Kohouma niskassa, mitä mahtaa olla?
Huomasin joskus viikko sitten sattumalat kädellä koittamalla, että niskassani vähän oikealla puolella on peini "kohouma", tai paremminkin kuin olisi jotenkin vähän turvoksissa. Ei ole ollut mitenkään kipeä, ennen kuin tänä aamuna, kun makasin oikealla kyljelläni sängyssä, niin silloin huomasin, että siinä kohtaa niskassa tuntui pienehköä tykyttävää (tai välähtelevää, en osaa oikein kuvata sanoilla...) kipua.
Nyt hermoilen, ettei tämä vaan ole joku kasvaimen alku tms. Yleensä en huolehdi paljonkaan mistään terveysjutuista, mutta minulta leikattiin justiin polyyppi tuolta alakerrasta, joten ehkä se on pistänyt pelkäämään... Kunpa tässä olisi kyse vain jostain rauhasen turvotuksesta tms. (syksyllä mulla oli paha vyöruusuihottuma pään oikealla puolella ja silloinkin kaulan oikealle puolelle tuli kaksi isoksi turvonnutta pahkuraa).
Jos on ALKAVA kasvain tai syöpä, niin eikös silloin ala laihtumaankin aikaisessa vaiheessa, vai..??? Voisko joku tietävä kertoa?
Kommentit (8)
Liikkuuko se? Tiedätkö miltä imusolmuke tuntuu? Olisiko se kyseessä?. Onko flunssaa, hammasongelmia? Silloin ainakin imusolmukkeet suurenee. Minulla oli myös Sikainfluenssarokotuksen jälkeen tosi suurentuneet imusolmukkeet, yksi niistä aivan kuin kuumotti/tykytti. Pojallani on usein niskassa jommalla kummalla puolella imusolmukkeet truvoksissa. Yleensä kun tulee hampaita ja häviää sitten aikanaan.
Mies eilen katsoi niskaani ja sanoi, ettei siellä ainakaan NÄY mitään kohoumaa.
Eikös imusolmukkeet ole sellaisia "pallomaisia" ja liikkuvat jonkun verran? Itselläni on imusolmuke kaulan yläosassa (melkein leuan alla) pysyvästi kohollaan, eikä ole mitään kummempaa, kun olen sitä joskus näyttänyt lääkärille muun asian yhteydessä.
Mutta jos on alkava kasvain tms, niin eikös silloin ala nopeasti painokin putoamaan? Mulla ei paino putoa millään, kun olen yrittänyt laihdutella, joten voisikohan siitä lohduttautua, ettei ainakaan ole mistään vakavammasta kyse..?
Ap
Se voi olla vaikka finni. Jos asia vaivaa, mene käymään lääkärissä, jotta saat mielenrauhan ja selvyyden asiaan.
Ei näy mitään näppylöitä, tai yleensäkään mitään. Ainoastaan tuntuu kädellä koittaessa ja nyt on kaiken päivää ollut oikealla puolella niskassa jotain pientä kipua, kuin reumatismia tms.
Pitää kai raahautua lääkäriin, jos ei tämä häviä.
Ap
Minulla on ollut jotain allergiantapaista. Kokeillut takaraivoa ja on tuntunut iso patti. Hetken kuluttua poissa tai sitten on toisessa kohdin.
Tai mitä arvelette tästä?
jos tämä turvotuksen tapainen (tai mitä tämä onkaan) ei ala laskemaan, niin pitää kai käydä lääkärillä näyttämässä.