keraamisen lieden puhdistus
noniin, mies ollut yksin kotona muutaman päivän, js unohtanut taas kaikki ohjeeni. Keraamiselle liedelle on palanut jotain, ja sen jälkeen vielä päälle isketty paistinpannu, ja se joku on palanut lisää. Millä helvetillä sen saan pois?? Olen kokeillut sillä lastalla ja beckmanin pesuaineella, mutta eipä tunnu auttavan. Vesitipoistakin on jäänyt kummallisia jälkiä pintaan?
Kommentit (24)
Olen tullut siihen tulokseen että puun tuhka märällä talouspaperilla hieroen on uskomaton puhdistaja. Lasipinnasta lähtee kaikki ylimääräinen paitsi olemassaolevat naarmut. EIKÄ MAKSA PALJON.
mä suosittelen myös universal stonea. kallis tuntui kertaostoksena mutta riittoisa ja monikäyttöinen. sillä sain oman lieteni ainakin tahrattomaksi. olin huolella tahrinut siihen tomaattikastiksetta, siirappia, sokeria, rasvaa ja tinaa. ainoastaan kattilanpohjasta jäänyt alumiini näkyy vähän. (se syyllinen kattila kyllä lensi roskiin mutta muu sottaaminen tulee jatkumaan entisellään.. )
Myös minulta pisteet Universal stonelle. Mikä tahansa pinttynyt lika lähtee hetkessä vaivatta ja naarmuttamatta. Maailman paras puhdistusaine, eikä ole täynnä myrkkyjä, eikä edes haise juuri millekään. Paras!
terästerällä on koitettu, ja pesuaineen annettu vaikuttaa. Siinä se edelleen on hellassa kiinni :(
sellainen aine kuin universal stone on todella hyvä aine. Itselläni ollut käytössä jo useamman vuoden ajan juuri tuohon keraamiseen lieteen. (puhdistaa kaikki muutkin pinnat) ja on siis aito luonnontuote. Täällä etelässä sitä saa ainakin prismasta jne..
esim. dr beckmann
ps palanut sokeri ainoa joka ei lähde
ikkunanpesuaineella, toimii meillä, mutta anna vaikuttaa.
rapsutettiin juuri meidän liedeltä mattoveitsellä pois palaneet jäljet, eikä jättänyt naarmuja.laitettiin ensin keraamiselle liedelle tarkoitettua ainetta, en nyt muista nimeä, saa bauhausista.
ehdottomasti paras ja ennenakaikkea ei haise kamalalle.
Myös kaakeleille ja posliinille loistava, ei tarvitse mitään muita hankausjauheita :)
Finnmaid-uuninpuhdistusineeseen (esim. Tokmannilta http://www.farmos.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=61&Itemi…). Toiminut sekä uunissa että liedellä kaikkiin tahroihin. Jos lika on pahasti palanut kiinni, kuten teillä, kannattaa laittaa paksukti ainetta ja antaa vaikuttaa yön yli. Älä lämmitä. Pyyhi pois mitä kevyesti lähtee ja uusi käsittely tarvittaessa. Uunin pahimpiin tahroihin olen välillä tarvinnut pari käsittelyä.
toimii oikeasti ja kuivaus lasinkuivausliinalla
voiko sitä levyä käyttää sen jlk?
saanut sokerinkin kyllä pois ihan noilla tavallisilla keraamisen lieden pesuaineilla pois. Tosin puhdistin sen käytännössä heti, kun sokeri joutui liedelle. Olisi ehkä käynyt toisin, jos levy olisi ollut vielä pitkään päällä ja olisin yrittänyt puhdistaa vasta seuraavana päivänä...
keraamisen lieden puhdistusaine, lähtee lika
kun niillä on pesuainetta. Hankaa shifonetilla tms. ja toista useita kertoja kunnes lika lähtee.
antanut sen pesuaineen vaikuttaa? Jätä se lieden pintaan vaikka yön yli ja yritä sitten uudestaan.
Moi, luin noita juttuja keraamisen lieden hyvyydestä Monesti mainittiin puhdistamisen helppous. Itsestäni tuntuu että juuri puhdistaminen on vaikeinta Kuuma lasilevy johon riisipuuro kiehuu yli. Palaa samantien sekä lieteen että kattilan pohjaan Ja kun oikein kiehuu yli myös katkaisijat ovat siinä sentin puuromössössä sitten yrität painella katkaisijoita. Saat myös palaneet sormet.Mun mielestä maailman järjettömin keksintö. Kokkauksen jälkeen putsaat partakoneenterällä ja uuninpuhdistusauineella. Turha kuvitella että pyyhkäisist faitylla, levy on kuuma, fairysi ja luuttusi palaa kiinni. Mietipä ite; puuro kiehuu yli,paloi samaten lieteen kiinni, paloi myös kattilan ulkopohjaan. Liedellä 100 asteista palanutta puuroa, näppäimistö siellä jossain alla....
.Vaikea ymmärtää miksi tätä Googlen haulla kehutaan niin äärettömästi. Huonoin valinta mitä keittiöön voi ottaa. Onko tämä sitä kohdennettua mainontaa.. Ari
Kotimaisen kodinplaza -palvelun avulla voi löytää erinomaisen keraamisen lieden puhdistusta tarjoavan yrityksen helposti. Yhdellä tarjouspyynnöllä tavoitat alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet yritykset.
on ainakin uunin ja peltien pesuun ihan huippu, mutta keraamiseen lieteen en ole koskaan kokeillut. Uunista lähtee kyllä tahra kuin tahra ja helposti.