Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lasketaan "yöheräilyksi"?

Vierailija
16.01.2010 |

Terkkari kysyi multa että heräileekö vauva (8kk) öisin ja mä sit vastasin, että nojoo, herää se kerran tai pari syömään. Paitsi et rupesin sit oikein miettimään...

Vauva menee nukkumaan noin klo 20-21 ja esim. tänään olen tuon klo 21 jälkeen käynyt vasta kolme kertaa lykkimässä tuttia suuhun, mikä on harvinaisen vähän. Yleensä siellä saa alkuyöstä/illasta laukata varmaan puolet useamminkin (ehdin jo tuossa 23 maissa kummastella, että mikä sitä vaivaa, kun nukkuu niin hyvin :D) Joskus 1-2 aikoihin syö ja mä ite menen hyvin harvoin edes nukkumaan ennenku olen tytölle sen vellipullollisen saanut annettua. (Herää kummiskin justiin kun saan unen päästä kiinni... Ja toisekseen missä välissä mä nukahtaisin kun yks ettii tuttiaan vartin välein... ) Sit ipana vetää kyllä sikeitä aamuun, herää yleensä syömään vähän 5-7 aikaan ja ylös noustaan noin klo 8 arkisin. joskus vähän aikasemminkin ja viikonloppuisin saatetaan nukkua tunnin pidempään (esikoinen pitää viedä arkena eskariin aamulla)

Heräileekö tuo nyt sit paljon vai vähän vai jotain siltä väliltä?

Esikoinen on meillä ollut aina poikkeuksellisen hyväuninen tapaus. 2kk ikäisestä nukkui kuin tukki siitä kun sen nukkumaan laittoi aina aamuun asti.

Keskimmäisestä en oikein muista muuta kuin sen, että nukkui hyvin noin 6kk ikäiseksi ja jos meinas käydä heräilemään öisin, niin lisäsin vaan yhden aterian päivään lisää. Kun 6 ateriaa ei sit riittänyt pitämään herran nälkää loitolla, alistuin siihen, että poika söi kerran yössä pari pullollista velliä... Ja jatkoi sitä melkein 2-vuotiaaksi (jos poika imaisi 3-4dl velliä alle 10minuuttiin ja jatkoi uniaan, mä tulkitsin sen ihan ehdaksi näläksi ja annoin pojan syödä... )

Tää nuorimmainen taitaa nyt olla vähän huonounisempi tapaus. Mut jäi vaan häiritsemään, kun se niin tenttas, että kai se nyt ainakin joskus nukkuu jonkun 5-6h pätkän... Pitäisikö?

Tyttö on hirmu pieni (alle miinuskäyrien kasvaa, mutta tasaisesti) ja aika näykkimällä syö (joku ½ pilttipurkillinen aika normaali annoskoko) niin olen sit aatellut, että syököön öisin ne vellinsä, jos nälättää...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi