Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pikkulasten kanssa on matkustettava kaukomaille?

Vierailija
20.01.2010 |

Tarkoitan nyt näitä lomareissuja, joihin liittyy monen tunnin lentomatka ja aikaero.(Ymmärrän jos esim. isovanhemmat asuvat kaukana ja heidän luonaan vieraillaan= Miksi ette voi odottaa muutamaa vuotta niin, että lapset ovat hieman isompia? Eikö loman pitäisi olla kaikille mukava kokemus? Eihän vauva/taapero nauti tällaisista reissuista ollenkaan. 10 tunnin lento on aikuisellekin rankka. Miski kiusaatte lapsianne? Miski pienten kanssa ei voisi matkustaa hieman lähemmäksi?Eivät ne kaukokohteet minnekään katoa. Säälittää nuo lapsoset, jotka joutuvat tuskailemaan lentokoneessa tunteja, että vanhemmat pääsevät lomalle.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva on selvästi nauttinut lomailusta vanhempien kanssa. Ei tietenkään vielä ymmärrä matkakohteen päälle vielä, mutta kyllähän vanhempien rento lomafiilis heijastuu vauvaan/lapseenkin. Ei ole kiire mihinkään, molemmat vanhemmat ovat koko ajan läsnä... Pitkät lennot eivät ole olleet ongelma pienen vauvan kanssa, joka on tyytyväisenä nukkunut babybasketissaan lähes koko matkan. Itseasiassa musta alle 6 kk vauvan kanssa on tosi helppoa matkustaa verrattuna esim. johonkin pari-kolmevuotiaaseen. Vauva handlaa muuten aikaeron paljon aikuisia ja isompia lapsia helpommin.

Ei me olla vauvaa reissussa kiusattu ja kyllä loma on ollut kaikille mukava kokemus. Näin meillä.

Vierailija
2/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sopeutui nopsaa aikaeroon. Hyvin iloiselta ja normaalilta tuntui, oli innoissaan, ei kitissyt. Kyllä mun mielestä lapsen kanssa voi matkustaa, kunhan ottaa lapsen tarpeet huomioon. Teimme ekan pitkän reissun kun lapsi oli 12 kk , ja hienosti mnei, lapsi oppi matkalla kävelemään ja oli kiinnostunut uudesta ympäristöstään. Toki silloin ei iltaisin menty juhlimaan vaan elettiin normaalin uniaikataulun mukaan. En ymmärrä mieleipiteitä, jonka mukaan lasta ei kannata viedä ulkomaille, kun ei ne kuitenkaan sitä myöhenmmin muista. En minääkään kauheasti monista matkoista muista, koska asiat on olleet sen verran vieraita, joten unohtuu ajan myötä. Tietyt maut, tuoksut yms voi muistaa paremminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ehdoilla mennään, mutta myös aikuisten. Lapseni on jo vauvasta asti tottunut matkustelemaan ja tietää, että joka päivälle varataan joku lapsikohde ja sitten on äitin ja isän kohteita (esim. kaupat ja museot), joihin mennään, koska äiti ja isä haluavat. Teemme kompromissejä.

Lennot menevät mukavasti nukkuessa, leikkiessä, lukiessa etc. Ajoitamme ison aikaeron matkat niin, että meillä on kunnolla aikaa toipua aikaerosta eikä tyyliin että tullaan Jenkeistä sunnuntaina ja päiväkoti alkaa maanantaina.

Vierailija
4/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta alle 6kk vauva on vielä niin pieni, että nukkuu suurimman osan ajasta. Eikö taudit kuitenkaa pelota kun noin pienen kanssa ollaan liikenteessä?

Eniten minua kiinnostaakin taaperoiden kanssa lomailevien tekosyyt. Onhan lähelläkin hienoja kohteita ja lapsi on pieni niin lyhyen aikaa. Eihän elämä lasten saantiin lopu eikä matkustamisenkaan tarvitse, mutta eikö sitä voisi miettiä myös lapsen kannalta?

AP

Vierailija
5/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammojen lapset NAUTTIVAT piiiitkistä lentomatkoista eikä AV-mammojen lapsille tule tauteja kaukokohteissa...ei edes massu mene sekaisin. Ne on ne muitten lapset jotka itkee ja kitisee lentokoneissa ja sairastuvat.

Vierailija
6/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan, niin kuka siinä rasittuu? Meillä lapset olivat ekalla kaukomatkalla 2v ja 3v ja 10h lennosta nukkuivat 8h ja loppuajan söivät ja tutkivat kirjoja jne. Taudit ei pelota, koska tarvittavat rokotukset on otettu ja matkakohteissa on aina ollut sairaala.

Vierailija
7/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes massu mene sekaisin. Ne on ne muitten lapset jotka itkee ja kitisee lentokoneissa ja sairastuvat.

Vierailija
8/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekään yksinkertaisesti uskaltanut lähteä pienten lasten kanssa kaukomatkalle, lähempänä kyllä reissattiin paljon. Sitten kun nuorin oli 5v alettiin käymään kaukomatkoilla. Nyt lähdetään kohta Karibialle :-).

Vierailija
9/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla suomessakin..lapset nauttivat matkustamisesta siinä missä aikuisetkin,me oltiin atoopikko vauvan kanssa viikko etelässä ja koskaan ei ole pojan iho voinut paremmin=)

Me halutaan elää tässä ja nyt,eikä sitten joskus kun lapset on isoja..lomaillaan miehen kanssa myös kaksin ja silloin lomailu on eri tyyppistä.Lasten kanssa ei juoda mitään alkoholia,käydään lapsia kiinnostavissa kohteissa yms..ja vietetään aikaa rauhassa perheenä.

Vierailija
10/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli ihan innoisssaan, ei mitään ongelmia. Sitten Euroopan reissu ja koska sekin meni hienosti, mentiin kauemmaksi. Mun veli asui silloin ulkomailla ja silloin oli mainio tilaisuus käydä, koska olin hoitovapaalla. Kohdemaa oli ihan "länsimainen", en ehkä mihinkään Mosambiqiin olis lähtenytkään. Kun silloisen 12 kk kanssa vaihdoin Lontoossa konetta, niin Finskin koneessa edessämme istunut pariskunta olis halunnut vaihtaa paikkaa. Totesivat ihmeissään laskeudutuamme Helsinkiin, että he ei kuulleet inaustakaan lapsestani, ja olivat pahoillaan epäluuloistaan.

Vierailija
11/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin verran, mutta vaan lyhyillä noin 4 tunnin lennoilla. Minä en lähtisi kaukomatkalle. Olemme aina mieheni kanssa kahdestaan, joten mummia tm. ei ole koskaan apuna.

Vierailija
12/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani veivät meitä ulkomaille silloin kun oltiin pieniä. Ihan ekoista matkoista en tosiaan edes muista mitään, ja siitä lähtien mistä muistan, niin ne reissut on olleet kivoja. Veljen kanssa podettiin oikein matkakuumetta kun laskettiin päiviä milloin taas lähdetään. Mä muistan miten kaverit "kadehti" ja ihmetteli, kun esim. valokuvissa olin tiikerin, käärmeen tai apinan kanssa. Ja mikä parasta, se ihana lämpö. Sukellusta harrastan vieläkin.

Lemmenlaiva oli silloin kova sana ja kun lähdettiin karibian risteilylle ja tultiin pois, niin ekan viikon sain vastailla kysymyksiin reissusta. Opettaja pyysi mua tekemään siitä esitelmän.

Mä olen lapsiani myös yrittänyt viedä eri maailman kolkkiin pienestä pitäen, ja eipä ole valittaneet.

Vierailija
13/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta alle 6kk vauva on vielä niin pieni, että nukkuu suurimman osan ajasta. Eikö taudit kuitenkaa pelota kun noin pienen kanssa ollaan liikenteessä?

Eniten minua kiinnostaakin taaperoiden kanssa lomailevien tekosyyt. Onhan lähelläkin hienoja kohteita ja lapsi on pieni niin lyhyen aikaa. Eihän elämä lasten saantiin lopu eikä matkustamisenkaan tarvitse, mutta eikö sitä voisi miettiä myös lapsen kannalta?

AP

kun vauva ei oo saanu muuta ruokaa, kuin rintamaitoa ja hygieniasta ollaan huolehdittu hyvin. Nyt ollaan lähdössä taaperonkin kanssa matkalle keväämmällä, tosin vähän lähemmäs (kun lapsi oli 4 kk, oltiin USA:ssa, nyt matkakohde on Euroopassa), ihan samoista syistä kuin vauvankin kanssa: eli koko perhe saa rentoutua ja viettää kiireetöntä aikaa yhdessä. Harrastamme myös kotimaanmatkailua, mutta välillä on kiva päästä muuallekin kuin Suomeen.

Kyllä meillä reissussakin mennään lapsen ehdoilla, eli esim. illat rauhoitetaan kuten kotonakin. Eikä suunnitella liikaa tekemistä, vaan mennään sen mukaan, miten lapsi jaksaa ja viihtyy.

Kun sä AP oot jo lähtökohtasesti sitä mieltä, että taaperon kanssa lomailevat eivät pysty esittämään kuin tekosyitä, niin miksi edes kysyt koko asiaa? Kun taidat olla jo kuitenkin omasta mielestäsi oikeassa.

-3

Vierailija
14/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ihan samoja virus- ja bakteeritartuntoja voi saada Suomessakin. Kun matkustaa maalaisjärjen kanssa ja ennakoi, niin matkasta tulee taatusti onnistunut. Pitkillä lennoilla nukutaan, usein matkustettu yöllä juuri nämä pitkät matkat lapsen takia. Suomikin on iso maa, jo pelkästään Suomessa automatkatkin ovat useita tunteja, joten en ymmärrä nyt lainkaan Ap:n heikkoja hermoja ja pelokkuutta elämää kohtaan.

