Onko liian rankka matka lapsille / lasten kanssa?
Eli ensi talven lomaa suunnittelen... Lento olisi 3+10 tuntia ja vaihto-aika välissä 5 tuntia. Lähtö siis iltapäivällä Suomesta, ja toinen lähtö puolenyön maissa. Perillä paikallista aikaa ollaan iltapäivällä. Yö siis lennetään, lapset nukkuu silloin. Mutta miehen mielestä on lapsille liian rankka lentomatka. Pari päivää oltais tuolla kohteessa, sitten parin tunnin lento eteenpäin varsinaiseen kohteeseen. Kahden viikon päästä takaisinpäin.
Suora lento, eli kesto n. 10 tuntia, maksaa n. 1000 euroa enemmän... En tiedä, olisiko siihen varaa - tai ainakin mielelläni käyttäisin sen sitten kohteessa:-) Lapset 7 ja 9 vuotta, ja melko kokeneita matkaajia.
Kommentit (22)
Aikaero voi hiukan haitata, onko iso aikaero tulossa?
Noin isot lapset ja ennenkin matkustaneet. Ei kuulosta yhtään liian rankalta.
mutta kyllä ne lapset siitä varmasti hengissä selviävät. Eli asia on ihan miten sen haluaa ajatella, jos kohteeseen pääseminen on tärkeää, niin kyllähän se matka jotenkin sujuu. Mutta en laskisi sen varaan, että tuon ikäiset nukkuvat hyvin koneessa. Matka voi mennä kiukutteluksi ja väsyneenä väsyneiden lasten kaitseminen ei ole herkkua...
ihan jo lasten kannalta. Jos ei ole siihen varaa niin jättäkää matka tekemättä, tuo vaihto odotuksineen on todellakin liian rankka lapsille. 10 tunnin lennon jälkeen onnistuu varmasti ihan ok se muutaman päivän lomailu "välikohteessa", mutta ajattelitko ihan tosissaan, että tuon pitemmän kaavan mukaan matkatessa lapset jaksaisivat siellä? Järki käteen.
Ja me reissaamme vuosittain 3-5 reissua lasten kanssa eli ihan tottuneita reissaajia lapset ovat.
eipä tarvitsisi miettiä kahta kertaa, valitisin sen suoran lennon. Silloin tulevat myös matkatavarat varmennin perille =) Puhumattakaan lasten jaksamisesta - 10:n tunnin reissusta toipuu nopeammin ja pääsee aikaisemmin lomaan kiinni, 18:n tunnin matkan jälkeen voi lapsilta mennä pitkäänkin ennen kuin pääsette lomarytmiin.
niin ei mitaan ongelmaa. Uskaltaisin itse lahtea jo meidan 6 v:n kanssa, en kuitenkaan 3 v:n tai alle 1 v:n...
sukanvarteen (tai parempaan hotelliin tms) ja menisin välilaskun kautta. Mulle ei ole ongelma välilaskut vaan mä otan ne lähinnä osana matkaa. Ja jos muksut tykkää matkustaa niin nehän vaan tykkää lennellä. Välilaskun aikana voi bongailla kentällä lentokoneita, katsella ihmisvilinää, käydä leikkihuoneessa, katsella dvd:tä, ostoksilla, ravintolassa...
Mä ottaisin suoran lennon jos sellainen on!
Kerran olen säästöinnossa ottanut lennon jossa oli pitkä vaihto. Vaikka päästiin pois kentältä ja lapsi oli tyytväisen iloinen koko matkan ajan, me vanhemmat olimme sikaväsyneitä. Toipumiseen meni monta päivää! Eli ne lomapäivät meni oikeastaan hukkaan.
se säästö on kunnolla nautitusta loma-ajasta pois, varsinkin jos loman aluksi pysähdytte jossain kohteessa muutamaksi päiväksi.
Toisekseen on ekologisempaa lentää suorin lennoin.
Itse lennän lasten kanssa ja ilman aina suorilla lennoilla ihan mukavuussyistä ja siksi, että siten maksimoin kunnollisen loma-ajan perillä. Mitä pitempi matka-aika, sitä väsyneempi on ja se on suoraan loma-ajasta pois, itse en ainakaan jaksa nauttia väsyneenä lomasta.
se säästö on kunnolla nautitusta loma-ajasta pois, varsinkin jos loman aluksi pysähdytte jossain kohteessa muutamaksi päiväksi.
Ehkä se pari päivää kuuluu lomaan...
Minusta tuo ei kuulosta pahalta. Eka kolmen tunnin lento menee tosi nopeasti. Sitten käytte vaikka syömässä sekä shoppailemassa tuon 5 tunnin aikana (joka todellisuudessa on alle 4 tuntia koneesta poistumisen ja uuteen menemisen vuoksi). Sen jälkeen olettekin sen verran uupuneita, että uni maittaa tuolla pitkällä lennolla.
Meillä lapset nukkuvat hyvin yölennolla koneessa. Itselleni pitkät lennot on tosi väsyttäviä, kun en saa nukuttua koneessa. Lapset matkustavat paremmin kuin minä.
Olemme lentäneet kahden sylilapsen ja kahden muun alle kouluikäisen kanssa 14 tuntia. Tuo teidän matka menee helposti : ) Yleensä lapset tsemppaavat noissa tilanteissa ja ovat sopeutuvaisia. Ihanaa lomaa teille!
on tulossa parin viikon päästä... Mutta, jos suora lento olisi mahdollista, niin kyllä todellakin laittaisin sen ylimääräisen rahan siihen! Ei se lentokentillä pyöriminen mitään herkkua ole kenellekään.
Olemme lentäneet kahden sylilapsen ja kahden muun alle kouluikäisen kanssa 14 tuntia. Tuo teidän matka menee helposti : ) Yleensä lapset tsemppaavat noissa tilanteissa ja ovat sopeutuvaisia. Ihanaa lomaa teille!
suorilla lennoilla. Me vanhemmat emme nauti vaihdoista ja monen tunnin odottelusta.
Olemme matkustaneet paljon lasten kanssa, koska asumme ulkomailla, mutta tottahan se on kaikille raskasta ja kaukana lomailusta/rentoutumisesta...!
jos loman alussa on muutaman päivän pysähdys toisessa kohteessa niin se muutama päivä saattaa mennä siitä matkasta toipumiseen = lomasta pois
Sisälukutaitoa please.
ihanko oikeasti joku edes miettii tuossa vaiheessa? Maksan mielelläni lisää jos matka-aika lyhentyy huomattavasti eikä tarvitse notkua tunteja lentokentillä (sitäkin on tullut tehtyä paljon eikä todellakaan ole herkkua).
jos loman alussa on muutaman päivän pysähdys toisessa kohteessa niin se muutama päivä saattaa mennä siitä matkasta toipumiseen = lomasta pois Sisälukutaitoa please.
Jos mä haluan lomallani käydä kaupungissa X niin en mä näe että se veisi mun lomastani yhtään mitään minnekään.
koska ovat tottuneet matkailemaan.