vauvansoseet kaupanhyllyltä vai itse tehtyinä?
sanoivat neuvolassa on TIETYSTI teet soseet itse. kertokaahan minulle perusteluja asiaan, neuvolantäti vaan tapansa mukaan sönkötti jotain. :) voisin näin asiaan perehtymättä sanoa, että nimenomaan kaupansoseet olisi tehty kaikkien ravintosuosituksien mukaan. antakaahan perusteluja itse tehtyjen soseiden puolesta, ei kai ilman hyvää syytä kukaan niitä viitsi itse tehdä. ovatko kaupansoseet teollisen makusia? rahakysymyksen ymmärrän; varmasti tulee halvemmaksi kun tekee itse ison satsin ja pakastaa.
Kommentit (47)
verrattuna kaupan soseisiin.
Kaupan soseita lapsi voi syödä vaikka 2 purkillista ja voi olla että itse tehtyä jaksaa syödä vain vajaan yhden purkin.
Satuin kerran ostamaan viallisen sosepurkin, sen sisältö aivan silkkaa vettä. Tein reklamaation ja vastaus oli että tuosta erästä oli jäänyt saoste pois.
Ei itsetehtyihin soseísiin tarvitse saostetta laittaa.
Ja tuota en ymmärrä että kaupan soseet olisi jotenkin monipuolisia, kyllä itse tekemällä on rajattomasti eri mahdollisuuksia yhdistellä aineita.
Ja miettikääpä millaisia satseja Bonakin käyttää vaikka pottuja. Jos ostat kotiin parin kilon pottupussin, on siinä ainakin 1-2 huonoa pottua. Millaisia määriä niitä huonoja pottuja menee sinne kaupan soseen sekaan, ei niitä kukaan käsin käy läpi.
En syönyt myöskään niitä vauvanruokia, mitä tein itse vauvalleni. Ei se vauvakaan syönyt minun ruokiani. Meillä käytettiin sekä kaupan soseita että itsetehtyjä soseita.
En jaksa ymmärtää tällaista mustavalkoista hössötystä. Meillä myös imetettiin ja annettiin korviketta, sekä käytettiin kestoja ja kertiksiä. Olen kai aika diplomaattinen ihminen :)
en ollutkaan nähnyt kaikkia viestejä! tiedoksi että meillä syödään nyt soseita sekä itse tehden että purkista, purkista koko ajan enemmän... mutta vien sentään purkit kierrätykseen! soseita on ihan kiva tehdä itsekin - ja onhan nuo purkkiruuat vähän arveluttavia sisällöltään (ainakin liharuuat) - mutta onhan niissä oma hommansakin. vauvalle maistuu molemmat, se on hyvä juttu.
terv. ap
Mutta kyllä kaupan soseitakin voi syödä lisäruokana.
Siis siinä vaiheessa kun rupeaa saamaan muutakin kuin kasviksia. Lisäksi miksi ihmeessä ostaa kaupasta kun vauva oppii samalla syömään muun perheen ruokaa. Mikä helpompaa kuin erottaa vauvan osuus.
Turha puolustella mitenkään ostamista. Laiskoja olette!
-halvempaa
-100% täyttä ainetta, ei vettä
-itse kasvatetut kasvikset
-ei lasi/metallijätettä