Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan (5 viikkoa) kanssa muodollinen illallistilaisuus ravintolassa -onnistuuko?!

Vierailija
17.01.2010 |

Tuttava väittelee tohtoriksi ja karonkka tulee olemaan hyvin muodollinen ja hienossa ravintolassa.

Olemme kutsutut tilaisuuteen koko perhe eli myös vauvamme.

Mietin vain, että mitenhän tuo onnistuu... Lapsi on kyllä sikäli helppo tapaus, että mitään iltahuutokonserttia ei ole odotettavissa. Ollaan vain sen verran vähän liikuttu vielä ihmisten ilmoilla vauvan kanssa, että jännittää kuinka tuo sujuisi. Pystyisinkö nauttimaan koko illallisesta.

Mitähän pitäisi ottaa huomioon ja miten varautua iltaan, jos päätämme mennä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdette koko perhe. Mä en kyllä käsitä miten jotkut on sitä mieltä että tuon ikäistä ei muka voisi viedä ihmisten ilmoille! Mä olen aina raahannut muksun mukaan kaikkialle, ja kun tyttö oli 5vk niin ei se olis mulle edes ollut vaihtoehtona että jättäisin hoitoon "että saisin huoletta" olla. Sillonhan mulla vasta huoli olisikin!

Vierailija
2/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ollut karonkassa, joiden tunnelmaa lapset olisivat sopineet - se on aikuisten juhla.

Itse väittelen syksyllä, eivätkä meidän lapset todennäköisesti osallistu ko. tapahtumaan millään tavalla (lapset silloin 3 ja 5 v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisin sen ajan kun vauva nukkuu. Jos alkaa itkemään niin poistu vähän kauemmaksi, varsinkin puheiden aikana jos itkee.

Vierailija
4/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle hoitajaa siksi aikaa? Sinun ei tarvitsisi jännittää vaan saisit rauhassa nauttia tilaisuudesta. Vauva saattaa aistia jännityksesi, oudon paikan, oudot ihmiset ja voi olla rauhaton.

Kuinka joku 5 vk vanhan vauvan äiti voisi rentoutua jos vauva ei ole lähellä?

Ilman muuta vauva mukaan. Sovitte niin, että olette sivummalla paikalla. Vauvalle joku nukkumaratkaisu mukaan tai kantoliina. Jos on itkuisa, niin äiti lähtee takaovesta kotiin vauvan kanssa. Sovitte juhlijan kanssa, että jos tulee tilanne eteen, niin äiti poistuu vähin äänin vauvan kanssa.

Ja siis: kyseessä on yksityistilaisuus. Ei siis mikään tuhannen ihmisen kokoontuminen, jossa vauva kiertää sylistä syliin. Ei tuossa ole tautivaaraa sen enempää kuin ristiäisissäkään.

Vierailija
5/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karonkassa ei tosiaan yleensä ole lapsia, mutta väittelijä ilmeisesti todella haluaa teidät paikalle juhliin ja ymmärtää, ettei noin pientä voi vielä hoitoonkaan jättää

Vierailija
6/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaan voi ottaa vaunut ja vauva kannattaa toki syöttää hyvin ennen ravintolaan menoa. Tuskin mitään sen kummempia ongelmia tulee. Vauva nyt saattaa jossain vaiheessa itkeä, mutta jos silloin on juuri joku puhe meneillään, niin olette varmasti sen verran fiksuja, että osaatte silloin poistua vauvan kanssa syrjemmälle tai jopa ulos rauhoittumaan. Tai vaikka käydä vaipanvaihdolla siinä välissä.

Itse olin 3vk vanhan kanssa isoäidin 70v juhlissa ravintolassa ja meidän ongelmana oli se, että ei juuri saatu itse vauvaamme hoivata ja sylitellä.

Vierailija
7/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

änkeätte sinne vauvan kanssa,teitä pidetään MOUKKINA j ateitä katsellaan nenänvartta pitkin. se on tarkoitettu aikuisille,eikä millekkään kitisijälle..... voi jeesus!se,että kutsuttiin "kaikki",ei tarkoita todellisuudessa vauvaa.

Vierailija
8/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pidetä moukkina. Ne on yleensä tilaisuuksia, joissa kaikilla läsnäolijoilla on sen verran näkyviä takeita sivistyksestään, ettei tarvi enää korostaa itseään muita mollaamalla.

TOki karonkka on yleensä tosiaan varsin muodollinen illallistilaisuus, joten itkevävauva häiritsee muutenkin kuin juhlapuheen aikana. Tämän takia meidän lapsi ei olisivoinut olla mukana. Mut jos teidän vauva ei ole itkeväistä sorttia niin sinne vaan. Mä muuten tiedän useita väittelijöitä, joiden omat lapset on olleet karonkassa mukana. Ikä yleensä noin 1-17 vuotta.

