Kokemuksia kierukan laitosta synnyttämättömälle/sektiolla synnyttäneelle?
Sattuiko kovasti? Mua ohjattiin ottamaan 800mg Burana, erikoislääkäri laittaa. Oletteko olleet tyytyväisiä? Mirenaa olen ottamassa.
Kommentit (27)
En ollut synnyttänyt kun mirena laitettiin. Se laitettiin kuukautisten aikaan, koska silloin kohdunsuu on jotenkin auki tai löysempi tai jotain. Laittaminen tuntui ikävältä, mutta ei sattunut hirveästi ja oli nopeasti ohi.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 00:48"]
En ollut synnyttänyt kun mirena laitettiin. Se laitettiin kuukautisten aikaan, koska silloin kohdunsuu on jotenkin auki tai löysempi tai jotain. Laittaminen tuntui ikävältä, mutta ei sattunut hirveästi ja oli nopeasti ohi.
[/quote]
Jep, menkkojen aikana hormonit löystyttävät kohdunkaulaa, kyllä ne instrumentit ovat niin pienet, että pitäisi varsin hyvin mahtua.
Just tulin kuparikierukan asennuksesta. Nova T 380 laitettiin. Jännitin ihan sikana, kun oon lukenu kaikkia kauhutarinoita, yöunetkin menetin.
Paikalla oli lääkärin ja terkkarin lisäksi vielä opiskelija. Nauratti hieman, kun ne siellä lukivat ohjeita, kun niin harvoin kuparikierukoita asennellaan. Noh, minä otin 800 mg buranaa tuntia ennen asennusta, eikä minua kyllä koskenut lainkaan. Kyllähän sen tuntee, että jotain siel tapahtuu, mutta en voi kyllä kivuksi sitä sanoa, olen kokenut pahempaakin. Ja minulla on yleensä mielestäni matala kipukynnys. Yks synnytys on toki takana, joten hieman paikat väljemmät.
Ei edes pyörryttänyt jälkikäteen ja ajelin pyörällä kotiin. Nyt tässä pötköttelen, vähän tuntuu jotain nipistelyä tuolla, mutta ajattelin kyllä kouluun lähteä parin tunnin päästä. Ohjeistettiin ottamaan lääkettä tämä päivä, jos kipuja tulee.
Jännityksellä jään odottamaan niitä monsterimenkkoja, joista on kans peloteltu.
Pyydä ihmeessä puudutuspiikki. Mun lääkäri sanoi, ettei ilman puudutuspiikkiä edes olisi laittanut. Tämä yksityisellä. Olin aivan kipujen runtelema muutenkin siihen aikaan, että ihan hyvä.
Olen 22-vuotias synnyttämätön ja mulle asennettiin eilen mirena. Otin n. tuntia ennen asetusta 800 mg buranan, jännitin aika paljon mutta yritin olla mahd. rentona toimenpiteen aikana. Kipu itse asetuksen aikana oli kovaa mutta kesti onneksi niin lyhyen ajan että siitä selvisi pyörtymättä. Menin asennuksen jälkeen 40 minuutiksi makaamaan kun alkoi pyörryttää, oksettamaan ja supistuksia tuli 2 minuutin välein. Hoitaja toi 2 lämpöpussia jotka tuntui vähän turruttavan. Olin päättäväisenä menossa bussilla kotiin mutta kohtu supisteli niin voimakkaasti että hädin tuskin pystyin nousemaan, sain kyydin kotiin. Eilinen koko päivä meni sängyllä maatessa ja vaikka 3 x 800 mg buranaa meni, supistukset olivat niin voimakkaita että hikoilin itseni märäksi ja tärisin kivusta. Oon tottunut omissa menkoissa koviin supistuksiin ja kipuihin, mutta tää oli paljon kovempaa.
Verta tuli ja paljon. Tänään pääsin kuitenkin töihin ja olen pärjännyt 1 x 800 mg buranalla iltapäivään. Juilimista ja jomotusta oikealla puolella ja koko selässä. Jos tää sopii mulle ja auttaa tappomenkkoihini, olen erittäin tyytyväinen!
Pakko kertoa miten tässä kierukka keikassa kävi. Tarina saa loppunsa niin, että kivut eivät kadonneetkaan sitten 5 päivän jälkeen, jonka takia soitin työterkkaan ja pyysin itku kurkussa aikaa sen poistoon. Gyne sanoi heti, että tuollaisia kipuja ei kuulu olla, otetaan pois välittömästi. Olin käynyt jo perjantaina gynellä kivuista ja kierukka oli nätisti kuitenkin paikoillaan. Ei vain sopinut siis minulle. Ehdin syödä 5 päivän aikana kokonaisen paketin burana 800mg, paramax 1000mg. Söin 3 päivänä maksimiannokset sekä ibuprofeenia että parasetamolia ja supistukset puskivat silti läpi. Määrättiin myös lihasta relaksoivaa litalginia (sisäelinkipuihin) mutta sitä ei ollut missään apteekissa. Poisto oli eilen ja nyt en ole tarvinnut enää yhtäkään särkylääkettä. Hieman kohtu protestoi kun on ronkittu, menkkamaista jomotusta navasta alaspäin koko alakropassa, vatsa, reidet, selkä yms. Kierukka kohdallani joko 1. painoi hermoa 2. oli liian iso (nykyään suositellaan kuulemma pienempää jaydess merkkiä) 3. painoi munasarjakystia? Gynelle asap tutkimaan tätä.
Ei ennen sattunut kierukan laitto! Mikähän siinä nykyään sattuu? Käyttekö kierron 4-5 päivänä laitattamassa?