Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edell asukkaan postit: kuinka pitkään jälkeenlähetän?

Vierailija
15.01.2010 |

Niin siis mielipiteitä tästä eli muutimme lähes 2v sitten ja edelleen melkein viikottain tulee meille edellisen asukkaan postia. Ihan siis tärkeän näköisiä kuoria, joskus laskujakin. En siis avaa mutta olen vienyt postiin.

Alussa tuli ihan reippaastikin kirjeitä, lehtiä, mainoksia (vaikka heillä on kääntö?) mutta nyt siis vähemmän. Alussa veinkin postiin aika tunnollisesti ja aktiivisesti, mutta nyt raivostuttaa, en enää jaksa, vien silloin kun satun muistamaan eli kirje saattaa olla parikin viikkoa tuolla hyllyllä, joulun tienoilla kuukaudenkin verran.

Että milloin ko. kirjeet saa heittää keräyspaperin mukana pois? Vaikka olisi lasku? Minulla ei ole heidän uutta osoitetta. Eikö ihmiset muuta osoitettaan, kun näkevät että kirje on mennyt entiseen kotiin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu tässä asunnossa yli 3-v. Mä heitän kaikki M-merkillä merkatut mainokset suoraan roskiin. Niin ne tekee postissakin, jos osoite on väärä. (Olen ollut postissa töissä, joten tiedän tämän). Muihin merkkaan ei asu tässä osoitteessa ja laitan postilaatikkoon. Myös postin palvelunumeroon oon ilmoittanut ettei asu meidän osoitteessa kyseinen henkilö, mutta posteja tulee silti.

Vierailija
22/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän entiseen osoitteeseen tuli kirjeitä miehelle jolla oli sama etu ja sukunimi kuin miehelläni paitsi toinen nimi eri.. Nämä siis meni tosiaankin sekaisin ja mieheni vahingossa jopa kirjeita availi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes soitin tiukkasävyisen soiton postiin jossa sen jakelupiirin esimies, vai mikä lie, otti tämän reklamaation vastaan ja lupasi että ei enää tule väärän nimistä postia meille. Ilmoitin että meillä ei asu muun nimisiä ihmisiä kun ne nimet mitkä ovessa lukee. Piste.

Kyllä meni perille, ei enää ikinä tullut mitään vääriä posteja meille.

Alkoi nimittäin ärsyttää kun tuli edellisen asukkaan ulosotto kirjeitä, kun pelästyin ihan sikana kun ensin luulin että olis tullut mulle eikä mulla todellakaan ole mitään ulosotossa.

Vierailija
24/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän mukaansa ei voi kieltää jonkun ihmisen postin tuloa osoitteeseen, jos tämä ihminen on pois muutanut mutta ei ole osoitteenmuutosta tehnyt. Posteja ei myöskään saa hävittää, lain mukaan rangaistavaa. He sanoivat, että ainoa tapa on palauttaa posti lähettäjälle varustettuna "osoite tuntematon"-merkinnällä.

Printtaisinkohan tämän sinun vastauksesi ja veisin meidän postiin näytille?

Hei!

Olen postilla itse töissä ja vastaavaa tapahtuu yllättävän usein. Eli asukas ei tee osoitteenmuutosta ja katoaa. Koska ilmoitusta muutosta ei tällöin ole postiin tehty, ei posti voi tietää ko. ihmisen muuttaneen pois ja jakaa siksi edelleen postit osoitteeseen.

Talon uusi asukas saa tottakai kärrätä posteja takaisin postin toimipaikkaan, mutta kätevämmin vääristä posteista pääsee, kun soitat postin palvelunumeroon ja ilmoitat, ettei ko. ihminen asu enää osoitteessa. Ilmoituksen tultua postin tietoon poistetaan entinen asukas postinsaajalistalta, eikä väärää postia enää tule.

:)

Vierailija
25/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuhan on tällaisessa tilanteessa vain ja ainoastaan poismuuttaneella!

Vierailija
26/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri ihmiset lajittelevat postin ja joku muu sen voi jakaa.

Vierailija
27/29 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joku niin oletti.

Joo, olen kokeillut aika lailla kaikkia keinoja jo - siis kirjoitan kuoriin ettei asu täällä, muuttanut jne. ja postissahan ne laittavat sellaiset edelleenlähetystarrat jne. Laitoin yhden kerran pari kuorta Itellan lootaan suurilla rukseilla ja "ei asu tässä osoitteessa" ja yllätys, sama kirje jaettiin meille parin päivän päästä. Että en nyt sitten tiedä, miten se jakajalle (=lajittelijalle?) sanominen auttaisi, jos ei tuosta jo ymmärrä...

Lisäksi postissa olen maininnut tiukkaan sävyyn tästä asiasta. No, nyt tänä vuonna on tullut vasta 2 kuorta... Ja molemmat on siis "asiakirjeitä", mainospostista en tod välittäis pätkääkään.

Ja OVAT asukit tehneet jälkeenlähetyssopimuksen (vai mikä se nyt on), näin kertoivat muuttovaiheessa ja tosiaan siitä huolimatta osa posteista tuli edelleen meille. Käsittääkseni maksullinen palvelu nykyään?

Itse vaan pidän vähän kohtuuttomana, että minun pitäisi soitella vielä ja reklamoida jne. - ajattelin vain, että joko saan viskata roskiin ne kuoret? Tai sitten jatkan tätä nykyistä linjaa, että kun itsellä on asiaa postiin, vien ne sinne. Ovat sitten laskut myöhässä tmv.

Ap

Vierailija
28/29 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon uusi asukas saa tottakai kärrätä posteja takaisin postin toimipaikkaan, mutta kätevämmin vääristä posteista pääsee, kun soitat postin palvelunumeroon ja ilmoitat, ettei ko. ihminen asu enää osoitteessa. Ilmoituksen tultua postin tietoon poistetaan entinen asukas postinsaajalistalta, eikä väärää postia enää tule.

:)

[/quote]

Vierailija
29/29 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän posteja meni kuukausia muuton jälkeenkin vanhaan osoitteeseen. Uusi asukas toimitti ne meille ja itse soittamalla kyseisiin firmoihin sain niin että uuteen osoitteeseen tulee nyt.

Sanoivat ettei kaikki osoitteet muutukkaan uusiksi joskus heidän tietokoneohjelmassaan. Minulla ainakin erään puhelinfirman laskut menivät vanhaan, vaikka piti muuttua automaattisesti jos muuttoilmoistuksen on tehnyt.

Ja pari muutakin firmaa tosiaan samalla tavoin. Olkaa tarkkoina kun muutatte !

Joihinkin paikkoihin pitää soittaa monta kertaa ennen kuin saavat osoitteenmuutoksen tehtyä kunnolla :/

Paras on ollut Kela. Vaikka virallinen osoitteenmuutos oli tehty ajallaan ja muissa virastoissa osoite oli oikein, niin Kelan tiedoissa kummitteli vanha osoite vuoden päivät. Monta kertaa sitä yritettiin muuttaa. Ongelma oli heidän tietojärjestelmissään. Jostain syystä virallinen osoitteenmuutos ei ollut mennyt perille eivätkä virkailijat pystyneet itse muuttamaan osoitettaa. Jos yrittivät niin vanha osoite vaan tuli aina takaisin tietoihinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi