Mistä asioista teillä miehenne huolehtii?
Mikä kaikki jää sinun vastuullesi? Ottaako miehesi asioita hoitaakseen oma-aloitteisesti vai tekeekö vain jos huomautat?
Kommentit (15)
Meillä siis minä hoidan:
- laskut
- lasten vaatteet, harrastukset
- kaupassakäynnit
- kaikki sopimusasiat, pankkiasiat
- kodinhoidon (pyykit, siivoukset ym.,)
- tähän mennessä esim. olen hoitanut kaikki muutot ja siihen liittyvät asiat (muutettu on muutaman kerran yhteiselomme aikana)
- nyt hoidan näköjään kaiken remontointiin liittyvän (sähköt, lvi:t, rakennusluvat, sopimukset, ym. sumplimiset).
Mies hoitaa:
- lapsia jos pyydän
- autojutut (muttei esim. siivoa sitä sisältä, ellen pyydä)
- käy töissä (normaali 8-16)
- omat harrastuksensa
Vituttaa suoraan sanoen.
tekee ruokaa ja hakee lapsen tarhasta vuorollaan, hoitaa kaikki autoihin liittyvät systeemit.
ikinä mies ei ole myöskään järjestänyt yhtäkään yhteistä lomamatkaa saati yhteistä illanviettoa. Kaiken saa järkätä itse, jos haluaa johonkin. Mies kyllä mielellään lähtee aina mukaan, mutta mitään aloite- tai ideointikykyä sillä ei ole. Suurin piirtein seksikin on mun vastuulla. Eipä kyllä aina innostakaan, kun muutenkin joutuu kaiken järkkäämään. Muuten on kyllä ihan aktiivinen ja työssään menestyvä mies, mutta miten siitä kotona tulee niin avuton??? Onko kaikki mun syytä?
vakuutusasiat ja remppahommat jätän mielelläni miehen huolehdittavaksi, laskut, kauppareissut ym hoitaa kumpikin ja minulla on lähinnä pyykkihuolto, mies kyllä silittää vaatteensa itse. Kyllä se järkkää kaikkea kivaakin, esim minun 30v-bileet oli ihan mahtava ylläri ja todella hyvin pidetty salassa ja suunniteltu. Samaten auto vaihtui lennossa haaveilemaani, mies vain ajoi sen pihaan ja pyysi katsomaan :)
vakuutusasiat ja remppahommat jätän mielelläni miehen huolehdittavaksi, laskut, kauppareissut ym hoitaa kumpikin ja minulla on lähinnä pyykkihuolto, mies kyllä silittää vaatteensa itse. Kyllä se järkkää kaikkea kivaakin, esim minun 30v-bileet oli ihan mahtava ylläri ja todella hyvin pidetty salassa ja suunniteltu. Samaten auto vaihtui lennossa haaveilemaani, mies vain ajoi sen pihaan ja pyysi katsomaan :)
Minua niin harmittaa, kun tuntuu, että mies ei halua ilahduttaa minua :(. Itse kyllä ostan sille jotain, mistä se tykkää, teen sen lempiruokia ym ja järjestän kaikkea kivaa. Mutta vaikka olen asiasta monesti sanonut, ja ihan riitelemättäkin, niin hän ei todellakaan tajua järkätä mitään yllättävää. Tois edes kukkia! Kaikki pitää suurin piirtein kirjoittaa lapulle, jos toivoo "yllätyksiä". Ärsyttävää! Sitten se kehuu, kuinka hyvin se hoitaa työnsä ja on kehittänyt kaikkia uusia juttuja. Sinne työhön se kaikki osaaminen taitaa sitten jäädäkin.
kesällä nurmikon ja talvella lumityöt. Loput kokolailla mun heiniä...
minä hoidan:
-kodin (ruoka, siivous, pyykkäys..)
-omat laskut
mies hoitaa:
-omat laskut
-hoitaa kela+muut asiat puhelimitse sekä minun että omansa.
yhdessä:
-yhteiset laskut puoliksi noin
-kaupassa käynnit (tai sitten annan puutelistan ja mies hoitaa kaupan)
Mies tekee oma-aloitteisesti kyllä, mutta tosin joudun huomauttelemaan kun elää niinku sika pellolla.
