Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voimaton olo, jalat tärisee eikä meinaa kantaa. Mikä mun on?

Vierailija
17.01.2010 |

Tätä on jatkunut pari viikkoa. Olo on tosi voimaton, kylmä hiki nousee jo ruuanlaitossa ja muissa pienissä kotitöissä. Tulehdusarvot katsottiin torstaina ja olivat ok (8). Minulla on pieni nuha ja vähän yskää mutta lima ihan kirkasta eikä vaikuttaisi sekään tulehdukselta. Tosi vaikeaa kun on kotiäiti ja tuntuu ettei jaksa edes kättä nostaa kun tuntuu että joka raajassa on lyijypainot. Välillä olen niin väsynyt että tuntuu etten jaksaisi edes hengittää. Mistä tämä voisi johtua? En mielestäni ole masentunutkaan tai ylirasittunut tms.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensitiivinen crp kertoo elimistön kaikki tulehdukset, se on herkempi kuin normaali crp.

Vierailija
2/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisämunuaisen uupumus

googleta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet nukkunut viime aikoina? Minkä ikäiset lapset, valvottaako öisin?

Vierailija
4/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasissa ongelmaa

tai muu autoimmuuni juttu

Vierailija
5/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat jo koulussa ja koen itseasiassa pääseväni aika helpolla. Yötkin nukun aika hyvin, viime yönäkin 8½h. Pitää käydä googlettaa nyt tuo munuaisjuttu. Mulla on ollut aina munuaistuntemuksia, että ne juilivat.

ap

Vierailija
6/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samoja tuntemuksia ja johtuivat verensokerin heittelystä. Voi hoitua ihan ruokavaliolla.

Vierailija
7/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen vajaatoiminta, kannattaa tarkistaa myös se...

Vierailija
8/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alhainen hb...

Vierailija
9/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita lisämunuaisten uupumus aiheuttaa?

On ensiarvoisen tärkeää, että lisämunuaisten kunto tarkistetaan ennen kilpirauhaslääkityksen aloittamista. Pitkän tyroksiinihoidon jälkeen Armour Thyroidiin siirryttäessä saattaa ilmetä ongelmia, jotka johtuvat alhaisesta kortisolista, ja pahimmillaan ongelmat voivat olla vaarallisia. Lisämunuaiset saattavat olla vaurioituneet myös pitkän hoitamattomuuden seurauksena. Tässä lista lisämunuaisten uupumuksen oireista. Jos sinulla on useampia oireita ja syytä epäillä lisämunuaisten uupumusta (pysyvä tai pitkittynyt sairaus tai stressi), niin kannattaa tehdä 24-tunnin kortisoli/sylkitesti.

hermostuneisuus

uupumus

käsien tärinä

lihasheikkous

sydämen tykytys

ylivirittyneisyys

paniikkihäiriö/paniikinomainen tunne

heikotus

heikko stressinsietokyky

vaikeus suoriutua sosiaalisista tilanteista

keskittymisvaikeudet

äkilliset mielenmuutokset, herkkyys

ylireagointi

malttamattomuus

huimaus noustessa seisomaan

ärtyneisyys

hypoglykemia

huono palautumiskyky stressistä ja liikunasta

flunssankaltaiset oireet (heikko vastustuskyky)

päänsärky

koko kehon särky/kolotus

herkkä iho

kömpelyys (tavaroiden pudottelu, esineisiin törmäily)

sekavuus

jatkuva nälän tunne

painon lasku

alaselän kipu

tylsyys, mitäänsanomattomuus - masennuskenkaltaiset oireet

sumupäisyys (ennen seuraavaa kortisoliannosta)

"air hunger" /heikko hapensaanti

heikotus

pyörrytys, pyörtyily

oksentelu

ripuli

huimaus noustessa seisomaan

tummat silmänaluset

heräily keskellä yötä tuntikausiksi

jatkuva virtsaamistarve

allergiat

Lisämunuaisten uupumus saattaa hoitamattomana aiheuttaa epämiellyttäviä oireita siirryttäessä tyroksiinista Armour Thyroidiin. Näkyvimmät ovat näennäisiä liikatoiminnan oireita: ylivirittyneisyyttä, sydämentykytystä, lihasheikotusta ja ahdistuneisuutta. Potilas on väsynyt mutta ylivirittynyt.

Vierailija
10/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa muuten lievää, mutta voimat ihan poissa. Onko teillä muulla perheeellä vastaavaa tai muita flunssaoireita? Oma äitini vasta noin 50v, joten ei iästään johdu.

Vierailija
11/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajan vain sairaanhoitajalle. Olin ihan varma että mulla on tulehdusarvot huipussaan ja mulla joku oireeton tulehdus.

ap

Vierailija
12/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joululomalla ihan sama juttu ja ihan vain flunssan takia. Eikä ollut yskää ja nuhaa kummempaa, ei edes kuumetta. - 6

Vierailija
13/24 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole töissä. Näillä näkyvillä oireilla ei lääkäriä vakuutettaisi että olen sairasloman tarpeessa, kun yskäisen vain silloin tällöin eikä tarvitse niistääkään kuin pari kertaa päivässä. Ruumiinlämpökin on ihan minun normaali 36,4. Kyllä nuo lisämunuaisen uupumus ja kilpirauhasongelmienkin oireet kuulostaa tutulta silloinkin kun olo on "normaali". Nyt olen vain erityisen huonossa kunnossa. Ei jaksaisi edes ajatella.

ap

Vierailija
14/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi/Lymen tauti

Vierailija
15/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juuri tuollaista kymmenen vuotta sitten. Vuosia myöhemmin diagnosoitiin MS-tauti. Ms voidaan todeta vain selkäydinnesteanalyysin ja magneettikuvien perusteella. Verikokeet eivät kerro mitään. Minultakin otettiin aina verikokeet ja kaikki ok.

Vierailija
16/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvamaksa tai maksakirroosi. heti lääkäriin.

Vierailija
17/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestevajaus?

Vierailija
18/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta vanhan ketjun sitten nostitte.

Vierailija
19/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lisämunuaisten uupumus on lähes yhtä paljon humpuukia kuin itse lääketieteen oksennukset. Jotkut luulee että kun ottaa kortisonia ja olo paranee, niin se johtuu lisämunuaisten uupumuksesta?? Kortisonia käytetään kylläkin vaimentamaan tulehdusta monissa sairauksissa, kuten ihottumien kanssa, mutta mitään se ei paranna, eikä myöskään osoita että siitä olisi puutetta.

Onko teillä puutetta kaljasta, jos tuopin juominen tuottaa parempaa oloa? Ei ole, mutta samanlaista päättelyketjua tässä tarjotaan kortisonin osalta -> humpuukia. Menkää oppimaan ensin mitä tarkoittaa kausaliteetti ja syy-seuraussuhde, sekä mitä tarvitaan osoittamaan vedenpitävästi tämä jonkun asia suhteen, se ei ole helppoa yleisessä tapauksessa.

Vierailija
20/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hemoglobiini katsottu? Itselläni oli anemiaa tietämättäni, olin todella väsynyt ja hengästyin vaikka istuin vain paikoillani tekemättä mitään. Helpottui heti kun aloin syömään rautatabletteja.