Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakaus ja lihaskrampit, mikä avuksi?

Vierailija
14.01.2010 |

Saako kylmägeeliä laittaa kun pohje sattuu niin vietävästi krampin jälkeen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi kärsiä krampeista jaloissa, itse kärsin vuoden onneksi löysin bonorto nimisen sukan

Vierailija
2/8 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis käärinyt peitteisiin. Auttanut vähän muuta kyllä se sattuu vielä aika kauan, vaikka kramppi ohikin. Itselläni meni itse asiassa päivä niin että en voinut kunnolla kävellä ja senkin jälkeen vielä tuntui jonkin verran muutaman päivän...Siis tämä pahin kramppi mitä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-vitamiiniseos nimeltä NEUROBION auttoi. Saa apteekista.

Vierailija
4/8 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähennä kofeiinipitoisia juomia (jos juot teetä / kahvia / cocista tms), nosta jalat ylös välillä, villasukat jalkaan yöksi...

noilla joten kuten minä sain pidettyä krampit kurissa. Olin viimeisilläni raskaana kesällä ja silti oli pakko mennä joka ainoa ilta villasukat jalassa nukkumaan.

Kylmägeeli vaikuttaa paikallisesti - voi käyttää.

Vierailija
5/8 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä muutama vinkki:

- venyttele pohkeet ja muut kramppaavat kohdat iltaisin ennen nukkumaanmenoa

- juo runsaasti vettä

- syö magnesium-tabletteja

- jos vain pystyt, niin vältä raajojen ojentelua ollessasi "puoliunessa" eli juuri heräämässä. Juuri unissaan ojentelu/venyttely laukaisee krampin

- jos huomaat että pohje alkaa krampata, koukista nilkka HETI. Sillä voit ehkäistä, ettei kramppi pääse kunnolla päälle vaan laukeaa jo alkuvaiheessa.

Vierailija
6/8 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

magnesium ja villasukat, joskus täytyy laittaa kahdetkin päällekäin yöksi. Jos oikein kramppaa, nousen ylös ja kävelen, kunnes loppuu..

Vierailija
7/8 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi pahoja pohjekramppeja. Tuntui että pohje kramppasi niin, ettei sitä pystynyt liikuttamaan mihinkään tai venyttämään sitä. Näitä tuli usein ja ne olivat tosi kipeitä. Sen jälkeen pohje oli pari päivää kipeänä. Aloin syömään magnesiumia, nukuin villasukka jalassa (tuli aina vain tohon vasempaan jalkaan) ja join paljon vettä. Auttoi ehkä jonkin verran, mutta silti tuli kramppeja, muttei niin usein.

Vierailija
8/8 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. suonikohjuinen odottaja aikoinaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme