Mitä ajattelet jos nainen sanoo käyvänsä parturissa.
Kommentit (19)
menevänsä parturiin.
Itse miellän sen hiusten leikkuuksi, missä ei luoda sen kummempaa kampausta, eikä käyntiin liity värjäystä, permanenttiä ym kampauksellista toimenpidettä. Lähinnä siis, että hiuksia lyhennetään ja jo aikasemmin muotoiltua mallia pidetään yllä.
Ettei mene vain "kampaajalle" ottamaan nutturaa :)
En minäkään osaa sanoa meneväni kampaajalle, koska ne hiukset LEIKATAAN, eikä kammata ja näperrellä sykerölle.
vaikka aina leikkaan ja värjään hiukset. Siis oikeastihan ne on Salon:ta, mutta se parturi vaan irtoaa jotenkin helpommin. Parturithan kai oikeasti leikkaa miesten hiuksia ym....
Tällainen keski-ikäinen maalainen kuten minä, puhuu parturista, vaikka siellä mitä kampauksia voisikin vääntää.
koska parturi-kampaaja leikkaa ja värjää hiukseni.
Koen että kampaajalla käynnistä pitäisi olla loppu tuloksena kampaus ja harvoin haluan sellaista, ehkä kerran viidessä vuodessa.
se käy leikkauttamassa jollain vanhalla tantalla jolla on halvat hinnat ja kellastuneet pitsiverhot putiikin ikkunassa.
naisella on sininen siilitukka ja näyttää ihan mieheltä. ja tykkää naisista silleen.
Että täällä maalla kai aiheuttaisi hilpeyttä, jos joku kertoisi menevänsä kampaajalle, tai arveltaisiin hänen menevän ihan kaupunkiin asti hiuksiaan leikkauttamaan. Tai ainakin joskus näin oli, tiedä sitten onko täälläkin jo opittu puhumaan hienommin. Minä en ainakaan.
t. Juntti
parturi ja kampaaja on kaksi eri ammattitutkintoa. Parturi leikkaa miesten hiuksia, tekee parranajoja, jne. Kampaaja taas leikkaa naisten hiuksia, tekee kampauksia jne. Ennen pystyi opiskelemaan vain toisen ammatin, nykyään opiskellaan molemmat.
T: parturi-kampaaja
että käy joko leikkaa tukkaa tai värjää tms
Käyttää sangen brutaalia kieltä. Sellaista, jota kuullessaan hienostunut nainen mulkaisee kulmien alta toista myös hienostunutta ystäväänsä ja vihdoin ymmärtää, että tämä nainen häpäisee myös heidät.
En ole kenenkään kuullut sanovan menevänsä kampaajalle, jos ei sitten ole häät tms. tulossa.
Itse kävin kampaajalla viimeksi, kun laitatin kampauksen vanhojen päivän juhliin lukiossa. Parturi mulla oli viimeksi viikko sitten, kun leikkautin (pesun kera) hiukseni.
parturi ja kampaaja on kaksi eri ammattitutkintoa. Parturi leikkaa miesten hiuksia, tekee parranajoja, jne. Kampaaja taas leikkaa naisten hiuksia, tekee kampauksia jne. Ennen pystyi opiskelemaan vain toisen ammatin, nykyään opiskellaan molemmat.
T: parturi-kampaaja
milloin oli "ennen"? Iät ajat kai tuolla parturi-kampaamoissa on työskennellyt parturi-kampaajia, eikä ole partureita erikseen juuri näkynyt. Ja lyhenteenä on puhuttu partureista..
tarkoittaa että vielä 70-luvulla tutkinnot oli erilliset. Eräs sukulaisenikin on 70-luvulla suorittanut vain parturin tutkinnon. Ja siis ovat kaksi täysin erillistä tutkintoa edelleen ja opisekellaan erillisiä aineina.
T: Parturi-kampaaja
parturi ja kampaaja on kaksi eri ammattitutkintoa. Parturi leikkaa miesten hiuksia, tekee parranajoja, jne. Kampaaja taas leikkaa naisten hiuksia, tekee kampauksia jne. Ennen pystyi opiskelemaan vain toisen ammatin, nykyään opiskellaan molemmat. T: parturi-kampaaja
milloin oli "ennen"? Iät ajat kai tuolla parturi-kampaamoissa on työskennellyt parturi-kampaajia, eikä ole partureita erikseen juuri näkynyt. Ja lyhenteenä on puhuttu partureista..
että: "Varmaan tarkotit kampaajaa?"
Helsingissä ei ainakaan ole lainkaan yleistä, että nainen sanoo noin. Se vaan kuulostaa ihan lapsukselta.
jonka asiakaskuntaa ovat ensisijaisesti miehet.
Minä käyn tällaisella huippu parturilla, joka tekee taidokkaita leikkauksia ja värjäyksiä myös naisille, mutta mitään mummopermiksiä ei liikkeestä saa.