Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edell asukkaan postit: kuinka pitkään jälkeenlähetän?

Vierailija
15.01.2010 |

Niin siis mielipiteitä tästä eli muutimme lähes 2v sitten ja edelleen melkein viikottain tulee meille edellisen asukkaan postia. Ihan siis tärkeän näköisiä kuoria, joskus laskujakin. En siis avaa mutta olen vienyt postiin.

Alussa tuli ihan reippaastikin kirjeitä, lehtiä, mainoksia (vaikka heillä on kääntö?) mutta nyt siis vähemmän. Alussa veinkin postiin aika tunnollisesti ja aktiivisesti, mutta nyt raivostuttaa, en enää jaksa, vien silloin kun satun muistamaan eli kirje saattaa olla parikin viikkoa tuolla hyllyllä, joulun tienoilla kuukaudenkin verran.

Että milloin ko. kirjeet saa heittää keräyspaperin mukana pois? Vaikka olisi lasku? Minulla ei ole heidän uutta osoitetta. Eikö ihmiset muuta osoitettaan, kun näkevät että kirje on mennyt entiseen kotiin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos virallisia papereita tulee teidän osoitteeseensa. Roskiin vaan, oma moka.

Vierailija
2/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkilähetin jotain puoli vuotta kaiken. Sen jälkeen vain laskut. Vuoden jälkeen heitän laskutkin roskiin. (No, en nyt kirjeitä, mutta eihän niitä enää edes kirjoitella).

Eihän tuo ole kuin ihmisten saamattomuutta. Kyllä se sitten muuttaa osoitteensa, kun tulee karhuilmoitus tai haluaa jotain postia. Siinähän itse ihmettelee, miksi ei jotain saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me muutimme noin kuukausi sitten ja alussa tuli viikon verran entisen asukkaan postia tänne.

Otin yhtenä päivänä kaikki lappuset ja kun posteljooni käveli ovelle niin avasin ja sanoin suoraan ettei tällainen ihminen asusta enää tässä osoitteessa ja kerroin että tässä asuu nyt sen ja sen nimiset.

Kirjoitti lapulle ylös ja aikoi välittää tiedon ja ei sen jälkeen ole tänne tullut yhtään kirjettä enää.

Tietty tottahan on ettei kaikki posti käänny automaattisesti että näihin paikkoihin olisi täytynyt erikseen ilmoittaa osoitteenmuutosta ja jos entinen asukas ei sitä ole tehnyt niin saattaa olla että tämän takia teille vielä tulee joitakin kirjeitä

Vierailija
4/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä osoite!! Laita postilaatikkoon. Kyllä se postinjakaja lakkaa jossain vaiheessa kantamasta. Älkää nyt roskiin heittäkö. Saatte vaan lisää.

Vierailija
5/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle.

Tarkasta myös isännöitsijältä asuntosi asukkaiden tiedot- onko tehnut poismuuttoilmoitusta?

Vierailija
6/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan toi olla teidän "serkku" joka sillointällöin asuu kanssanne tai jotain. Eli teille ne on tuotava kun osoite teille on.

Jakelijalle ei mene tieto, jos viet ne itse postiin- sieltä ne vaan jaetaan uuteen osoitteeseen.

Vierailija
7/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin isolla kuoreen ettei asu tässä osoitteessa ja pudotin postilaatikkoon. Roskikseen en sinuna heittäisi. Sinulla on kuitenkin edellisen asukkaan osoite, miksert lähetä hänelle kirjettä että voisi vihdoin ilmoittaa oikean osoitteen kaikkialle?

Vierailija
8/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös täällä helsingissä?

Vierailija
9/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mielestänne postia pitäisi jälkilähettää vielä kaksi vuotta jälkeenkinpäin??

Ei kai ap ole niin tyhmä, ettei kirjoittaisi kuoreen ettei asu täällä..

kirjoitin isolla kuoreen ettei asu tässä osoitteessa ja pudotin postilaatikkoon. Roskikseen en sinuna heittäisi. Sinulla on kuitenkin edellisen asukkaan osoite, miksert lähetä hänelle kirjettä että voisi vihdoin ilmoittaa oikean osoitteen kaikkialle?

Vierailija
10/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tehnyt osotteenmuutosta Postiin. Sillä postin pitäisi jo jakelun lajitellessa osata laittaa ne oikeaan uuteen osoitteeseen jos vanhaan tulevat vielä. Olethan kirjoittanut kirjeisiin ettei asu enää tässä osoitteessa? Sillä siitä jakelun tyypit osaavat sitten jatkossakin laittaa kirjeet sinne minne pitääkin.

Ilmoita lähimpään Postin jakeluun tästä koska niitä on noinkin pitkään jo tullut.

Vierailija
11/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoite on posteissa aivan oikein, mutta silti tulee meille! Jonkun aikaa kiikutin posteja eteenpäin heti kun väärää tuli, enää en jaksa. Kerään nyt yhteen paikkaan isomman satsin ja sitten kiikutan ne itellan laatikkoon kauppareissulla.

