Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset luistimet pian 6-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
15.01.2010 |

Mietin tosiaan, millaiset luistimet. Tähän asti on ollut terättömät harjoitusluistimet. jatkaako samaa linjaa vai ostaa terälliset?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisi kyllä ostaa jo oikeat luistimet. Valinta vaan pitää tehdä hokkareiden ja taitoluistinten välillä. Meillä ei huolinut eskarilainen kuin taitoluistimet.

Vierailija
2/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettyjen urheiluvälineiden myymälä, käykää kokeilemassa käytettyjä taitoluistimia. Siis oikeita taitoluistimia, jotka tukevat nilkkaa ihan erilailla kuin kaunoluistimet. Niillä on tosi hyvä luistella.En enää osta tytöillemme muita luistimia kun kerran päästiin makuun.

Esim. Risport merkkiset. Maksaa vähän enemmän, mutta ovat hintansa väärtti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. entäpä onko kaunoluistimissa eroja, millaiset kannttaisi hankkia? olen kuullut jotain 1 ja 2 teräisistä? mistä tässä on kyse.

Vierailija
4/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöllä oli 4-vuotiaana heti ekat piikilliset ja myös luistelukouluissa suositellaan piikillisiä, parempi että tottuu niihin heti

Vierailija
5/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kaunoilla on alettu luistella jo 4-5-vuotiaana.

Vuoden päästä alkaa kuitenkin jo koulu, joten hyvä opetella luistelemaan normaaleilla kaunoluistimilla ennen koulun alkua.

Vierailija
6/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli monella tuon ikäisellä tytöllä on hokkarit.

Vierailija
7/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kärkipiikilliset ostaa niin tosiaan kunnon taitoluistimet ennemmin kuin tavalliset kaunoluistimet jotka huonosti tukee nilkaa.

Hokkarit myös yksi vaihtoehto jos niin haluaa.

Ja meillä jatkettu edelleen harkkaluistimilla koska tyttö (nyt kolmannella luokalla) itse niin haluaa. Hän kerran kokeillut kärkipiikillisi eikä yhtään tykännyt (tosin kyseessä kirppikseltä hankitut kaunoluistimet ei kunnon taitoluistimet. Tytön harkkaluistimet on ihan kaunoluistinten malliset ja muuten samalaiset mutta ilman kärkipiikkejä. Kyseessä ei siis mitkään muoviset hökötykset. Kärkipiikeillähän ei varsinaisesti tavallisessa luistelussa ole käyttöä jos ei sitten halua taitoluistelujuttuja harjoitella. Meillä tyttö mieluummin pelaa lätkää yms. mutta ei kuitenkaan halua rumia hokkareitakaan joten tämä ollut hyvä vainta meillä. Koulun aloituksen takia siis ei tarvitse olla kärkipiikillisiä luistimia.

Vierailija
8/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne terät ois vaan tiellä. Kovasti yleistyneet nuo tyttöjen hokkarit, päiväkotiryhmä tytöistä lähes puolella oli.

Vierailija
9/9 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt aina luistelleet hokkareilla. Ihan yleistä tytöilläkin.

Meillä haluttu että tytöt oppivat luistelemaan kunnolla potkimalla, eikä piikeillä potkimalla, kuten joskus näkee. Tätä ongelmaa tuskin on niillä lapsilla jotka harrastavat sitten luistelua, vaan taitaa olla näitä omaksi ilokseen harvoin luistelevia. Samoin haluamme että tytöt oppivat jarruttamaan ilman että laittavat vain piikit jäähän.

Harjoitusluistimia en kyllä ikinä ostaisi lapsille. Ainakaan sellaisia mitä olen nähnyt marketeissa ja urheiluliikkeissä en ole nähnyt niitä myytävänkään.

Kauno- ja taitoluistinten välillä jos miettii, niin taitoluistimet varmasti paremmat. Joku tietävämpi opastaa paremmin niiden eroissa, mutta itse olen käsittänyt, että taitoluistimet tukevat jalkaa paremmin. Minusta taitoluistimet myös tuntuivat painavammilta, onkohan niissä eroa painopisteessä?

Ihan hokkareissakin on eroa, niin miksei sitten tavallaan ihan eri lajia olevissa kauno- ja taitoluistimissakin. Itse olen joskus mielenkiinnosta vertaillut luistinten terien korkeuksia ja muotoja (pituus, kaarevuus, suoran osan määrä) ja niissä on tosi paljon eroja. Saatikka tietenkin sitten siinä miten luistin istuu jalkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi