Onko suomalaisnainen ulkomaalaisen mielestä aina nuoren näköinen?
Olen 41 v ja olen aivan ikäiseni näköinen. Otsassa on pysyvät juonteet. Kun hymyilen, silmissäni on harakanvarpaat. Kun nauran, niin niitä varpaita vasta onkin.
Kasvot eivät kuitenkaan vielä roiku. Ja silmäluomeni eivät tule koskaan edes roikkumaan (kuten ei äidillänikään).
En myöskään ole pieni ja vaalea - heitähän yleensä luullaan nuoremmiksi.
No, syksyllä juttelin aasialaisen 28 v naisen kanssa ja kerroin ikäni. Hän oli aivan vilpittömästi hämmästynyt ja sanoi luulleensä minua kolmekymppiseksi! Minä pidin asiaa hyvänä vitsinä...
Sitten tapasin belgialaisen viisikymppisen naisen ja kerroin hänelle jostain, mitä olen mieheni kanssa tehnyt kymmenisen vuotta sitten.
Hän puuskahti, että oletko mennyt 12-vuotiaana naimisiin, että miten minä olen koskaan voinut mitään tehdä niiiin nuorena. Hämmennyin totaalisesti..
Koskaan kukaan suomalainen ei ole sanonut tällaista. Harvoin iästä tulee puhetta ja kuulen usein näyttäväni vähän alta nelikymppiseltä, mutta nämä puheet olen pistänyt kohteliaisuuden piikkiin. Niin minäkin aina vähennän vähän vuosia, kun arvioin toisten ikää...
Mutta nämä kaksi ulkomaalaista siis oli tosissaan. Onko siis yleistä, että muunmaalaiset pitävät meitä nuorekkaan näköisinä? Koska meillä ei paista aurinko, eli ei ole niin paljon ryppyjäkään :-)?