Meidän vauva, nykyisin avoin ja fiksu sekä täysin terve taapero, on aina matkustanut mielellään. Kitisevät lapset heijastavat usein vanhempiensa tunteita ja perheen ilmapiiriä. Hyvä mieli tarttuu, eli jos vanhemmat stressaavat matkaa se taatusti tarttuu pikkumatkalaisiinkin. Tarpeeksi taukoja, välipaloja, juomista ja puuhaa, kyllä siinä pidempikin lentomatka tai mikä tahansa matka menee kun on vanhemmilla/vanhemmalla hyvä asenne.

Matkusta Ap, koe ja ihastu elämään ihan niiden pientenkin lasten kanssa!

Vierailija
15/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska "minä haluan ja minä tahdon ja minä minä minä", eli sitä että joku myöntäisi että aikuisten tahdon mukaaan tässä mennään.

Minulle on itselleni aivan sama missä kukakin lomansa viettää ja jos kaukoloma tuntuu hyvältä idealta niin sinne vaan :) itse olen kuullut niin monta epäonnistunutta tarinaa matkoilta, tyyliin äiti lapsen kanssa sairaalassa koko matkan ajan tms joten en uskalla ottaa riskiä vähään aikaan ;) Kotimaanmatkassa tuon pettymyksen kestää paremmin, olen itsekin viettänyt koko kotimaanreissun sisällä sairaana ja käynyt ainoastaan ensiavussa. Vtutus on suunnaton ;)

Vierailija
16/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaihtaa vaippoja lämpimässä kuin kotona. On ihanaa vaihtelua kaikille olla muuallakin kuin kotona. Lähialueiden lämpimät paikat, etenkin talvella (ei juuri Kanariaa lukuunottamatta muuta ole ja sinnekin lento kestää), on äkkiä nähty, jos paljon matkustaa.

Ei kaikkien tarvitse reissata, mutta kukin tyylillään!

Vierailija
17/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan sanomassa, että matkailun olisi loputtava lasten tuloon vaan, miksi matkustaa pienen kanssa kauas. Olen itsekin lentänyt lapsieni kanssa Euroopassa useasti. Onhan sitä aurikoa esim.Välimerellä tai Mustalla merellä. Ja Eurooppa upeita kaupunkeja täynnä. Voihan niitä norsuja ja tiikereitä ihmetellä hieman isompanakin. Eivät Thaimaa ja "Ameriikka" muutamassa vuodessa katoa. Koululaisesta on varmasti mukava matkustaa kaukomaille ja onkin mielestäni jopa suotavaa ja aion itsekin lapsiani muutaman vuoden päästä lennättää.

Olen itse matkailualan ammattilainen ja ollut lentoyhtiölläkin töissä. Omia lapsiani en aio pitkillä lennoilla kiusata. Huvittavaa muuten miten melkein kaikkien lapset ovat "nauttineet" lentämisestä. Olisi mukava tietää keiden lapset ne siellä sitten itkevät tylsyyttä ja korvakipua :)

AP

Vierailija
18/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että olisivat kovinkaan kärsineet =) Minusta juuri lapset eivät kärsi pitkistä lennoista, olletikin, että ne tapahtuvat yöllä.

Ja yhtä lailla ne lapset pääsevt lomalle vanhempien kanssa, ja turha uskotella, ettei vauvoistakin ole miellyttävämpää etelän lämpö kuin jatkuva monikerroksinen pukeminen pakkaseen.

Ja ei, itse en ole matkustanut vauvan kanssa, koska ei ollut varaa siihen aikaan kun lapseni oli pieni.

Vierailija
19/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan sanomassa, että matkailun olisi loputtava lasten tuloon vaan, miksi matkustaa pienen kanssa kauas. Olen itsekin lentänyt lapsieni kanssa Euroopassa useasti. Onhan sitä aurikoa esim.Välimerellä tai Mustalla merellä. Ja Eurooppa upeita kaupunkeja täynnä. Voihan niitä norsuja ja tiikereitä ihmetellä hieman isompanakin. Eivät Thaimaa ja "Ameriikka" muutamassa vuodessa katoa. Koululaisesta on varmasti mukava matkustaa kaukomaille ja onkin mielestäni jopa suotavaa ja aion itsekin lapsiani muutaman vuoden päästä lennättää.

Olen itse matkailualan ammattilainen ja ollut lentoyhtiölläkin töissä. Omia lapsiani en aio pitkillä lennoilla kiusata. Huvittavaa muuten miten melkein kaikkien lapset ovat "nauttineet" lentämisestä. Olisi mukava tietää keiden lapset ne siellä sitten itkevät tylsyyttä ja korvakipua :)

AP

anna meidän muiden rauhassa se tehdä.

Vierailija
20/50 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttivat etelän lomastamme suuresti. Lentomatkustaminen ei ole välttämättä edes kovin rankkaa lapsille, koska lapset ovat pieniä ja mahtuvat hyvin penkeille. Koko perhe todellakin rentoutui suuresti sillä matkalla, ja se auttoi meitä kestämään paremmin talven kylmyydet ja toppapukuhommat. Lapset ylipäänsä viihtyvät siellä missä aikuisetkin ja jos aikuisia virkistää vaihtelu, niin silloin yleensä lapsiakin. Meillä oli ihana viikko, ja leikeissä ollaan vieläkin etelässä.