Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologin mielestä on hyvä, jos

Vierailija
16.01.2010 |

minulla nuorella (hänen sanojensa mukaan olen nuori, olen 40v!!!!!) tulee kuukautiset joka kuukausi.

Olen joka vuosi hänelle sanonut, että en halua enää, koska ne haittaavat elämääni. Enkä aio lapsiakaan enää hankkia, minut on steriloitu.

Siltikin vaan jankkaa, että on hyvä kun ne tulee.

Miksi? Mitä hyvää siinä on? En tiedä ainuttakaan ikäistäni, tai nuorempaakaan, jolla on menkat.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä tulee vielä menkat, hän on 49v. :) Ei kylläkään vissiin enää ihan säännöllisesti, mut suurimmaks osaks kuitenkin.

Vierailija
2/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 40v ja raskaana eli mulla ei ole toistaiseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä tulee vielä menkat, hän on 49v. :) Ei kylläkään vissiin enää ihan säännöllisesti, mut suurimmaks osaks kuitenkin.

Ei lohduta yhtään. 5 päivää joka kuu kotona.

Vierailija
4/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä ketään alle 50v jolla ei ole kuukautisia!

Vierailija
5/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miksi?

Vierailija
6/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun en tiedä yhtään ikäistäsi jolla menkkoja ei olisi. Tietysti on hyvä asia, että hormonitasapaino on kunnossa. Siitähän se vain kertoo jos terveellä nelikymppisellä kuukautiset tulevat säännöllisesti.

Vierailija
7/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miksi?

Vessassa saa ravata kaiken aikaa, en voi kylässä pyytää päästä vessaan jatkuvasti. Enkä kaupassa, töissä onnistuu just just.

Vierailija
8/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetella käyttämään tamponeja tai kuukuppia

Vierailija
9/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetella käyttämään tamponeja tai kuukuppia

Vierailija
10/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeasti suurta haittaa, niin kyllä sulle voidaan tehdä kohdun poisto. Tuttavani poistatti kohtunsa 35vuotiaana, kun lapsiluku oli täynnä. Mutta hänellä vuodot aiheutti suurta vaivaa ja terveydellistä haittaa ja hoidoksi oli kokeiltu jo montaa muuta juttua.

Vaikka olet steriloitu, niin voit hommata kuukautiset lopetavan lääkityksenkin. Gyne tarkoittaa, että säännöllinen hormonitoiminta on iloinen asia.

Vierailija
11/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tiedä ketään ikäistäsi tai nuorempaa, jolla on menkat?

Kaikilla on, jos ei oo sairautta tai raskaana/imettää...

12/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole alkanut vaihdevuodet?

Vierailija
13/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo että elimistö toimii. Hormonisysteemit pelittävät, odotas vaan kuule vaihdevuosia..

Vierailija
14/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ennen menkkojen loppumista oli polyyppeja kohdussa jotain lihaskasvaimia,tarkkaan en tiedä.Hänellä vuoti todella runsaasti kuulema johtuen noista polyypeista,aneemiseksi ihan meni.

Vierailija
15/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yhteen aikaan säännöllisesti luovuttamassa verta ja totesin, että olin sen seurauksena selkeästi paremmassa kunnossa.

Ei-asiantuntijana päättelen, että veren uudistuminen oman kehon toimesta voisi jopa olla yksi oleellinen tekijä naisten pidempään elinikään. Miehenä kun en voi luonnollista verenvaihtumista saada.

Vierailija
16/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierto aina 28.

Vierailija
17/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisytarvetta ei olekaan,hillitsee vuodon määrää

monilla.

Vierailija
18/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltäsi Cyklocapron lääkettä ja syö sitä vuotopäivinä 2-3 kertaa päivässä 2-3 tablettia, tyrehdyttää vuotoa tehokkaasti

Vierailija
19/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 29-vuotias, eikä minulla ole ollut kuukautisia tammikuun 2006 jälkeen. Eli 4 vuotta vuotovapaata elämää, ellei oteta huomioon 10/06 2 viikon jälkivuotoa synnytyksen jälkeen.

Ja jos kaikki menee kuten olen suunnitellut, niin en aio vuotaa enää ikinä. On tämä elämä näin huomattavan helppoa ja mukavaa.

Hormonikierukka on aika huippu.

Vierailija
20/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole hyvä, että kuukautiset jatkuvat liian pitkään, yli 52v jotain..

Ja jos kuukautisvuodoista kärsii, saa sterilooitu nainekin ne hormonikierukalla loppumaan.

Itse otin hormonkierukan 40v ja seuraava vaihdetiin kun olin 45 ja yhdet kuukautiset piti olla siinä välissä ja ne tulivatkin ja eiku uusi hormonikierukka ja taas alkoi vuodoton elämä.