Mitä Ceaucescun palatsissa on nykyään?
Kommentit (24)
En voi uskoa, että av:lla on äskeisen dokkarin katsoneita :) Mutta kiva välillä huomata olevansa väärässä.
joita teemalta on nyt tullut. Olen kommunistikodin kasvatti ja käyn samalla läpi niitä traumoja mitä lapsuudesta jäi. Osa jutuista on jo unohtunut, mutta muistuu nyt mieleen.
ap
joita teemalta on nyt tullut. Olen kommunistikodin kasvatti ja käyn samalla läpi niitä traumoja mitä lapsuudesta jäi. Osa jutuista on jo unohtunut, mutta muistuu nyt mieleen.
ap
Otan osaa.
ja muistaakseni joku mainitsi että se on nykyään vähän niinku kaupungintalo. En nyt oo ihan varma asiasta, mutta näin muistelen. On kyllä tosi hieno tölli, kantsii käydä siellä. Kierrettiin monta tuntia ja katseltiin sen parvekkeen vierestä (sinne partsille ei saanut mennä)näkymää, mistä kansa alkoi kivittämään ko. herrasväkeä.
Mikähän tää sun linkin pointti oli? Toihan oli tommosta mainos paskaa, ei mitään aatteeseen syvällisesti paneutuvaa. Jaa vai että oi niitä aikoja. Minkähän ikäinen mahdoit olla esim. silloin kun muuri hajoitettiin?
Toivottavasti sun viesti oli vitsi.
Oi niitä aikoja <a href="http://www.youtube.com/watch?v=IrJ_zfENj_c" alt="http://www.youtube.com/watch?v=IrJ_zfENj_c">http://www.youtube.com/watch?v=IrJ_zfENj_c</a>
partaiset rinnattomat naiset seisoivat korkeimmalla korokkeella kultamitali kaulassa...
joita teemalta on nyt tullut. Olen kommunistikodin kasvatti ja käyn samalla läpi niitä traumoja mitä lapsuudesta jäi. Osa jutuista on jo unohtunut, mutta muistuu nyt mieleen. ap
Otan osaa.
kumpi on muuten isompi, eremitaasi vaiko ceaucescun palatsi?
maailman toiseksi suurin rakennus pentagonin jälkeen.. huhhuh
siellä pari vuotta sitten ja meidän opas vei kyllä meidät juuri sinne parvekkeelle kierroksen päätteeksi...
siellä pari vuotta sitten ja meidän opas vei kyllä meidät juuri sinne parvekkeelle kierroksen päätteeksi...
vai sensuroitiinko sitä puolta Romaniasta teiltä?
vielä, että kävin palatsissa 2007, tuolloin tosiaan pääsi sille kuuluisalle parvekkeellekin. Niin ja tosiaan, niitä häitä sellä on siis vain varakkailla varaa pitää :)
Ceaucescun palatsi on isompi, se lienee Pentagonin jälkeen suurin rakennus, oikaiskaa jos olen väärässä.
t. 2
"kumpi on muuten isompi, eremitaasi vaiko ceaucescun palatsi?"
ok, meillä ei ollut opasta, ihan omin päin siellä kierreltiin. Ei sitten päästy sinne parvekkeelle.
t.7
Sen verran kapinaa löytyy, että olen nykyään tiukasti kokoomuslainen :)
3
Sen verran kapinaa löytyy, että olen nykyään tiukasti kokoomuslainen :) 3
mulla ei sitten näköjään ihan niin pahoja, kun olen "vain" demari :)
mulla ei sitten näköjään ihan niin pahoja, kun olen "vain" demari :)
No joo, voihan sen noinkin ajatella :D
3
ei kyllä päässyt ilman osallistumista opastetulle kierrokselle. Todella tarkkaan valvottiin liikkeitä ja piti ehdottomasti pysyä ryhmän mukana. Paikka on valtava ja en uskon systeemin siitä muuttuneen. Me oltiin Bukarestissa elokuussa 2007.
Kaupunki oli kiehtova sekoitus kauneutta ja ränsistymistä. Mä pidin siitä tosi paljon. Tavallisen kansan elämästä en osaa sanoa juuta enkä jaata, me lomailtiin aika luksustyyliin. Syötiin kaupungin parhaissa ravintoloissa (jotka oli suomalaisittain pilkkahintaisia) jne...
Me oltiin huhtikuussa 2007 Bugarestissa ja sitä tosiaankin maailman toiseksi suurinta rakennusta kierrettiin helevetti soikoon monta tuntia ennenkuin löydettiin sisäänkäynti. Ja IHAN KYLLÄ OMINPÄIN kierrettiin tää palatsi. Me ollaan semmosia ihmisiä maailmalla (matkustetaan 3-4 kertaa vuodessa omatoimimatkoilla)että tämmösiin mihinkään opastettuihin ei lähdetä jos ei oo pakko.
nimenomaan oli pakko osallistua opastetulle kierrokselle. Edes vessaan ei päässyt ilman oppaan lupaa. Anteeksi nyt, että epäilen, mutta kun paikka on valtava eikä siellä hirveästi ollut mitään vartioita, niin mun tosi vaikea uskoa, että huhtikuussa olisi päässyt ihan vain ominpäin kiertelemään.
Me oltiin huhtikuussa 2007 Bugarestissa ja sitä tosiaankin maailman toiseksi suurinta rakennusta kierrettiin helevetti soikoon monta tuntia ennenkuin löydettiin sisäänkäynti. Ja IHAN KYLLÄ OMINPÄIN kierrettiin tää palatsi. Me ollaan semmosia ihmisiä maailmalla (matkustetaan 3-4 kertaa vuodessa omatoimimatkoilla)että tämmösiin mihinkään opastettuihin ei lähdetä jos ei oo pakko.
paikalliset ovat pitäneet siellä häitä, eli pitopaikkana on toiminut. Ja turistikierroksia pikkurahalla. Ihan näkemisen arvoinen kohde.