Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pikkulasten kanssa on matkustettava kaukomaille?

Vierailija
20.01.2010 |

Tarkoitan nyt näitä lomareissuja, joihin liittyy monen tunnin lentomatka ja aikaero.(Ymmärrän jos esim. isovanhemmat asuvat kaukana ja heidän luonaan vieraillaan= Miksi ette voi odottaa muutamaa vuotta niin, että lapset ovat hieman isompia? Eikö loman pitäisi olla kaikille mukava kokemus? Eihän vauva/taapero nauti tällaisista reissuista ollenkaan. 10 tunnin lento on aikuisellekin rankka. Miski kiusaatte lapsianne? Miski pienten kanssa ei voisi matkustaa hieman lähemmäksi?Eivät ne kaukokohteet minnekään katoa. Säälittää nuo lapsoset, jotka joutuvat tuskailemaan lentokoneessa tunteja, että vanhemmat pääsevät lomalle.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut katkeria ämmiä!

kun niin tyhmä että luokittelee lapset käytöksen mukaan erityislapsiksi.

Ei mitään luokittelua vain yksinkertainen tosiasia. Ja mä voin olla tyhmä, sinä olet idiootti ja idiootti ei tajua mistään mitään, tyhmä sentään jotain.

Vierailija
42/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut katkeria ämmiä!

kun niin tyhmä että luokittelee lapset käytöksen mukaan erityislapsiksi.

Ei mitään luokittelua vain yksinkertainen tosiasia. Ja mä voin olla tyhmä, sinä olet idiootti ja idiootti ei tajua mistään mitään, tyhmä sentään jotain.

Sä sitten luulet että erityislapset ei osaa olla nätisti ja käyttäytyä?

Jos sä näet kaupassa kiukuttelevan lapsen niin sen on pakko olla erityislapsi kun eihän se muutakaan voi olla... Herää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, että alle 2-vuotias maksaa vain verot matkasta.

Tiedän monia tuttuja, jotka on sanoneet suoraan, että lähdetään nyt kun lapsista ei vielä mene maksua. Varmasti aivan järjettömän kiva matkustaa Thaimaahan kahden sylilapsen kanssa :) Aika moni näistä on sittemmin myöntänyt että vaikka loma oli kiva, oli lentomatka aivan karsea.

Tämä nyt ei tietenkään koske vuosittain matkailevia, perheitä joissa on eri ikäisiä lapsia jne. Eikä varmaan myöskään ketään av-mammaa muutenkaan :)

Mutta siis tiedän että tässä on yksi syy. 4-henkisen perheen 2-viikkoinen Thaimaan reissu maksaa aika paljon enemmän kuin kahden aikuisen VAIKKA on hyvät lapsialennukset jne. Ajatuksenahan se houkuttaa, toteutuksena välttämättä ei pitää kuukautta vaille 2-vuotiasta koko matkaa sylissä.

Nimimerkki itsekin pikkulasten kanssa matkaillut joka ei todellakaan vastusta pikkulasten kanssa matkustamista kunhan järki pysyy päässä "säästämisessä". Vauvatkin nauttii lämmöstä, ihan oikeasti!

Vierailija
44/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatka sujui hyvin,matka oli halpa kun lapsesta ei tarvinnut lippua maksaa ja johan tuota oli oltukin reilu puoli vuotta raskauden takia reissaamatta. Reissaamme jok avuosi ainakin pari matkaa, ja lapsi kulkee siinä missä mekin. Turha jäädä lasten takia 4 seinän sisään tai alkaa matkustamaan vasta kun lapset lentäneet pesästä ja pääsee eläkkeelle.

Vierailija
45/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kun alkoholia otetaan niin puhekin sitten kovenee heillä...

Vierailija
46/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustellaan pari kertaa vuodessa ja ikinä ei ole lapset olleen penkkien alla huutamassa. Ilmeisesti ne on jotain erityislapsia jos eivät vanhemmat saa heitä kuriin?

Ja lennetään kaukomatka muutaman kerran vuodessa, ikinä ei ole koneessa edes itkenyt. Kerran kyllä eräs vanhempi rouva nosti metelin, että lapsemme potkii hänen tuoliaan, johon totesimme, että jos niin olisi, olisimme erittäin onnellisia, sillä lapsellamme ei ole jaloissa niin paljon liikettä, että siihen pystyisi. Hiljeni sekin vainoharhainen lapsien vihaaja loppumatkaksi...

Vierailija
47/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän haluaisin vastauksen. Aveellä ollaan kokoajan niin lapsilätöisiä ja kaikki arjessa tehdään lapsen ehdoill. Kun loma-aika koittaa saavat lapsoset kärsi? Tuskin tästä terveelle lapselle mitään traumoja syntyy, mutta ei synny monesta muustakaan asiasta/ilmiöstä, joista tällä palstalla jatkuvasti vouhkataan. Pitkälento vaan ei ole kenestääkään kiva varsinkaan kaikkein pienimmistä. Puolustuskyvytöntä on vaan niin helppo ohjailla ja pakottaa.

]että koska "minä haluan ja minä tahdon ja minä minä minä", eli sitä että joku myöntäisi että aikuisten tahdon mukaaan tässä mennään.

Vierailija
48/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän haluaisin vastauksen. Aveellä ollaan kokoajan niin lapsilätöisiä ja kaikki arjessa tehdään lapsen ehdoill. Kun loma-aika koittaa saavat lapsoset kärsi? Tuskin tästä terveelle lapselle mitään traumoja syntyy, mutta ei synny monesta muustakaan asiasta/ilmiöstä, joista tällä palstalla jatkuvasti vouhkataan. Pitkälento vaan ei ole kenestääkään kiva varsinkaan kaikkein pienimmistä. Puolustuskyvytöntä on vaan niin helppo ohjailla ja pakottaa. ]että koska "minä haluan ja minä tahdon ja minä minä minä", eli sitä että joku myöntäisi että aikuisten tahdon mukaaan tässä mennään.

Mä en vaan ymmärrä että mikä siinä sitten on niin pahaa? Paikanpäällä kuitenkin kaikilla on kivaa. En rupea täällä kärvistelemään jos lämpimään tekee mieli, lapsiltako sitä pitää nykyään kysyä että sopiiko lähteä?

Me mennään kun minä haluan ja sillä selvä.

Vierailija
49/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän haluaisin vastauksen. Aveellä ollaan kokoajan niin lapsilätöisiä ja kaikki arjessa tehdään lapsen ehdoill. Kun loma-aika koittaa saavat lapsoset kärsi? Tuskin tästä terveelle lapselle mitään traumoja syntyy, mutta ei synny monesta muustakaan asiasta/ilmiöstä, joista tällä palstalla jatkuvasti vouhkataan. Pitkälento vaan ei ole kenestääkään kiva varsinkaan kaikkein pienimmistä. Puolustuskyvytöntä on vaan niin helppo ohjailla ja pakottaa.

lapset ovat joutuneet kärsimään, kun ovat kerran kaikki lennot melkein alusta loppuun nukkuneet? Samaten automatkat otetaan takapenkillä unta palloon. En reissaisi lasten kanssa jos he huutaisivat reissut tai sanoisivat että on kamalaa. No eivät ole kertaakaan noin sanoneet, päinvastoin.

]että koska "minä haluan ja minä tahdon ja minä minä minä", eli sitä että joku myöntäisi että aikuisten tahdon mukaaan tässä mennään.

Vierailija
50/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko on se muutama vuosi? Meillä on nyt jo kohta kaksi lasta muuttanut pois kotoa, ja vieläkin on pieni lapsi perheessä. Jos edelleen odotettaisiin pienen lapsen kasvamista, meillä ei kukaan lapsista olisi koskaan päässyt kotoa minnekään.