Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtui miehen omaisuudelle yhteen muutossa?

Vierailija
15.01.2010 |

Onko pariskuntia, joilla yhteenmuuton yhteydessä on mennyt suurin osa miehen omaisuudesta kiertoon/roskiin/muuten vaan uusiks? Onko vaatekaapin sisältö vielä sama?

Meillä lähti mieheltä kaikki nämä "koffin" tuopit, eripariset ruokailuvälineet, kahvikupit ym. astiasto, yhteensopimattomat kalusteet jne. Ja vaatekaapinkin sisältö aikalailla uusiksi.

Itse tiedän ainakin 5 pariskuntaa, joilla näin käynyt.

Onkohan kuinka yleistä? Kun miesten suusta on tullut: "Mitä vikaa näissä muka on?"

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon tavaraa roskiin..:D

Vierailija
2/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joo, niinhän se usein menee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

("minun" asuntooni), niin pääsääntöisesti näillä jo täällä olleilla huonekaluilla mennään. Onneksi miehelläni ei montaakaan huonekalua ollut, joten sohva, pesukone, tv, sänky, jne. pääsivät uusiin koteihinsa (lahjoitettiin tarvitseville). Joten hävitettävää ei suuremmin kertynyt, eikä myöskään "päällekkäisiä" tavaroita, joista olisi täytynyt valita käyttöön se parempi. Pienemmän omaisuuden (tietokone, lamput, paperit, omat jutut) osalta kaikki muutti meille miehen mukana ja sopu on ihmeen hyvin tilaa antanut, vaikka itsekkin olin saanut asuntoni reilun neljän vuoden aikana täyteen ahdettua.

Vierailija
4/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katottiin esim. kodinkoneista se, joka toimii paremmin / on laadukkaampi / on uudempi... Vaatekaapin sisältöön olen vaikuttanut korkeintaan raahaamalla silloin tällöin shoppailemaan halusi tai ei :D (Tai noh, ne kaikkein reikäsimmät releet on joskus saattaneet vahingossa kadota pyykissä... )

Huonekaluja tai asitoita tuolla ei kovin montaa sit ollutkaan. Exä oli vienyt jotakuinkin kaiken mennessään... (kolme vuotta aikasemmin, mutta eihän mies, joka vihaa kaupoissa käymistä muutenkin saanut aikaseksi hommata uusia ja niillä vähilläkin pärjäs :D)

Irtisanottiin molemmat omat luukkumme ja hommattiin yhdessä vähän isompi.

Vierailija
5/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat tavarat pois. Mun astiat otettiin käyttöön. Mies oli juuri muuttanut ja ostanut huonekaluja (joita olin ollut valitsemassa). MItään sen kamoja en oikeastaan heittänyt pois, paitsi mun painostuksesta ostettiin uus tv-taso ja sohvapöytä.

En ole koskaan kiintynyt tavaraan.

Vierailija
6/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaatopaikalle!!XD

Vierailija
7/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli huonekaluja sohva, pöytä, tv, tv-taso ja yhden hengen sänky. Astioita sillä ei ollut juuri lainkaan, kun oli vasta muuttanut omaan kämppäänsä (kuukausi aiemmin), ja mä muutin aika pian perässä. Mulla oli kirjahylly ja pari lipastoa, ja iso kasa astioita, petivaatteita ja pyyhkeitä. Miehellä oli yhdet lakanat ja yksi pyyhe. Lisäksi saatiin paljon astioita myös anopilta tuparilahjaksi, käytiin yhdessä ostamassa isompi sänky sekä kaikki siivousvälineet, miehellä ei ollut edes rikkalapiota vielä. Sitten on pikkuhiljaa vuosien varrella ostettu uutta ja tarpeellista, annettu vanhoja eteenpäin tai heitetty roskiin. Minä ompelen kerran vuodessa uudet verhot ikkunoihin, kun kyllästyn vanhoihin, teen uusia päiväpeittoja ja tyynyjä ja lahjoittelen sitten entisiä pois. Paljon ollaan otettu myös muiden vanhaa vastaan, esim. vastikään eräs sukulainen muutti yhteen miesystävänsä kanssa, ja hän lahjoitti meille sohvakalustonsa, kun ei enää niitä tarvinnut ja meillä oli mietinnöissäkin hommata uudet. Ylipäänsä tässä suvussa (siis mieheni suvussa) on aika tavallista tehdä soittorinki ennenkuin mitään isompaa, esim. huonekaluja, heitetään pois - tarvitseeko joku, tai tietääkö jonkun joka tarvitsee. Minusta oikein mukava ja ekologinen periaate :)

Miehen vaatekaappi on saanut pysyä multa rauhassa, sen verran puutun että kun pyykin seasta löytyy rikkinäisiä sukkia tai paitoja tms. niin heitän pois, ja jos mies niin toivoo, ostan synttäri- ja joululahjoiksi uusia. Meillä mies on enemmän puuttunut mun vaatekaapin sisältöön kuin minä hänen, hän saattaa heittää pois vaatteita joita tietää, etten oikeasti käytä.

Vierailija
8/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai myin pois. Siis huonekalut yms. Astioita pidin parhaimmat.

Mä muutin monta sataa kilometriä ja miehellä oli jo kaiki valmiina. Ja esim. sänky saatiin kavereilta.

Nyt en vastaavaan rupeais. Kun kaikki menee uusiksi niin olis ollu kiva että olis ollu omia tavaroita eikä lähinnä miehen ja hänen ex:än vanhoja...

No nykyään ollaan pistetty sisustusta uusiksi ja ostettu yhteisiä huonekaluja jne.

Mulla siis mies jolla ei ollu koffin laseja ja leobardikuvioista päiväpeittoa ikkunassa. Vaan ihan järkevät ja siistit kamppeet.

Vierailija
9/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten meillä on "minun" tavaroita enimmäkseen luonnollisesti. Miehellä ei mitään ollut, kun ei armeijan ajaksi silloin viitsinyt omaa kämppää hommata. Nykyään kyllä miellän kaiken kuitenkin yhteiseksi, onhan tässä jo monta kämppää yhdessä kierretty ja jonkun verran elämää nähty. =)