Imettävät äidit! Mitä lämpimiä ruokalajeja syötte
kaipaan vinkkejä, sillä olen tottunut syömään tosi mausteisia ruokia, ja nyt kun mausteet ovat huonompi juttu, on vaikeuksia keksiä maistuvia ruokia...
Kommentit (15)
perusruokaa... keittoja, laatikoita, perunoita ja kastiketta jne.
maanantaina oli muusia ja kinkkukastiketta
tiistaina kaalilaatikkoa
keskiviikkona makoroonilaatikkoa
empäs nyt ymmärrä mikä tässä niin vaikeaa?
Ajattelin vain, että hyvä kun vauva oppii jo äidinmaidossa maistelemaan voimakkaitakin makuja. :) Nyt taaperona maistuu niin curry kuin chili. :)
imettävät mammat syö maissa joissa syödään tuon tuosta tulista ruokaa?
Samaa ruokaa ne syö kuin muullonkin.
tullut mieleen ottaa mitäänstressiä tästä. Söin terveellisesti, kuten yleensäkin pyrin.
yrttimausteita, valkosipulia, kookosmaitoa maustettuja tuorejuustoja
Ruokalajeista; itse syön kaikkea! Vähän vähemmän chiliä, muuten olen käyttänyt mausteita ihan normaalisti, koska lapselle ei ole mitään oireita tullut.
no mulle lähinnä ei oikeen mikään oo maistunut.. väkisin olen pakottanut itseni syömään edes yhden kerran päivässä vähän lämmintä ruokaa... leipää ja kaakaota voisin syödä päivät pitkät :)
Mikä tää maustejuttu oikein on? Jos on hyppysellinen chiliä ruuassa niin paljon sitä on sitten maidossa? No ei ainakaan hyppysellistä :D Joku yksi hippu jos sitäkään.
ap on muutam kk sitten ihmetellyt, että mitä sitä voi syödä kun on raskaana ja nyt ihmettelee, että mitä voi syödä kun imettää. Jaa-a. Mietipä sinä sitä...
Jos elämä ei olisi muuten hankalaa, niin siitä voi ihan itse tehdä itselleen hankalaa..
Joten jos toteat ettei joku mauste sovi, jätä se pois! Meillä ei käynyt chili eikä esim jalapenot (vauva huusi suu vaahdossa vatsakipuaan, ei todellakaan ollut elämän hankalaksi tekemistä) Lisäksi listalla oli kaali, pavut, pähkinät ja ruisleipä. Mitä tahansa ruokaa voi tehdä miedommilla mausteilla, jos se on vain siitä kiinni...
vaan jätät sitten, jos vauva näyttää jostain kärsivän. Sama muiden ruoka-aineiden kanssa. Meidän muksulla ei näyttänyt mikään mun syömä vaivaavan, joten vetelin chiliä ja muuta ihanaa entiseen malliin. Kuten joku muukin jo sanoi, niin tottuupahan jo äidinmaidossa siihen, että perheessä syödään mausteista ruokaa. Nyt yksivuotias muksu tykkää, että ruoassa pitää olla makua :)
imettävät mammat syö maissa joissa syödään tuon tuosta tulista ruokaa?
Samaa ruokaa ne syö kuin muullonkin.
näin ei ole. Asun maassa, jossa syödään paljon todella tulisia ruokia. Omassa tuttavapiirissäni imettävät ovat jättäneet ne pois, jos vauvalle tulee niistä vatsavaivoja. Eikä niitä todellakaan syötetä myöskään pienille lapsille.
mä myös välttelin hyvin voimakkaita mausteita. kaveri jätti kaikki maitotuotteet pois ja sitten vauvan vatsavaivat helpotti... Olkaa onnellisia, jos olette voineet syödä mitä vaan. Kaikki ei voi- siis toisten vauvat reagoi maidon kautta herkemmin, voi olla allergioita jne.
kyllä emakoillekin syötetään ihan kaikkea mausteista ja maustamatonta.
Allergioita on todella hyvä kytätä, muuten saattaa mennä jonkin sortin allergia huomaamatta ja lapsi onkin aivan allergia vapaa. Eihän niin voi tänäpäivänä käydä, vai voiko?
Ihan vastasyntyneen kanssa vahan eri asia, silloin minakin valttelin chilia tms koska kokemuksesta tiesin, etta vauva saa siita vatsanvaanteita. Mutta isomman lapsen kanssa ei niin haittaa.
Söin kaikkea, vauvalle ei tullut vatsavaivoja. Tai jos tulikin, en erottanut niitä muusta kitinästä.
Eikö mausteita voi vaan vähentää?