Ei siivoa omia tavaroitaan.
esim. jos riisuutuu vaikka olohuoneessa niin ne vaatteet myös jää siihen lattialle tai jos päättää syödä samalla kun katsoo elokuvaa niin ne astiat ja muut suolapurkit jää sitten kans siihen ja ei oikein tapahdu vaikka asiasta huomauttaakin.
ainoa asia mitä inhoan miehessäni :D
Minä:
- pyykit
- laskut
- siivoukset
- lasten vaateostokset
- kaikki kodin tavaroiden ostokset
- lapset aika pitkälti
Mies:
- kaikki autoon liittyvät asiat
- ruuan laiton
- kaikki remppahommat
Välillä vituttaa, mutta vois olla pahemminkin.
Ja miehen hoitamilla osa-alueilla minä esitän tyhmää, tosi tyhmää ;-)
Mikä kaikki jää sinun vastuullesi? Ottaako miehesi asioita hoitaakseen oma-aloitteisesti vai tekeekö vain jos huomautat?
Meillä mies ihan oma-aloitteisesti ja tasapuolisesti:
- imuroi
- pesee lattiat ennen joulua
- tuo joulukuusen ja koristelee sitä
- pyyhkii pölyjä silloin tällöin
- laittaa ruokaa melkein joka päivä
- vie roskat
- siivoaa muutoinkin
- laittaa pyykit koneeseen
- laittaa pyykit kuivumaan
- silittää omat paitansa
- hoitaa omat pukunsa pesulaan
- järjestää liinavaatteet
- järjestää omat vaattensa
- hoitaa vauvaa, öisinkin jos minä en jaksa
- sytyttää joskus kynttilän kivaksi yllätykseksi
Nämä meillä tekee vain mies:
- tamppaa matot
- hoitaa auton (maksaa bensat ja huollot, renkaat vaihdattaa yms.)
- hoitaa kaikki kellariasiat (en ole usein siellä ollutkaan)
Nämä meillä teen vain minä:
- imetän vauvaa :D
- pesen käsipyykin
- siivoilen kylppäriä ja vessanpönttöä
- järjestän omat vaatteeni
hoitaa autoon liittyvät asiat ja osan pihatöistä. loput jää aikalailla mulle.
että mä en tee remontteja tai autonhuoltoa, puutarhanhoito on myös miehen vastuulla
Eli tienaa ja maksaa laskut ajallaan, mulle jää tuhlaaminen. Myös kaikki autoihin liittyvät hoitaa, paitsi että mä voin kyllä tankata. Mä en myöskään remontoi tai korjaa mitään, enkä grillaa. Kyse ei ole siitä ettenkö osaisi tai oppisi, mutta ei vaan kiinnosta. En myöskään tee lumitöitä.
Minä siivoan kotona, miehen ei tartte kuin omat jälkensä korjata. Lapset ollaan hoidettu ja kasvatettu yhdessä ja muutenkin aika paljon hommataan yhdessä, tehdään esim. ruokaa tai matkustellaan koko perheen voimin. Pihatöitä lumenkolausta lukuuottamatta myös yhdessä puuhaillaan.
Minä hoidan lasten terveyteen liittyvät asiat, paitsi mies käy pääasiassa lasten kanssa hammaslääkärissä.
Kotona minä hoidan pyykit, mies useimmiten tiskit. Tosin nyt äityislomalla minä olen laittanut useammin tiskikoneen käymään kuin tavallisesti.
Mies hoitaa nurmikon, minä kukkamaat.
Yhdessä siivotaan sisällä. Useimmiten mies siivoo lattiat, minä muuten.
Minä vastaan pitkälti lasten vaatteista, siitä että on sopivia. Yhdessä hommaillaan sopivia harrastusvälineitä.
Lapsia on neljä, joista kaksi koululaista, yksi eskarilainen ja yksi kuukauden ikäinen vauva.
Ruokaostokset suoraan töistä tullessa (tosin minä laitan viestillä kauppalistan), viikonloppuisin ruuan laiton, illalla keittiön siivouksen (minä käytän lapset iltapesuilla), pyykin pesut ja ripustukset menee vähän kumpi kerkiää (minä viikkaan kaappiin), polttopuut hoitaa mies sisälle asti (lämmitämme pääasiassa puulla), siivoukset hoidan pääasiasssa minä, kaiken autoon liittyvän ja muut remonttihommat meillä hoitaa mies (vanha talo ja kaksi vanhaa autoa..) siinä tuli nyt jotain..