Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykopaatiksi synnytään, ei kasveta (tutkimuslinkki)

Vierailija
14.01.2010 |

Eli kyse on neurokemiasta, jopa lapsilla, ei kasvuolosuhteista.

http://www.pellervo.fi/pellervo/kp11_02/pahuus.htm

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun psykopaatit osaavat kietoa ihmiset haluamaansa verkkoon - sananmukaisesti.

Tosin hälytytkellot voisivat alkaa soida, jos

mies

-haluaa muuttaa yhteen jo kolme päivää-kolme viikon seurustlun jäkeen

-on vaihtanut autoaan, asuntoaa, venettään pari kertaa vuodessa

-löytää kaikissa muissa virheitä eikä siedä itse pienintäkään kritiikkiä.

Miksi tuo nopea yhteenhaluaminen on psykopaatin merkki? Siis mieheni halusi nopeasti yhteen ja on mielestäni psykopaatti, joten kiinnostaa.

Vierailija
2/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella viitattavan siihen, ettei ole sidonnaista ympäristöön, vaan liittyy vain henkilön itsensä ominaisuuksiin:

http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=852&vl=2007

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi oikeutta elää? niin noihin abortti kommentteihin vaan.

Mulkvistitkin ansaitsevat tilaisuuden ja ei sitä tiedä mitä hyvää nekin voi (vaikka vahingossa) saada aikaan

Vierailija
4/21 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus/nuoruusiän aivovammathan eivät ole lainkaan sidoksissa aikuisen ihmisen persoonaan...

Vierailija
5/21 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aivoissa on tiettyjä eroja psykopaateilla ja terveillä ei vielä kerro onko ne erot olleet olemassa alunperinkin vai kehittyneet kasvun myötä. Ei ole mikään uutinen että olosuhteet vaikuttaa aivojen rakenteisiin.

Vierailija
6/21 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva tietää olevansa spesiaali. Minun ei ole vaikea tappaa kotieläimiä eikä varmaan olisi ihmisiäkään. En silti usko, että koskaan tappaisin ketään, koska olen oppinut tavan tasolla pitämään tappamista ja jopa toisten satuttamista vääränä. Itse asiassa osoitan jonkinlaista empatiaa paljon enemmän kuin suomalaiset keskimäärin, vaikka en osaakaan tuntea niitä tunteita, joihin empatian pitäisi perustua. Eli mielestäni psykopatia ei automaattisesti tee ihmisestä ilkeätä kiusaajaa.

Vierailija
7/21 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sellainen oikea, josta hänen perheensä on kärsinyt kovasti. Kun minut tuotiin näytille, hän tiirasi ja tenttasi hetken ja ilmeisesti totesi minut "hyväksi löydöksi". Käsittääkseni asiaan vaikutti se, että minun suvussani on yksi "vaikutusvaltainen ihminen". (Ajatelkaa miten säälittävä analyysi; siitä se glooria levisi ilmeisesti minuunkin.)

Joka tapauksessa appi sanoi pojalleen, että häät pitää heti järjestää. Siis olimme seurustelleet ehkä kaksi kuukautta ja olimme nuoria mutta että heti vain naimisiin. Tunsin olevani kuin palkintolehmä, joka pitää heti ostaa kun on tarjolla, ettei kukaan muu vie.

Ei toteltu appea, silloin. Appi kuoli tapaturmaisesti tuon jälkeen melko pian, ja se oli hänen paras lahjansa suvulle. Surullista sanoa noin, mutta täysin totta.

Vierailija
8/21 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, mutta minunkin elämästäni olisi tullut paljon helpompi, mikäli isäni olisi aikoinaan kuollut itse eikä tappanut sen sijaan toista ihmistä..

Vierailija
9/21 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni asiaan vaikutti se, että minun suvussani on yksi "vaikutusvaltainen ihminen". (Ajatelkaa miten säälittävä analyysi; siitä se glooria levisi ilmeisesti minuunkin.)

kärsivä on ihan samanlainen.

Vierailija
10/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jospa se olisi sit mahdollista selvittää jo raskauden aikana, niin vois abortoida tulevat pikkuhitlerit.

Vierailija
11/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites ois lähdekritiikki?

Vierailija
12/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jospa se olisi sit mahdollista selvittää jo raskauden aikana, niin vois abortoida tulevat pikkuhitlerit.

Suurimmasta osasta ei tule mitään pikkuhitlereitä vaan menestyneitä yritysjohtajia ja poliitikkoja

Lainaus: Joka 20. mies syntyy psykopaatiksi, naisista vain joka sadas. Kaikista ei tule rikollisia, sillä kroonisista rikollisista korkeintaan joka neljäs täyttää psykopaatin piirteet. Suurin osa psykopaateista kiusaa lähimmäisiään arki- ja työelämässä tai sitten käyttää henkisesti tai taloudellisesti hyväkseen muita.

Vierailija
13/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun joku oiskin tajunnu abortoida sen, niin monien elämä olisi paljon parempi.

Vierailija
14/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä alueilla jotka ohjaavat tunteita?

mites ois lähdekritiikki?

Vierailija
15/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kykene tuntemaan aitoja tunteita ja hyvä manipuloimaan muita ja teeskentelemään odotettuja tunteita.

Joissakin yhteyksissä psykopaatteja kutsutaan ihmisen kehityksen tuoreimmaksi asteeksi.

Mutta toivottavasti ei kuitenkaan. Uskon itse, että hyvyys voittaa.

t. psykopaatin lapsi

Vierailija
16/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös kilttejä psykopaatteja.

Vierailija
17/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne varsinaiset hirviöt tulee huonoista kotioloista, ja sitten nämä yritysjohtajat kunnollisista kodeista.

Vierailija
18/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös kilttejä psykopaatteja.

Kaikki psykopaatit eivät tee rikoksia, mutta se ei tee heistä hyviä.

Itse kyllä hieman kyseenalaistan tuon lähteen. Ensinnäkin kyse on vanhasta julkaisusta, ja käsitykseni mukaan nykyäänkin ollaan epävarmoja mitkä kaikki aivojen muutokset ym. tulevat synnynnäisesti, mitkä kasvatuksen ja elinolojen seurauksena.

Ja toinen mielestäni ennenkuulumaton väite oli, että psykopatia loppuisi yhtäkkiä itsekseen. Kerrassaan outo väite ja ajatus. Tähänastisten tietojeni valossa psykopatia olisi parantumaton tila, johon eivät terapiat pure. Onhan se noiden aivopohjaisten juttujenkin valossa kummallinen ajatus, että tila voisi vain "loppua" yhtäkkiä.

Vierailija
19/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tutkimus ei ole tähän päivään mennessä voinut luotettavasti todistaa miksi ihmisestä tulee narsisti.

Vierailija
20/21 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tunnistaa nuo psykopaatit, jotta osaisi kiertää nämä kaukaa. Avioliittoon ei kannata rynnätä päätä pahkaa. Jälkeläisiä näille ei ole hyvä tehdä, eikä suhde tee puolisollekaan hyvää.

Psykopaatteja ei ole kuitenkaan kauhean paljon. Liian heppoisin perustein ei saa alkaa nimitellä toista psykopaatiksi.