Oletko menettänyt luottotietosi??
Kommentit (6)
ei ole haitannut mitenkään. Olen saanut nettiliittymän, puhelimen jne. Mulla on tosin vakituinen työ, sekin ehkä vaikuttaa jonkin verran.
Liittyi konkurssiin. Ei ole vaikuttanut elämäämme käytännössä juuri mitenkään. Nykyään kun Visa Electron on yleistynyt, mieheni saa jo vuokra-autonkin ulkomailla ilman ongelmia. Ennen sen piti aina olla minun nimissäni.
mutta mulle olisi aivan mieletön häpeä jos luottotiedot menisi. Teen kyllä kaikkeni, ettei näin kävisi.
Joku konkurssi on tietysti eri juttu, siihen ei liity mitään häpeällistä, vaan yksi epäonnistuminen muiden joukossa.
Nyt velkasaneerauksessa. Eipä se mitään haittaa. Miehellä ei ole luottokortteja tmv., mutta mun kortit riittää tarvittaessa. Sähkösopimukset, liittymät yms. avataan mun nimiin, niin ei tarvi maksaa takuumaksuja sisään. Toisaalta niin ne samat sopimukset oli mun nimissä edellisessäkin suhteessa, kun hoidan noita käytännön asioita yleensäkin enemmän.
Me on monesti mietitty, että Suomen luottorekisteri on aivan typerä. Esimerkiksi mun mies on maksanut tuhansia ja tuhansia laskuja elämässään ihan normaalisti, mutta konkurssin takia meni luottotiedot. On nyt sitten kelvottomampi työssäkäyvänä nelikymppisenä saamaan edes puhelinliittymää kuin joku just 18v., joka ei eläessään ole mistään talousasioistaan vastannut. Kumpikohan todennäköisesti jättää laskunsa maksamatta? Musta Suomessa pitäisi olla positiivinen luottorekisteri. Tuntuu hassulta, että luotonantajan (vaikka joku kodinkone kuukausimaksuilla) silmissä on ihan sama, oletko just ekassa työssä aloittanut 18v. vai esimerkiksi äitini kaltainen 66-vuotias, joka ei koskaan päivääkään myöhästy laskujen kanssa ja näkisi mielummin nälkää sillan alla kuin jättäisi laskunsa maksamatta.
vanhempieni luottotiedot menivät n. 20 vuotta sitten (siihen aikaan meni monelta muultakin luottotiedot), joten mulla on varoittava esimerkki omissa lapsuuden- ja nuoruudenkokemuksissa siitä, millaista on elämä ilman luottotietoja hirveissä veloissa. Koskaan ei ollut rahaa mihinkään, välillä ei edes ruokaan.
hoidan raha-asiani niin, että ei mene luottotiedot. En ymmärrä ihmisiä, jotka pimittelevät esim laskujaan viimeseen asti ja sitten menee luottotiedot palkinnoksi. Tai jos otetaan pikavippejä,siis mitä hiton järkee. Sitä pitää elää rahojensa mukaan mitä tulee eikä humputtaa rahaa turhaan mitä ei välttämättä tartte.