Vierailija
9/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ulkomailla ja olemme käyneet vauvan kanssa ravintoloissa ja virallisissa tilaisuuksissa alusta asti. Kukaan ei ole koskaan katsonut pitkään, päin vastoin! Jos vauva pienempänä oli nälkäinen, poistuin vähin äänin paikalta naistenhuoneeseen ja imetin siellä nojatuolissa. Välillä joku seurueesta jopa tuli perässä ja piti seuraa.

Viimeksi olimme yliopiston muodollisessa koktail-juhlatilaisuudessa ja uskokaa tai älkää, moni osallistuja oli tuonut lapsensa mukanaan ja lapset myös otettiin mukaan valokuviin! Moni isä se ylpeänä kanteli vauvaa small talkin ja samalavalojen räpseessä.

Vähän aika sitten saimme myös vauvaa myöten kutsun hyvin muodolliseen tilaisuuteen, jossa julkkisten, valtion päämiesten ja kuninkaallisten kanssa toiminut pr-henkilö palkittiin. Emme kuitenkaan osallistuneet tilaisuuteen muista syistä.

En halua luokata, mutta Suomi kyllä nyt hieman vaikuttaa takapajuiselta paikalta. Itselläni ei vielä lapsia ollut, kun asuin Suomessa. Parempi näin, huomaan.

Vierailija
10/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen ikäistä saa viedä vielä edes prismaankaan.

Vierailija
11/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyytää ystävää vahvistamaan, saako vauvan todellakin ottaa mukaan.

Vierailija
12/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ravintola tuskin on asettanut rajoituksia vieraiden iälle. Ja tosiaan itse väittelijä kutsui nimenomaan meidät vauvan kanssa. En tiedä tuleeko muita lapsia.

Ap

Vierailija
13/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kanssa. Kannattaa soittaa ravintolaan, että teillä on vaunut mukana, että osaavat sijoittaa teidät sopivaan pöytään. Tai sitten ottaa mukaan joku muu keino laskea vauva nukkumaan, jos ei sylissä suju tai halua koko aikaa pitää. Ja lisäksi kannattaa miettiä sinun asusi, että pystyt sujuvasti imettämään. Joku huivi tai vastaava ruokailevan vauvan suojaksi on ehkä hienossa ja muodollisessa tilanteessa ihan kohtelias. Vauvat kuuluvat tähän elämään siinä missä muutkin, ottakaa vaan rohekasti mukaan ja suhtautukaa niin, että kaikki sujuu mallikkaasti :)

Vierailija
14/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen ikäistä saa viedä vielä edes prismaankaan.

Kukas teitä on kieltänyt?

Vierailija
15/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva tulee levottomaksi, vuorottelette kanniskelussa ja syömisessä ja lähdette kotiin jos huuto alkaa.

Vierailija
16/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tulette olemaan huomion keskipiste, sillä muodolliseen toimintaan ette välttämättä kykene. On ihan tuurista kiinni sattuisiko vauva nukkumaan koko ajan. Todennäköisesti ei nuku koko aikaa.

Jos on hereillä, ähisee, pulauttelee, joudut imettämään, vaihtamaan vaippoja jne. Tai itkee. Et voi tietää etukäteen. Pikkuvauva on pikkuvauva.

Ja toinen juttu on tautivaara. On erittäin ikävää, jos tuonikäinen saa vaikkapa flunssan, ja pöpöjä on isossa ihmisjoukossa aina.

Vierailija
17/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva luultavimmin nukkuu suurimman osan aikaa ja sen mitä on hereillä, voi olla sylissä tai jos on levoton niin toinen teistä poistuu vauvan kanssa toiseen huoneeseen - tässä voitte vuorotellakin.

Minusta nimenomaan tuo, että väittelijä kutsui teidät vauvan kanssa kertoo sen, että voitte vauvan ottaa mukaan. Muille muodollisille illallisille en vauvan kanssa menisi - ellei siis erikseen kutsuja pyytäisi myös vauvaa.

Vierailija
18/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsi myös vauvan nimen, eli siis että tiedätte olevanne kaikki tervetulleita. Tuskin loukkaantuu, jos jätät vauvan kotiin.

Itse tekisin todennäköisesti niin, että menisin vauvan kanssa muutamaksi tunniksi ja sitten lähdettäisiin pois. Mutta tietysti jos vauva esim. nukkuu vaunuissa jossain rauhallisessa nurkassa, niin mikäs siinä ollessa pidempäänkin. Meidän tuttavapiirissä on aika rentoa porukkaa ja vauvat ovat olleet mukana alusta asti monenlaisissa tilaisuuksissa. Tältä palstalta tosin olen huomannut, että monet muut ovat paljon tarkempia.

Vierailija
19/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle hoitajaa siksi aikaa? Sinun ei tarvitsisi jännittää vaan saisit rauhassa nauttia tilaisuudesta. Vauva saattaa aistia jännityksesi, oudon paikan, oudot ihmiset ja voi olla rauhaton.

Vierailija
20/27 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imetys + hoitotoimet sitten muualla kuin ruokapöydässä