtuuttomasti aikaa

3) kaikki sukulaiset ja ystävät ovat täällä

4) olemme aina asuneet täällä, enimmäkseen Espoossa, joten ei oikein osaa ajatella muuttavansa kauas täältä

ap

Vierailija
13/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienet on huoneet,mut näyttivät kyllä kuvissa hienoilta

hyvin rempattu ainakin silmälle, kaikki ei iahn minun makuun, mutta siis siisti

asun itse vantaalla lähellä jokivartta

ja täytyy sanoa et on aikas kallis vanhaksi taloksi näin äkki pikaa katsottuna, tääl on myyty lähempänä hesan rajaa smoilla neliöilla ja tonitn koolla 50t e halvemmallakin ihan 2000 luvulla rakennettuja taloja jopa siis 350t e menneyt todella upeita yhdessä tasossa olevia taloja

eli ei tuo hullumpi ollut tuo talo, muuttta tinkisin kyllä reilusti hintaa alas

tuolta pääsee lahden motarille hyvin ja siten töihin minne vaan,

Vierailija
14/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro minne ap ja puolisonsa sitten menevät töihin...hyvähän se on toitottaa, mutta sattuu olemaan meitäkin, joilla on täällä suku, työ ja ystävät ja asuttavakin on. Ei kiinnosta muutella halvempien talojen perässä.

Vierailija
15/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo on mielestäni aivan ihana ja hintapyyntö kohtuullinen. Mutta, jos te olette töissä Espoossa, niin tuo sijainti on todella kaukana Espoosta. Varsinkin jos menette töihin ruuhka-aikoina, niin huh huh. Päiväkodit ja koulut on lähellä, mutta päiväkodissa on ruuhkaa ja aluksi paikan voi saada mikkolasta, mikä on hirveää aluetta. Lidl on ainoa lähikauppa, n. 1 km

Vierailija
16/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika kaukana kaikesta. Korso on pieni "kylä", josta löytyy kyllä hyvin kaikki peruspalvelut, mutta tuolta jokivarresta on korson keskustaan ja junalle aika pitkä kävelymatka (veikkaisin 3km). Jokivarressa on oma ala-aste ja varmasti päiväkotejakin, yläaste on viereisessä "Mikkolassa" (matkaa muutama km).

Korso on alueena ollut joskus negatiivisessa raggari-lähiömaineessa, mutta minusta on oikein kehityskelpoista ja lapsiystävällistä seutua. Olen itse siellä kasvanut ja kovasti omien lasten kanssa sinne palaamassa. Korsosta on myös lyhyt matka tikkurilaan, josta löytyy isommat palvelut (iso uimahalli, jäähalli jne.).

Lahden moottoritien liittymä lähtee ihan vierestä, joten autolla on kyllä kätevä kulkea. Työmatka Espooseen tulee olemaan yhtä helvettiä (ainakin jos teet normi-päivätyötä), kehä 3 ja muut isot moottoritiet ovat aina niin tukossa ruuhka-aikaan, ettei mitään tolkkua...

Vierailija
17/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä onkin jo kerrottu kaupat Korsossa ja Mikkolassa, molemmat harvinaisen ankeaa seutua ja asukkaat ei niin varakasta väkeä. Ala-aste lienee vielä Jokivarressa, mutta yläasteelle lapset "pääsevät" Korsoon. Itse kävin Ruusuvuoren yläasteen, onneksi sitä ei tarvinnu katella kuin se kolme vuotta. Jokivarsi rauhallista aluetta, eli ei siis palveluita. Talon hinta vaikuttaa hieman ylimitoitetulta sijaintiin nähden, lue korvessa. Työmatkat Etelä-Espooseen kiristäisivät varmaan hermoja, ellei nyt erityisesti pidä ruuhkassa kykkimisestä. Vantaa ei henk.koht houkuttele kun sieltä on kerran päässyt pois :)

Vierailija
18/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että jossain Matinkylässä tai Pukinmäessä on tasan yhtä "ankeaa" kuin Korsossa.

Ihan tavallinen lähiö siis. Kerrostaloalueilla ei ehkä asu kovin varakasta väkeä, mutta Korson lähistön omakotialueilla kuten Jokivarressa, asuu ihan hyvin toimeentulevaa "korkeampi toimihenkilö" -porukkaa.

Vierailija
19/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut kartasta tarkemmin missä päin Jokivartta tuo talo sijaitsee, mutta ei Jokivarsi yleisesti ottaen mikään korpi ole. Jokivarressa paljon uusia omakotitaloja mm. kaupungin tontteja jaettu runsaasti viime vuosina = lapsiperheitä.

Muutaman kilometrin sääteltä löytyy koulut (Nikinmäessä ihan uusi ala-aste, Jokivarren koulu ja Mikkolassa ala- ja yläaste), kaupat, neuvola, postipalvelut, junarata, paiväkoteja runsaasti yms. Kuluyhteydet joka puolelle on hyvät PAITSI Espooseen!!! Eli en suosittele teille, muille voin kyllä aluetta mielihyvin suositella.

täällä onkin jo kerrottu kaupat Korsossa ja Mikkolassa, molemmat harvinaisen ankeaa seutua ja asukkaat ei niin varakasta väkeä. Ala-aste lienee vielä Jokivarressa, mutta yläasteelle lapset "pääsevät" Korsoon. Itse kävin Ruusuvuoren yläasteen, onneksi sitä ei tarvinnu katella kuin se kolme vuotta. Jokivarsi rauhallista aluetta, eli ei siis palveluita. Talon hinta vaikuttaa hieman ylimitoitetulta sijaintiin nähden, lue korvessa. Työmatkat Etelä-Espooseen kiristäisivät varmaan hermoja, ellei nyt erityisesti pidä ruuhkassa kykkimisestä. Vantaa ei henk.koht houkuttele kun sieltä on kerran päässyt pois :)

Vierailija
20/42 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minkäänlaisia levottomuuksia. Talon hinta on muuhun Jokivarren hintatasoon nähden kohdillaan. Muistaakseni tammikuun alussa edullisin Jokivarressa myytävä omakotitalo maksoi n. 270 000 euroa ja kallein 660 000e.

Jokivarressa on oma koulu, ja lisäksi läheisen Nikinmäen kouluun menee lapsia Jokivarresta. Yläkoulu on tosiaan Mikkolassa, joka on levoton lähiö, mutta Mikkolaan tulee lapsia muiltakin hyviltä omakotitaloalueilta, kuten Matarista, Nikinmäestä ja Metsolasta.

Talo, jota Ap katsot, on kaunis. Työmatka Espooseen sen sijaan kestää aika kauan.

Kannattaa tutustua Jokivarren omakotiyhdistyksen sivuihin:

http://www.jokivarsi.net/joko/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi