Käsissä pieniä vesikelloja tms, mitä ne on?
Koululaisilla,2 ja 4 luokkalainen, molemmilla käsissä pieniä vesikelloilta näyttäviä millin ympyröitä, sormissa, ja kämmenissä, osassa ihoa kuivumista, hilseilyä, ja iho näyttää kipeältä. Pari kuukautta on pesty käsiä koulussa jollakin desinfiointiaineella, voisiko olla allergiareaktio, jalkapohjissa ei mitään tälläistä. Onko kellään kokemusta?
Kommentit (26)
kyllä myös enterorokko oireili noin. Tuli molemmille pelkkiin käsiin, jalkoihin ei mitään, eikä suuhun.
Meillä on perheessä kaikilla muilla atopiaa, paitsi nuorimaisella. Kädet on olleet tällä lapsella aina tosi hyvässä kunnossa, hermostuttaa että paheneeko tää iho vielä tästä, enterorokkoa ei ole, ja kortisonivoide ei auta.
käsien ahkera rasvaus auttaa asiaa.
ovat sitä koulussa käyttäneet!
Minulla noita samoja tulee säännöllisin väliajoin, minulla on atooppinen iho, joka on pahimpana käsissä, toisinaan noita "vesikelloja" tulee vaikka iho ei sinällään näyttäisi olevan kovin pahana, mutta joku on ärsyttänyt.
Atoopikooille sinällään ihan yleisiä kyllä ovat.
Ihan ymmärrettävää, mutta eihän sillä "pestä". Mutta mitä ihmettä siellä sitten käytettäisiin?
Eli täytyy ottaa labrakokeet sieni-infektion poissulkemiseksi.
Iskevät helpoiten juuri kuivaan ja atooppiseen ihoon.
Syyhyssä tulee pieniä vesikelloja erityisesti sormien väliin.
terveyskeskuslääkäri ei tiennyt mitä ne oli, vasta käynti ihotautilääkärillä auttoi, näki ensi silmäyksellä mistä kyse.
Menin lääkäriin kunen ne vaan levisi ja levisi kun raavin niitä. Ihan vettä tosiaan tuli sisältä. Lääkäri sanoi niiden olevan aika tavallisia, muistaakseni jokin ekseema. Kortisonirasva auttoi pikkuhiljaa kunnes hävivivät kokonaan. Iho on edelleen kuiva siitä kohti missä ne vesikellot oli.
Hae kortisonirasvaa, kutina on aivan kauheaa muuten.
noin se mulla oireilee, ja talvella
Jostakin se ekseemakin alkaa, kannattaa kokeilla maidotonta ruokavaliota, itsellä lähti kaikki atopia pois.
Katso muksujen varpaiden välit, jos on sieni. Voi tehdä tuollaisen idi -reaktion käsiin. Nimim. kokemuksella....
Ovatko liikkuneet luonnossa? Mulle tuli tuollainen reaktio, kun keräsin persiljaa nippuihin. Ukonputken myrkyllisyys on tunnettu, mutta monet ei tajua, että muutkin sarjakukkaiset on voivat aiheuttaa ihoreaktion. Siis monet villiyrtit (putkikasvit), kultivoidut yrtit, mutta myös esimerkiksi porkkana ja palsternakka.
Minulla myös tulee aika ajoin tuollaista näppylää .Pienet hellukat pistävät ja puhkeavat ja välillä kutiavat niin että tekisi mieli raapia koko iho pois.Olen huomannut että jotkut käsisaippuat ärsyttävät sitä.Myös porkkanan kuoriminen,tomaatin pilkkominen ja kiivi aiheuttaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös tulee aika ajoin tuollaista näppylää .Pienet hellukat pistävät ja puhkeavat ja välillä kutiavat niin että tekisi mieli raapia koko iho pois.Olen huomannut että jotkut käsisaippuat ärsyttävät sitä.Myös porkkanan kuoriminen,tomaatin pilkkominen ja kiivi aiheuttaa niitä.
Sibigort kortisonivoide auttaa.
mulla on sellaisia myös, lähinnä etusormien sivuissa peukalon puolella. Välillä niitä on ja välillä ei. Itse pikemminkin olen sitä mieltä, että niitä tulee kun kädet kuivuvat liikaa.