Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttääkö muita

Vierailija
18.01.2010 |

Kun uutisissa puhuttiin että lähihoitajat ja sairaanhoitajat pitää saada samaa palkkaa samasta työstä?

Siis sehän on ensinnäkin ihan hyvä asia, mutta kun tarkemmin miettii niin MIKSI lähihoitaja tekee sairaanhoitajan työtä? Tai toisinpäin?

Eikö järkeää olisi maksaa lähihoitajalle siitä omasta työstä: mihin on koulutettu ja sairaanhoitajalle maksettaisiin mistä hänet on koulutettu!

Ajan siis tässä takaa sitä, mitä ihmiset tekee työkseen: ei kokin hommaakaan tee siivooja.

Siivoushommia ei tee kokki (kuin mikä nyt kuuluu ihan pakolliseen että voi hoitaa työnsä).

Miksi sairaalassa kuka vaan voi tehdä toisensa työtä, vaikka se koulutus olisi puolet lyhyempi kuin toisen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei aina ole niitä sairaanhoitajia tarpeeksi joka paikassa, niin lähihoitajat joutuu tekemään niitä ns. sairaanhoitajan hommia. Ja työpaikkahan voi kouluttaa lähihoitajiakin tekemään lääkehoidollisia juttuja tai muita hoitotoimenpiteitä, jotka toisessa paikassa sitten onkin kokonaan sairaanhoitajan hommia.

Vierailija
2/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä pääsääntöisesti pitäisi tehdä koulutusta vastaavaa työtä. Mutta jos sairaanhoitaja tekee lähihoitajan työtä, niin silloin pitäisi maksaa lähihoitajan työstä palkkaa. Ja jos joku lähihoitaja taas tekee sairaanhoitajan työtä. jos se on mahdollista niin silloin pitäisi maksaa sairaanhoitajan palkkaa.

Mielestäni työ määrittelee sen palkan, ei koulutus. Ja jos vain tehtäisiin koulutusta vastaavaa työtä, niin eihän palkan määrittelyssä olisi mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käytännössä monet tehtävät on kuitenkin samoja

jos ajattelen edellistä työpaikkaani osastolla (en itse ole sh enkä lh) niin siellä oli omahoitajasysteemi ja omahoitaja saattoi olla yhtä hyvin sh tai lh tai perushoitaja ja pääasiassa ihan samaa hommaa tekivät. Erona oli se, että ainoastaan sairaanhoitajilla oli lääkekaapin avaimet.

Vierailija
4/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tottakai palkka tulee maksaa työtehtävien mukaan, eikä koulutuksen. Olen itse merkonomi, ja jos menen siivoojaksi, kyllä minulle palkka maksetaan ihan sen siivoojan työn mukaan, ei niiden eri vaihtoehtojen, joita merkonomin koulutuksella voin tehdä.

Vierailija
5/5 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama palkka samasta työstä koulutustaustasta riippumatta.

Kokemus kai vaikuttaa myös palkkaan. Tarkemmin ajateltuna minkähän takia?´

Meilläkin kauemmin töissä olleet saa enemmän palkkaa kuin juuri taloon tulleet. Ihan samaa hommaa kuitenkin kaikki tehdään...