Onko tosiaan näin?
Irtisanon itseni vakituisesta työpaikasta. Toki tulee karenssi 3kk, mutta en muka olisi oikeutettu omaehtoiseen koulutukseen ansiosidonnaisella? Edes sen 3 kuukauden karenssin jälkeen?
Onko tosiaan niin, ettei aikuinen voi vaihtaa alaa/ammattia? Tiedän toki tuosta aikuiskoulutustuesta, mutta silloin pitää olla työsuhde ja siitä anottu opintovapaa.
ELi ulos potkittu saa opiskella aikuisena, itse lähtenyt ei? Onko täällä viisaampia, näin kerrottiin työkkärissä.
Kommentit (2)
Haluaisin hoitoalalta pois,mutta minulla ei ole varaa opiskella uutta ammattia. Työnantaja ei todellakaan sano minua irti ja itselläni ei ole varaa ottaa lopareita.
Joten suuntani on, että alan hommaamaan eläkepapereita mahdollisimman aikaisin, koska en voi kouluttautua muuhun ammattiin. Saikkuakin otan aina kun vituttaa työnteko.
hyvä idea, mutta työnantajalla ei ole tapana joustaa tällaisissa asioissa. Sitä paitsi kyseessä sellainen ammatti, jolla ei nykyisen kanssa ole mitään tekemistä ja lähtisin työpaikasta joka tapauksessa opintojen jälkeen. Joten tuskin suostuvat...