Hei te täydelliset ja kukoistavat naiset!
Juu, en ole siis treffiseuraa etsimässä.
Ajattelin ilmoittaa, että olen nyt itsekin oksikon mukainen nainen. Yhtäkkiä päästäni kuului ääni KLIK! ja ruokailutottumukseni muuttuivat taas terveellisiksi. Laihdutin 7 kg ja aloitin samalla lihaskuntoa kasvattavan treenauksen. Muodonmuutos sujui yllättävän helposti ja nyt olen mitoissa 58 kg/167 cm.
Olen elämäni kunnossa 37 vuotiaana! Nuorin lapsistani täytti juuri 2 vuotta. Olen edelleen kotiäiti, mutta vuoden kuluttua jo takaisin työelämässä. Lapsia on kolme 1,5 v ikäeroilla.
Ei jäänyt raskausarpia, lantio leveni pysyvästi 2 cm, kengänkoko kasvoi numerolla 38:aan ja rinnat jäivät imetyksen jälkeen c75:ksi. Olen rintoihini kyllä erittäin tyytyväinen, vaikka ennen lapsia omistamani a75 olivat myös hyvät. Imetin yhteensä yli kolme vuotta. Nämä uudet rinnat korostavat kivasti vyötäröäni varsinkin tiettyjen liivien kanssa. Minusta tuli siis muodokkaampi kuin ennen raskauksiani. Painonkin aikaisemmin vain 55 kg.
Minulle kävi siis hyvin. Olin välillä aika väsynyt pienten alsten kanssa, kun omaa aikaa ei juurikaan ollut (ei ole paljoa nytkään). Perheellisillä ystävillä on omat kiireensä (apua yllättävään tarpeeseen enintään) ja sukulaiset eivät auta. Kolmea lasta on vaikea saada hoitoon. Kaksin pärjätään mieheni kanssa arjessa.
Kivempaa silti, että kroppani on taas kunnossa, sillä paljon täytyy jaksaa fyysisesti edelleen. Lehmänhermotkin on jo tullut lapsia hoitaessa ansaittua.
Kommentit (8)
mä olen kanssa täydellinen ja kukoistava, mutta fyysisen puolen (joka siis sekin on varsin hyvässä kunnossa) sijasta mä korostaisin sitä, että olen varsin älykäs ja kulturelli ja valvautunut ja mukava ihminen, joka on saanut yhtä ja toista aikaan ja on ympäristölleenkin hyödyksi. Musta tämä on tärkeämpää ja tyydyttävämpää kuin se, että näytän hyvältä.
psyykkisestikin. Itsetuntemus kasvaa, kun syö vain nälkäänsä ja elää enempi vaistojensa varassa. Tyytyy herkuttelussakin kohtuuteen (minulla sääntö, että kohtuus = yksi makeinen esim suklaakonvehti). Mielihyvää saa enemmän. Ajattelu on selkeämpää.
Ennen lapsia ajattelin, että opiskelu on tärkeää ja läpi elämän jatkuvaa, pyrkien saavuttamaan kaikki saavutettavissa oleva. Nykyään haluan soveltaa opittua enemmän käytäntöön.
ap
ajattelin, että minulla on hyvä mies ja terveet lapset. Oli aika ottaa omaa aikaa treenin merkeissä. Sitä vähäistä omaa aikaa. Tehdä juuri sitä mitä itse haluan. Tästä syystä muutos oli helppo.
Olin jo päässyt ylenmääräisen herkuttelun makuun, mutta koska en ollut kovin pinttynyt sokeriholisti, niin pystyin siirtymään sokerin kohtuukäyttäjäksi. Aikaisemmat yritykset laihtua ja kuntoilla makean täyskieltäymyksellä eivät olleet kestäneet viikkoa kauempaa. Tarvittiin muutos pään sisällä.
ap
sitten minulle tuli mieleen Jari Sarasvuo. Ei pahalla, ap :)
Viimeistään keski-ikäisenä paino/hoikkuus vaikuttaa olennaisesti ikävaikutelmaan. Viisikymppiset ovat niin usein lievästi ylipainoisia, että hoikkaa pidetään automaattisesti nuorempana. Kokemusta on.
ja olen edelleen, vaikka olen jo 47 v ja saanut 2 lasta lisää
tolla asenteella pääset vielä pitkälle
kuinka vanhaksi/nuoreksi tunnet itsesi? Itse haluaisin laihtua, koska tunnen itseni vanhemmaksi kuin olenkaan - on jotenkin tätimäinen olo tässä vartalossa.