Te joiden mielestä on ok pilkata vainajaa...
Sehän on yksi perusjutuista. Vainaja levätköön rauhassa.
Miten teidät oikein on kasvatettu? Mitä uskontoa edustatte? Vai oletteko kenties ateisteja?
Mitä mielestänne tarkoittaa: "Lepää rauhassa."?
Kommentit (9)
Mitä sanottavaa sulla on vaikka Hitleristä?
Vertaatko nyt Tony Halmetta Hitleriin? Muuta argumenttia et keksi? :D huh huh
Ei kai nyt pilkata tarvitse, mutta kai nyt totuuden voi sanoa. Jos mies on tuomittu rikollinen, niin ei kai siitä valehdella tarvitse kuolemankaan jälkeen.
Mä olen kerran ollut hautajaisissa, joissa pappi hymisteli vainajaa. Jokainen siellä ollut tiesi, että rapajuoppo ja lasten pahoinpitelijä. Kyllä oli omaisilla itku kurkussa, mutta väärästä syystä.
Se oli ihan traaginen tyyppi, tuomioita vaikka mistä, sekakäyttäjä. se on totuus eikä mitään pilkkaa, ja jos sanoo ettei se paljoa saanut eduskunnassa aikaan niin sekin on faktaa, vai onko sulla näyttää kuinka monta puheenvuoroa piti eduskunnassa, kuinka monta lakialoitetta teki, missä valiokunnissa toimi... ei se ole pilkkaa, kyllä totuuden saa sanoa.
"Mies oli vitsi, vaaraton möhkäleen muotoinen kotieläin ja hyvin sopi sinne muiden viihdetaiteilijoiden sekaan. Ei mutta sehän oli unohdetun kansan ääni! Paskat se mikään ääni ollut. Itse asiassa Halme teki kansanedustajana hallaa äänestäjilleen: kun tuommoinen niskamakkara siellä orpona istui, kaikki voivat osoittaa häntä ja sanoa että kattokaa, on täällä niillä toisillakin edustus, ei vain meillä keskipullealla väestöllä, vaikka se oli silkka valhe. Halme oli etninen maskotti; merkki, ei mies."
jaksoi paasata miten yhteiskunnassa pummien ja rikollisten paapominen saa riittä ja miten eduskunnan herrat valehtelevat silmät kirkkaina. Oliko hän sitten itse kunnon suoraniskainen ja rehellinen kansalainen, kuten mien sanojensa mukaan oli?
jos tässä on kyse vain Tony Halmeesta?
Vastasin itse tuohon toiseen aiheeseen, että mielestäni on ihan normaalia puhua myös vainajasta realistiselta pohjalta, eikä maalailla mitään kultakehyksiä väkisin kenenkään päälle. Se ei silti tarkoita PILKKAAMISTA! Tosiasioiden mainitseminen on eri asia kuin pilkkaaminen. Ja ennen kaikkea julkisuudessa vainajasta puhuminen on täysin eri asia, kuin läheisten ihmisten kanssa.
Toimittajien ja vastaavien pitäisi kunnioittaa vainajaa jutuissaan kunnioittaakseen surevia omaisia. Sen vuoksi ikävällä tavalla lausuttujen totuuksien laukominen, kuten tässä Tony Halmeen tapauksessa, ei ole korrektia. On kuitenkin tavallaan tervettä, että joku puuttuu median tapaan leipoa vaikka rikollisista sankareita heidän kuoltuaan, mutta tässä tapauksessa olisi asian voinut hoitaa paljon hienotunteisemmin.
"Pilkka voi osua omaan nilkkaan. Jumalan pilkan kohdalla tästä lienee aina kysymys.
Täällä päin vanhemmat ihmiset tunnistavat pilkka-sanan puun merkitsemistä tarkoittavana. Puut jotka kaadetaan merkitään eli niihin lyödään pilkka. Tässä suhteessa pilkkaaminen henkisenä määreenä toimii edelleen voimakkaana ilmaisuna. Pilkkaaja merkitsee toisen ihmisen kaatamista varten. Sitä se pilkka on – muut tulevat lyömään lyötyä."
http://puheita.wordpress.com/2009/05/06/pilkka-osuu-omaan-nilkkaan/
Kiihkoton muistokirjoitus ilman turhaa ylistystä tai turhaa ilkeilyä:
http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/jukkarelander/ludvig-borga-1963%E2%8…
Riittää kun toteaa mitä hän on saanut aikaan.