Teen kaupungille tarjousta kotonahoidettavien lasten aamupäivätoiminnasta.
Minkälaisiin juttuihin haluaisit osallistua? Kyseessä on 1-5 kertaa aamupäivällä tapahtuvat "kerhot", joissa äidit (isät, kummit, mummot) harrastavat yhdessä lapsen kanssa.
Kommentit (14)
eli vapaata keskustelua ja joku ohjattu toimintatuokio; askartelu, leivonta, musiikki, tanssi jne.
Eikö sitä voi tehdä niille perheille, jotka tuollaista toimintaa tarvii?
Miksi se pitää kaupungille tehdä?Eikö sitä voi tehdä niille perheille, jotka tuollaista toimintaa tarvii?
Kaupunki OSTAA yksityisiltä palveluntuottajilta tuollaisia palveluja asukkailleen...
toivoisin, että olisi kerho myös niille, jotka ovat hitaita heräämään. Eli ei pelkästään klo 9 alkavia.
toivoisin kerhoa, johon voisi tulla myös erityislapsen/allergisen lapsen kanssa. Jos askartelua/toiminta edellyttää sääntöjen noudattamista/paikallaan istumista, ei onnistu erityislapselta. Jos sormivärejä, taikataikinaa jne, ei onnistu allergiselta lapselta.
Kerho voisi jakaantua vaikka kahtia. Toisessa osassa voisi olla vapaata leikkiä ja jutustelua, toisessa osassa toimintaa niille, jotka haluavat jotain ohjattua. Yhteinen hetki, esim. laulu/soittohetki (marakassit tms) alkuun.
En vain tajua kaupungin roolia tuossa asiassa. Miksi siis kaupungin pitää ostaa mitään palveluja, joita joku toinen tuottaa kotona hoidettaville lapsille?
tapaamiskertoja.
Minkälaisesta toiminnasta pidätte? Ihan perusaskartelu? (Paperi ja liima tyyliin vai kankaanpainanta/ huovutus ymv.)
tapaamiskertoja.
Minkälaisesta toiminnasta pidätte? Ihan perusaskartelu? (Paperi ja liima tyyliin vai kankaanpainanta/ huovutus ymv.)
En vain tajua kaupungin roolia tuossa asiassa. Miksi siis kaupungin pitää ostaa mitään palveluja, joita joku toinen tuottaa kotona hoidettaville lapsille?
Toiminta olisi tietenkin ILMAISTA perheille.
Kai mä nyt sen tajuan. Sitä en tajua, miksi veroeuroja pitää tuollaiseen tuhlata!
Jolloin osallistuminen on perheille halvempaa kun jos toimisimme vuokratiloissa. Joskus kaupunki myös maksaa vetäjän palkan ja tarjoaa ilmaiseksi "palvelua" kaupunkilaisille (jotta hoitaisivat lapsia pidempään kotona).
ap
Kai mä nyt sen tajuan. Sitä en tajua, miksi veroeuroja pitää tuollaiseen tuhlata!
Eli lapset sitten päiväkotiin vaan, eikö? Virikehoito on mielestäsi ihan ok?
"Minkälaisesta toiminnasta pidätte? Ihan perusaskartelu? (Paperi ja liima tyyliin vai kankaanpainanta/ huovutus ymv.)"
Mun mielipide on luultavasti poikkeava yleisestä mielipiteestä. Olen allergisen erityislapsen äiti. Ei paperia eikä liimaa, ei kankaanpainantaa eikä huovutusta. Vaan: paperia ja puuvärejä, lauluja ja leikkejä (esim. piiri pieni pyörii), soittamista (marakassit, ksylofoni, helistimet jne), hyvällä säällä hiekkaleikkejä ulkona, musiikkia ja "tanssia", vapaata leikkiä lapsille ja äidille vapaata keskustelua...
Esim.yhtenä päivänä satujumppaa, toisena lauluhetki, kolmantena ohjattua askartelua (esim. juuri kankaanpainantaa koska se on ohjattua ja vanhemmat ovat mukana), neljäntenä metsäretki ja viidentenä "toiveohjelma"=kävijät saisivat esittää omat toiveensa.
Muutoin vapaata yhdessäoloa. Lelut ja pelit ja piirustustarvikkeet vapaassa käytössä.
oikein hyvä ajatus ap.