Koulukiusattu laati tappolistan
http://www.vartti.fi/artikkeli/45c06ae9-cbc9-44e6-9d2b-7e123da04bc6
Kerrankin olen onnellinen että murhan suunnittelu ei ole Suomessa rikos!
En toivo koulusurmia tietenkään mutta itsekin koulukiusattuna en toivo myöskään kenellekään koulukiusatun kohtaloa. Toivottavasti nämä kiusaajat ottavat opikseen. Vaan käyköhän tässäkin niin, että kiusattu saa entistä enemmän häpeää, ja kiusaajat saavat siitä vettä myllyynsä?
Kommentit (22)
tekevänsä pahaa kenellekään, eikä vähiten siksi että tiedän miltä tuntuu kun toinen ihminen vahingoittaa. En yksinkertaisesti voi ymmärtää koston logiikkaa, sitä että "viha synnyttää vihaa" tai vihan kohteeksi joutuminen jotenkin oikeuttaisi käyttämään vihaa itse muita kohtaan. Mielestäni tuollainen logiikka on sairas. Itse en voi sietää väkivaltaa NIMENOMAAN siksi että olen joutunut kokemaan sitä koulussa, sekä henkisesti että fyysisesti.
Tuohan juuri oikein alleviivaa miten vakavasta ongelmasta on kyse. Kun pää menee kiusaamisen takia rikki (ja taustalla voi toki olla monenlaisia muitakin tekijöitä), siihen ei edes auta se että elämäntilanne muuttuu. Katkeruus ja ulkopuolisuuden tunne jää pysyviksi rakenteiksi ihmisen päähän.