Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PS3 ja (Lego)pelien ikärajat

Vierailija
15.01.2010 |

Miten noissa peleissä ikärajat oikein määritellään? Lähinnä mua kummastuttaa nuo Lego-pelit, joista esim. Indiana Jones ja Batman on merkitty ikärajalla 7+ mutta Star Wars 3+

Kaikkia noista olen vähän kokeillut ja mun mielestä ne on jokseenkin samanlaisia kaikki. Legopalikat lentelee ja kaikki minkä voi mättää palasiksi, se joko potkitaan, mätkitään tai räjäytettään ja kaikki palikat jotka pomppii kasataan joksikin hökötykseksi jne...

Mikä tuosta Star Warsista tekee sopivan nuoremmille kuin noi muut? Tai toisinpäin. Mitä niissä muissa on sit semmosta, että ne ei sovi alle kouluikäisille?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ovat vähän rajatapauksia, että onko 3 vai 7. Yksi peruste kuulemma on se, kohdistuuko väkivalta ihmisiin vai ei. Eli olisko Star Warsin kohdalla ajateltu, että robottien hajottaminen ei ole niin väkivaltaista kuin indyn ja batmanin ihmishahmojen.

Vierailija
2/4 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Star Warsissakin pistetään palasiksi muitakin kuin rogotteja... Tai siis kaikissahan ne on legoukkoja. Ja palikat lentelee... Huisi ero :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että batmanissa on pelottavimmat taustat, synkkää ja pimeää.

Perustelut jäi joskus mieleen tästä Clone Wars- elokuvan ikärajan perusteluista, kun hain sitä sarjan alkaessa telkkarista (siinä kun ei tietenkään mainittu ikärajaa vaikka tuli keskellä päivää!).

Clone wars: "Runsaasti scifi-väkivaltaa sisältävä animaatio, väkivalta kohdistuu lähinnä robotteihin. Avaruusseikkailukontekstissa ohuiksi jäävät henkilöhahmot eivät tarjoa samastumiskohteita. Rajatapaus."

Vierailija
4/4 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei se pahemmin haittaa että lego-miehet hakkaavat toisiaan :)