Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettävät äidit! Mitä lämpimiä ruokalajeja syötte

Vierailija
14.01.2010 |

kaipaan vinkkejä, sillä olen tottunut syömään tosi mausteisia ruokia, ja nyt kun mausteet ovat huonompi juttu, on vaikeuksia keksiä maistuvia ruokia...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kaikkea, vauvalle ei tullut vatsavaivoja. Tai jos tulikin, en erottanut niitä muusta kitinästä.

Eikö mausteita voi vaan vähentää?

Vierailija
2/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusruokaa... keittoja, laatikoita, perunoita ja kastiketta jne.

maanantaina oli muusia ja kinkkukastiketta

tiistaina kaalilaatikkoa

keskiviikkona makoroonilaatikkoa

empäs nyt ymmärrä mikä tässä niin vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain, että hyvä kun vauva oppii jo äidinmaidossa maistelemaan voimakkaitakin makuja. :) Nyt taaperona maistuu niin curry kuin chili. :)

Vierailija
4/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettävät mammat syö maissa joissa syödään tuon tuosta tulista ruokaa?

Samaa ruokaa ne syö kuin muullonkin.

Vierailija
5/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut mieleen ottaa mitäänstressiä tästä. Söin terveellisesti, kuten yleensäkin pyrin.

Vierailija
6/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrttimausteita, valkosipulia, kookosmaitoa maustettuja tuorejuustoja

Ruokalajeista; itse syön kaikkea! Vähän vähemmän chiliä, muuten olen käyttänyt mausteita ihan normaalisti, koska lapselle ei ole mitään oireita tullut.

Vierailija
7/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulle lähinnä ei oikeen mikään oo maistunut.. väkisin olen pakottanut itseni syömään edes yhden kerran päivässä vähän lämmintä ruokaa... leipää ja kaakaota voisin syödä päivät pitkät :)

Vierailija
8/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää maustejuttu oikein on? Jos on hyppysellinen chiliä ruuassa niin paljon sitä on sitten maidossa? No ei ainakaan hyppysellistä :D Joku yksi hippu jos sitäkään.

Vierailija
9/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on muutam kk sitten ihmetellyt, että mitä sitä voi syödä kun on raskaana ja nyt ihmettelee, että mitä voi syödä kun imettää. Jaa-a. Mietipä sinä sitä...

Jos elämä ei olisi muuten hankalaa, niin siitä voi ihan itse tehdä itselleen hankalaa..

Vierailija
10/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos toteat ettei joku mauste sovi, jätä se pois! Meillä ei käynyt chili eikä esim jalapenot (vauva huusi suu vaahdossa vatsakipuaan, ei todellakaan ollut elämän hankalaksi tekemistä) Lisäksi listalla oli kaali, pavut, pähkinät ja ruisleipä. Mitä tahansa ruokaa voi tehdä miedommilla mausteilla, jos se on vain siitä kiinni...

Vierailija
11/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jätät sitten, jos vauva näyttää jostain kärsivän. Sama muiden ruoka-aineiden kanssa. Meidän muksulla ei näyttänyt mikään mun syömä vaivaavan, joten vetelin chiliä ja muuta ihanaa entiseen malliin. Kuten joku muukin jo sanoi, niin tottuupahan jo äidinmaidossa siihen, että perheessä syödään mausteista ruokaa. Nyt yksivuotias muksu tykkää, että ruoassa pitää olla makua :)

Vierailija
12/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettävät mammat syö maissa joissa syödään tuon tuosta tulista ruokaa?

Samaa ruokaa ne syö kuin muullonkin.

näin ei ole. Asun maassa, jossa syödään paljon todella tulisia ruokia. Omassa tuttavapiirissäni imettävät ovat jättäneet ne pois, jos vauvalle tulee niistä vatsavaivoja. Eikä niitä todellakaan syötetä myöskään pienille lapsille.

Vierailija
13/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä myös välttelin hyvin voimakkaita mausteita. kaveri jätti kaikki maitotuotteet pois ja sitten vauvan vatsavaivat helpotti... Olkaa onnellisia, jos olette voineet syödä mitä vaan. Kaikki ei voi- siis toisten vauvat reagoi maidon kautta herkemmin, voi olla allergioita jne.

Vierailija
14/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä emakoillekin syötetään ihan kaikkea mausteista ja maustamatonta.

Allergioita on todella hyvä kytätä, muuten saattaa mennä jonkin sortin allergia huomaamatta ja lapsi onkin aivan allergia vapaa. Eihän niin voi tänäpäivänä käydä, vai voiko?

Vierailija
15/15 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastasyntyneen kanssa vahan eri asia, silloin minakin valttelin chilia tms koska kokemuksesta tiesin, etta vauva saa siita vatsanvaanteita. Mutta isomman lapsen kanssa ei niin haittaa.