Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla ei ole varaa matkustella kaukomaille tai pahemmin muuallekaan

Vierailija
18.01.2010 |

Miten perustelette asian ala-asteikäiselle lapsellenne? joka kyselee milloin me matkustamme, miksi me emme matkusta jne?

Koska väistämättähän lapsi alkaa jossakin vaiheessa kinuamaan matkojakin kokemusplakkariinsa, kun "se ja se luokakkaveri oli reisussa" jne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olla vielä tuossa iässä, mut varaa matkustamiseen ei ole. Olen alkanut ottaa selvää eri järjestöjen järjestämistä matkoista (spr, 4H jne.) jotka on edullisia ja joihin vanhemmat pääsevät mukaan valvojiksi. Kannattaa ainakin tsekata nämä vaihtoehdot, koska viimeistään yläasteikäisenä noille leireille ja matkoille pääsee.

Vierailija
2/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukomaille emme koskaan.

Vanhin lapsi nyt teini, kaksi muuta ala-asteella eikä yksikään ole kertaakaan kinunnut matkoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä tulee puhetta, niin varmaan sanomme useita syitä. Raha on tietysti yksi, ja toinen on se, että kivaa tekemistä on paljon kotimaassakin (ja Euroopassa, jossa olemme matkustaneet). Kolmanneksi lapset saavat sitten isompina matkustella, jolloin matkoista osaa nauttiakin eri lailla.

Vierailija
4/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niinä vuosina kun emme ihan muista syistä matkustelleet, ei meillä kyllä lapset millään lailla kinunneet vaikka luokkakaverit reissasivatkin. Eiköhän tuossa ole kysymys perhe-elämästä kokonaisuudessaan, eli ihan vanhempien välittämästä asenteesta. Jos perheen yhdessäolo ja vapaa-aika on muuten antoisaa ja mukavaa, ei välttämättä kaivata sitä mitä muut tekevät. Mutta jos vanhemmat keskittyvät vaan valittamaan ja surkuttelemaan mitä kaikkea ei voi tehdä mitä muut tekevät, asenne tarttuu lapsiinkin.

Vierailija
5/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikee juttu!

meillä kakkosluokkalainen pelkää lentämistä! en tiä mistä on sellasta saanut päähän!

mutta, olen luvannut että matkustan jokaisen lapseni kanssa kaksin 10v synttäreitten kunniaksi!

muuten ei oikeastaan matkustella ollenkaan (laivalla, kotimaassa, lapissa jne kyllä)...

nyt onkin ongelma siis tämä meillä että miten suostutella vuoden sisällä eka lapsi ensimmäiseen reissuun kanssani!

rahaa olen säästänyt pikkuhiljaa ja toivon että rahat riittää kaikkien neljän reissuun, kukin omalla ajallaan!

mun mielestä tota asiaa ei tartte perustella kun totuudella! eli ei ole rahaa niin paljon kun muilla perheillä, ja selittää mistä se asia taas johtuu!!! ala-aste ikänen hoksaa jo rahan menon yllättävän hyvin ja tietää, että jokainen asia maksaa!!! ja toiset asiat tosi paljon!!