Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En yksinkertaisesti jaksa käydä koulua loppuun (ei paljoa puutu). Esikoinen tulossa loppukeväästä.

Vierailija
19.01.2010 |

Olen niin loppu ja väsynyt, monia suuria muutoksia ja menetyksiä takana (ja edessä). Ainut ilonaiheeni on tämä rakas pieni esikoiseni, joka mahassani kasvaa. AMK kesken, ei montaakaan opintopistettä puutu. (ehkä 20) Oppari pian valmis (koska teen sitä toisen opiskelijan kanssa), mutta en vain yksinkertaisesti jaksa käydä koulua loppuun. Jaksamattomuus ei mitenkään johdu raskaudesta, päinvastoin. Olen vain kaikin puolin niin loppu ja väsynyt. Haluaisin vain keskittyä tulevaan vauvaan ja meidän perheeseen (uusioperhe), yrittää rakentaa meille hyvää tulevaisuutta, että kaikilla olisi hyvä olla. Tällä hetkellä olen töissä, vauvan synnyttyä jään kotiin vauvan sekä miehen alle kouluikäisen kanssa. Olen varmasti kotona, kunnes vauva on 3-vuotias, jolloin mahdollisesti/toivottavasti olisi toinen tulossa/tullut. Mutta siis tuo koulu. En ihan oikeasti jaksa sitä. Jos jätän sen nyt noin kesken, meneekö kaikki ihan hukkaan? vai voinko joskus sitä jatkaa, jos siltä tuntuu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et aio valmistua keväällä, etkä jatkaa opintojasi vielä syksyllä niin ilmoittaudu poissaolevaksi. AMK-opiskelijalla on oikeus olla 2 vuotta poissaoleva. Ilmoittautuminen pitää muistaakseni tehdä lukukausittain. Ole siis tarkkana!

Voit myös ihan hyvin olla läsnä ja tehdä pikkuhiljaa opintojasi. Puhu pääopettajsi kanssa ja kerro tilanteestasi. Oppilaitokset ovat täynnä kaikenlaista porukkaa ja koulun etu on, että jokainen valmistuu. Ehkä voit suorittaa osan esim. avoimessa yliopistossa korvaavina opintoina. Nyt vaan kannattaa ottaa selvää ja miettiä, miten pääset mahdollisimman helpolla. Kun saat paperin käteen olet työmarkkinoille pätevä.

t: 2 lasta opintojen aikana tehnyt äiti (en vieläkään ymmärrä, miten onnistuin valmistumaan ja vielä hyvillä arvosanoilla)

Vierailija
2/8 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä suosittelisin rypistämään koulun loppuun, sillä kotiäitinä sulla tuskin on aikaa ja halua yhtään sen enempää tehdä koulua loppuun. Ja ainakin korkeakoulussa opinnot vanhenee, jos ne ei ole johonkin kokonaisuuteen sidottuja. Ota vaikka yhteyttä kouluun ja kysy pystytkö jotenkin näyttämään kirjallisesti tms. oppiaineet, jos ei jaksa mennä tunneille. Maailma on täynnä melkeinmaistereita ja kaiken maailman keskeyttäneitä. Sulla on huomattavasti paremmat mahdollisuudet palata/mennä työelämään sitten kun sen aika on, jos sulla on paperit valmiina.

Ja sitten on ihana olla himassa hyvällä omalla tunnolla ja paperit taskussa! Onnea odotukseen ja iloa esikoisesta ja uudesta rakkaudesta ja perheestä ja elämästä, nyt vaan pieni tsemppi ja sitten nautit saavutuksistasi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eli en ole valmistunut vieläkään...)

Vaikka sinä olisit kuinka väsynyt, epämotivoitunut ja tylsistynyt, niin pääset kuitenkin hirvittävän paljon helpommalla kiusaamalla itseäsi nyt tämän kevään ja hoitamalla opinnot alta pois. On suorastaan lapsellista jäädä odottamaan jotakin inspiraatio- ja motivaatiopuuskaa. Nyt vaan loppurutistus ja lopussa kiitos seisoo. Olet valmistunut ja sylissä ihana vauva. Se ei tasan tarkkaan muutu helpommaksi, kun hoidettavana on vauva ja kenties toinenkin.

Älä hyvä ihminen anna nyt periksi. Minä olen ollut vastaavassa tilanteessa. Kymmenen vuotta sitten jäi lopputyö roikkumaan vauvaa odottaessa, olin muka niin epämotivoitunut ja blaablaablaa. Jos voisin, niin antaisin itselleni näin jälkikäteen selkäsaunan! Ois kannattanut runtata ja hoitaa alta pois, nyt opinnot roikkuvat viittä vaille valmiina vieläkin ja neljän lapsen kanssa taitavat vielä tovin roikkuakin!

Vierailija
4/8 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelet?

Vierailija
5/8 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä vanhemmuutta ja perheen tulevaisuuden rakentaminen. Aikuisuutta.

Vierailija
6/8 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko opinnäytetyö laskettu tuohon 20 opintopisteeseen? Onko mahdollista ajatella että suoritat sen mitä pystyt tänä keväänä ja neuvottelet koulussa jos voisit suorittaa vaikka virtuaali-AMK:n opinnoilla loput (jos jotain jää)?

En tiedä mitä alaa opiskelet mutta mielestäni mitä olen selannut virtuaali-AMK:n tarjontaa, siellä on todella paljon kursseja. Riippuu tietysti koulusta alkaako noita sinulle maksamaan mutta jos tilanne on se että muutama opintopiste puuttuu vielä siinä vaiheessa kun olet äitiyslomalla, niin lieköhän tuossa sitten ongelmia...

Vierailija
7/8 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häneltä puuttui opinnoista saman verran. GRadukin tehty jo.

Alkoi odottaa esikoista, jolloin ei sitten kyennyt mihinkään muuhun kuin pyörimään sen mahansa ympärillä. Ja haalimaan tavaraa kotiin jne.

Tästä on nyt 16 vuotta. Lapsia on kaksi. Opinnoista puuttuu tasan saman verran, eikä töitä ole. Sama kämppä, sama hanttihommissa tahkoava mies. Ainoa mikä on muuttunut on valituksen aihe. Nyt perhe hänen mielestään riistää häntä.

Vierailija
8/8 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistele nyt opinnot loppuun. Lasten kanssa se on kuitenkin vaikeampaa. Mieti miten hyvä olo on kun valmistut ja tajuat että tässä nämä opinnot nyt oli (ainakin tällä erää). Voit sitten hyvin mielin olla kotona lasten kanssa äitiysvapaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi