Onko yleistäkin, että synttärikutsuille kutsutut tuppaavat kylään jonain toisena päivänä?
Heistä kun oli mukavampi tulla toisena päivänä kuin kutsupäivänä. Ei siis ollut mitään kummoista syytä tuolle siirrolle. Soittivat ja kysyivät, sopiiko - mutta eivät oikein kuunnelleet, kun yritin sanoa, että ei mulla ole sinä päivänä tarjottavat vielä valmiina.
No, mukavaa meillä oli silti, ei siinä mitään. Mutta pikkuisen harmitti synttärisankarin puolesta, koska nyt ne kemut hajosivat kahdelle päivälle ja muuttuivat tavalliseksi arki-kyläilyksi. Ja kun vieraat tulivat päivää aiemmin, jouduin käyttämään aamuvuoro-päivän siivoamiseen (eli olin duunissa klo 03-11 ja siivosin päälle koko iltapäivän. Pikkuisen tuppasi väsyttämään...
OLISIN tietysti voinut sanoa, että älkää sitten tulko prkl ollenkaan, mutta ei sitä helpolla suututa lähisukua.
Kommentit (9)
älkää tulko silloin, meille ei sovi sinä päivänä, ei siinä perkeleitä tarvita eikä normaalit ihmiset sellaisesta suutu ja yleensä ihmiset ymmärtää kun muutamaan kertaan sanoo.
Musta on kiva jos synttärivieraat hajaantuu eri päiville. Jos koko suku ja kummit tulee samana päivänä niin kenenkään kanssa ei ehdi kahta sanaa vaihtaa kun on niin kiire tarjoiluissa ja kaikki lähtee paljon nopeammin kotiinkin kun huomaa että tässä on liikaa porukkaa liian pienessä kämpässä.
Sen jälkeen voi tulla, mutta turha odottaa enää vastaavia tarjoiluja kuin synttäreillä.
Ymmärrän, että toisilla voi olla työvuoro tms, joten pakkohan se on päästää ne toisella kertaa.
Meillä kaksi lasta ja aina joku haluaa tulla synttäreille jonakin muuna päivänä. Mä suhtaudun asiaan lunkisti ja otan vieraat vastaan. Synttärit on silti synttärit ja niihin järkätään ohjelma ja paremmat tarjoilut. Sitten näille muina päivinä tuleville voi hankkia vaikka vaan valmiin pakastekakun ja jotain pientä suolaista. Aina ei ole ollut kakussa kynttilöitäkään. Lapsille sanon, että x ei päässyt silloin, mutta haluaa silti tulla tervehtimään sinua.
Ajasta on voitu neuvotella, mutta sehän nyt on ihan ok tuleeko kolmelta vai viideltä.
Jos joku ei ole päässyt sovittuna päivänä, niin on sovittu että tulee sitten joskus toisella kertaa, mutta sitten se on tosiaan ihan vaan tavallinen kyläily.
On tuollainen vähän tylsää ja tekee synttäreiden järjeställe lisää paineita.
älkää tulko silloin, meille ei sovi sinä päivänä, ei siinä perkeleitä tarvita eikä normaalit ihmiset sellaisesta suutu ja yleensä ihmiset ymmärtää kun muutamaan kertaan sanoo.
JOS tykkäisin siitä, että kutsut hajoaa kyläilyksi, niin olisin kyllä alun alkajeen kutsunut heidät eri aikoihin.
Ja toisaalta toivoin, että he tulevat mieluummin kuin jättävät kokonaan tulematta.
PS: kyse ei ole vauvasta, vaan koululaisen synttäreistä.
ap
Meillä kaksi lasta ja aina joku haluaa tulla synttäreille jonakin muuna päivänä. Mä suhtaudun asiaan lunkisti ja otan vieraat vastaan. Synttärit on silti synttärit ja niihin järkätään ohjelma ja paremmat tarjoilut. Sitten näille muina päivinä tuleville voi hankkia vaikka vaan valmiin pakastekakun ja jotain pientä suolaista. Aina ei ole ollut kakussa kynttilöitäkään. Lapsille sanon, että x ei päässyt silloin, mutta haluaa silti tulla tervehtimään sinua.
eri tilanne, että tuossa meni hiukan pilalle lapsen ainoat synttärit. Varsinaisilla synttäreillä on siten vain kolme vierasta.
ap
Mun anoppi yrittää aina tulla eri kellonaikaan tai eri päivänä. Joka kerta saa vääntää ja kääntää, että milloin rouvalle sopii tulla. Joskus on meilläkin käynyt niin, että varsinaisilla synttäreillä on ollut 2 vierasta (mummi ja vaari), kun kummit sattuivat sairastumaan ja anopille miehineen ei taaskaan sopinut ko. päivä. Kyllä silloin harmitti lapsen puolesta. Sitä paitsi en pidä siitä, että kämppää saa olla koko ajan siivoamassa ja tarjoiluja miettimässä. Tämän vuoksi päätinkin viime vuonna, että järjestetään vain yhdet synttärit ja poikkeuksia en sallinut. Toimi hyvin ja anoppi jätti tulematta. Parempi kaikille:)
Meillä on synttäreitä juhlittu joskus jopa 2 viikkoa kun on tullut kummeja, mummeja, kavereita ripotellen pitkin viikkoja.
Miten ne ei ymmärrä että tuo on hankalaa? Olen kyllä huomannut että usein noi ripotellen tulevat ei ole itse pienten lasten vanhempia joten eivät ehkä osaa eläytyä sen kestitsevän äidin asemaan.
Voimia ap! Tuota jatkuu seuraavat 18v...