Vierailija
12/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös täällä helsingissä?

Lajittelukeskuksesta jossa postit lajitellaan eri toimipaikkojen mukaan menee postit näihin eri toimipaikkoihin ja siellä jakajat lajittelevat ne osoitteiden mukaan. Myös täällä Helsingissä.

Vierailija
13/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kuoriin kissan kokoisin kirjaimin: Väärä osoite!! Laita postilaatikkoon. Kyllä se postinjakaja lakkaa jossain vaiheessa kantamasta. Älkää nyt roskiin heittäkö. Saatte vaan lisää.

Ja soita postiin ja sano, että teidän osoitteessa asuvat Mikko ja Maija ja Mervi Meikäläinen, muilla nimillä olevia posteja ei tarvitse teille jakaa.

Vierailija
14/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee viereisellä kadulla asuvan ihmisen postia. Osoite on posteissa aivan oikein, mutta silti tulee meille! Jonkun aikaa kiikutin posteja eteenpäin heti kun väärää tuli, enää en jaksa. Kerään nyt yhteen paikkaan isomman satsin ja sitten kiikutan ne itellan laatikkoon kauppareissulla.

ilmoittaa että tämä osoite löytyy tuolta vastapäätä joten varmaan erehdyksissään tuo jos ei osaa viedä oikeaan paikkaan postia.

Vierailija
15/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostimme talon yli 2 vuotta sitten. Silti meille vielä satunnaisesti jaetaan entisen omistajan postia (mainos-).

Postillahan ei ole velvollisuutta ns. kakkospostia jälkeenlähettää, jos ei ole maksettua kääntöä eivätka kai voi niitä roskiinkaan heittää.

Vierailija
16/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jotain edellisten asukkaiden postia tulee silloin tällöin. Alkuun vein itse heidän postilaatikkoon (jättivät osoitteensa), sittemmin olen palauttanut postiin maininnalla "ei asu tässä osoitteessa". Joulukortteja en enää toimita eteenpäin, oletan etteivät enää ole tekemisissä, kun viidettä vuotta samat ihmiset lähettävät väärään osoitteeseen kortin.

Vierailija
17/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen postilla itse töissä ja vastaavaa tapahtuu yllättävän usein. Eli asukas ei tee osoitteenmuutosta ja katoaa. Koska ilmoitusta muutosta ei tällöin ole postiin tehty, ei posti voi tietää ko. ihmisen muuttaneen pois ja jakaa siksi edelleen postit osoitteeseen.

Talon uusi asukas saa tottakai kärrätä posteja takaisin postin toimipaikkaan, mutta kätevämmin vääristä posteista pääsee, kun soitat postin palvelunumeroon ja ilmoitat, ettei ko. ihminen asu enää osoitteessa. Ilmoituksen tultua postin tietoon poistetaan entinen asukas postinsaajalistalta, eikä väärää postia enää tule.

:)

Vierailija
18/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen pari entisen asukkaan kirjettä. Mä heitän ne roskiin. Mua ei enää kiinnosta pätkänkään vertaan heidän posti. Reilu 4 vuotta mä olen silloin tällöin postiin vienyt heidän meille tulleet postit ja nyt riitti.

Vierailija
19/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö missään vaiheessa ala heillä hälytyskello soida?

Edelliseen vuokra-asuntoon tuli kahdelle aiemmalle asukkaalle (eri aikoina asuineille; eivät edes olleet aivan edellisiä asukkaita, koska heidät tapasin) postia säännöllisesti, mm. palkkalaskelmia ja muuta tärkeää. Myös joulu- ja syntymäpäivälahjoja omilta vanhemmilta sekä kerran myös avaimet (ilman kirjettä tms. viestiä tai lähettäjän nimeä).

Muutaman kerran palautin posteja postilaatikkoon, sen jälkeen laitoin surutta roskiin tai avasin. Avaimet laitoin postilaatikkoon.

Kerran selvitin nimen perusteella edellisen asukkaan puhelinnumeron ja lähetin tekstiviestiä, kun alkoi tulla harrastelehtiä kuukausittain. Miten tällaisten puutetta ei itse huomaa?!

Vierailija
20/29 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän posteja meni kuukausia muuton jälkeenkin vanhaan osoitteeseen. Uusi asukas toimitti ne meille ja itse soittamalla kyseisiin firmoihin sain niin että uuteen osoitteeseen tulee nyt.

Sanoivat ettei kaikki osoitteet muutukkaan uusiksi joskus heidän tietokoneohjelmassaan. Minulla ainakin erään puhelinfirman laskut menivät vanhaan, vaikka piti muuttua automaattisesti jos muuttoilmoistuksen on tehnyt.

Ja pari muutakin firmaa tosiaan samalla tavoin. Olkaa tarkkoina kun muutatte !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme