Miten sanoa ystävällisesti lapsen kaverin vanhemmille, etten
halua lastani kuljetettavan harrastukseen niin että takapenkillä istuu enemmän kuin 3 tenavaa?
Meillä on aina oltu tarkkoja siitä, että jokaisella on oma turvavyö. Nyt erään kaverin vanhemmat ovat kuskanneet lapsia harrastukseen ja ikävä kyllä välillä takapenkille ahdetaan neljä, jopa viisi lasta. Useimmiten kyytiläisiä on kuitenkin sen verran, että takapenkillä istuu kolme.
Kun kuulin tästä, tietysti säikähdin. Tarjouduin heti toiseksi kuskiksi sanoen, että kertokaa ihmeessä jos ette mahdu yhteen autoon, minä otan mielelläni osan kyytiin.
Ilmeisesti tämä ei ollut tarpeeksi selvä viesti, sillä taas nämä vanhemmat ovat kuskanneet liian monta lasta takapenkillä.
Onko minun nyt lähdettävä joka kerta varmuuden vuoksi viemään omaa lastani, ettei tuo toistu enää? Sinänsä monella autolla meneminen on turhaa, sillä useimmiten kyytiläiset mahtuvat tähän autoon kyllä. Näitä poikkeuksia vain en hyväksy.
Miksi ihmeessä nämä vanhemmat eivät uskoneet, vaikka selvin sanoin tarjosin apuani? Pitääkö minun ottaa järeämmät aseet käyttöön ja sanoa suoraan, etten hyväksy heidän toimintaansa?
Kommentit (24)
olisit iloinen kimppakyydistä!
Kyllä ne pari matkaa sillon tällön pärjää ihan hyvin
Näinhän se on, että jopa yllättävän monet eivät välitä pätkääkään, miten lapset ovat autossa. Varsinkin lyhyillä matkoilla kuljetetaan isoa joukkoa, ja pieniä lapsia ilman turvaistuimia. En ole yllättynyt tuosta nerokkaasta lausumasta!
Minä yksinkertaisesti kertoisin, että voin kyllä hyvin viedä itse lapsen ja vien mielelläni. Eehkä joku ymmärtää syyn, ehkä ei. Jos ei ymmärrä, olemme niin eri aaltopituudella muutenkin, että eipä tuon väliä vaikka nupisisi kummallisesta toiminnastani ympäri kyliä.
Meillä on viisi lasta, ja he ovat usein kulkeneet takapenkillä kaikki viisi. Ja heillä ON kaikilla olleet vyöt AINA kiinni. Kaksi lasta kun mahtuu hyvinkin usein samaan turvavyöhön ja penkille oikein mainiosti. Laillistahan se ei enää ole, ennen se oli, eikä meillä enää noin tosin mahduta kuljettamaankaan.
Kaksi lasta kun mahtuu hyvinkin usein samaan turvavyöhön ja penkille oikein mainiosti. Laillistahan se ei enää ole, ennen se oli, eikä meillä enää noin tosin mahduta kuljettamaankaan.
Mutta osalla ihmisistä se laki on ainoa, mikä kiinnostaa. Ettei vaan poliisi tule ja sakota. Viis lapsista, joiden käy huonosti.
Ilman lääkäriä ei selvitty vaikka molemmilla turvavyöt kiinni.
Hulluja jotka kuvittelette, ettei mitään satu just tällä kertaa tai näin pienessä vauhdissa.