Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Uskotko että osa noin 20-vuotiaista on valmiita äideiksi?

Vierailija
13.01.2010 |

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa hyvien nuorten äitien puolesta nämä nuorten äitien haukkujat. Kaikki minun tietämäni nuoret äidit ovat hyviä äitejä!

Vierailija
2/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edellinen ketju menestynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko 22 parempi?

Vierailija
4/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei todellakaan alle 18 vuotiaasta.

Vierailija
6/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ikä saada lapsia on tuo. 20-30v on hyvä, muutkin iät ok useimmiten. Harvemmin on iästä kiinni. Mutta 20v sinänsä on niitä hyviä/parhaita ikävuosia lastentekoon, kunhan elämä muuten on mallillaan.

Vierailija
7/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläni olisi ollut sopivat olosuhteet (oikea mies, suhde hyvässä vaiheessa), olisin ilman muuta hankkinut lapseni muutamaa vuotta aiemmin, eli 22-24 -vuotiaana.

Vierailija
8/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana ja olin täysin valmis oppimaan äidiksi. minusta kukaan ei voi olla täysin valmis äiti.

Vierailija
9/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Jotkut ei ole valmiita äitiyteen edes nelikymppisinä :P

Vierailija
10/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni äidiksi tullessa olisi hyvä olla koulut käytynä. Siis ammatti hankittuna. Lasten kanssa on vaikeampi/työläämpi opiskella. Itse tuli tehtyä lapset ensin, ja vasta nyt opinnot vuorossa. Lapset ovat hidastaneet mieheni opintoja huomattavasti.

Vierailija
11/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni äidiksi tullessa olisi hyvä olla koulut käytynä. Siis ammatti hankittuna. Lasten kanssa on vaikeampi/työläämpi opiskella. Itse tuli tehtyä lapset ensin, ja vasta nyt opinnot vuorossa. Lapset ovat hidastaneet mieheni opintoja huomattavasti.

Vierailija
12/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini meni presidentin luvalla naimisiin 16- vuotiaana kun odotti lasta.

Hyvä äiti tuo on! ;)

Vierailija
13/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"20 v on valmistunut ammattiin"

Voi olla tai olla olematta. Jos peruskoulun jälkeen menee lukioon, ja sieltä yliopistoon noin 5 vuodeksi, ikää on kyllä enemmän kuin 20 v.

Suurin osa peruskoulun oppilaista menee lukioon nykyisin. Pienempi osa ammattikouluun.

Vierailija
14/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhä useampi opiskelee ammattikouluissa, selviää Tilastokeskuksen tuoreista luvuista. Sen sijaan peruskoululaisten ja lukiolaisten määrä on vähentynyt viime vuodesta."

Vierailija
15/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa peruskoulun oppilaisat menee lukioon nykyisin? Kyllä se minun aikanani oli melkein fifty-fifty, eikä siitä nyt niin kauaa vielä ole, että uskoisin tilanteen muuttuneen.. Tiedä sitten millaisia ovat alueelliset erot.

Vierailija
16/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta takuulla se ei myöskään ole helpoin tie. Nuorena äitinä tulee kohtaamaan rasismia ja opiskelu on vaikeampaa kuin lapsettomana. Lisäksi tuon ikäisellä persoonakin vielä kehittyy ja saattaa esim. kasvaa miehensä kanssa ns. erilleen. Toki parisuhdekin voi kestää vaikka noin nuorena solmisi sen, mutta mutkatonta sekään ei varmasti tule olemaan. Kun tavis-20v jättää poikaystävän kun alkaa kyllästyttää niin tämä nuori äiti (jos on vastuuntuntoinen) sen sijaan sinnittelee ja koittaa rakentavasti kehittää suhdettaan. Se ei ole aina niin kivaa tai helppoa.

Vierailija
17/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tällöin myös yliopistotutkinto valmiina, jos hyvä äitiys koulutuksesta on kiinni...

Vierailija
18/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen huomion olen tehnyt, että muutama ns. pikkuvanha jotka lapsen saivat nuorina (HUOM: silloin vaikuttivat siihen valmiilta ja olivat/ovat hyviä äitejä) ovat nyt n. 30-vuotiaina villiintyneet. Tämä liittyy yleensä siihen että lapsen/lasten isästä on erottu, ja nyt menojalka vipattaa. Ihan ok sinänsä, mutta jos 30-v äiti ympäri päissään (ei siis pikkuhiprakassa) kännää joka 2. viikonloppu ja vaihtaa poikakavereita kun sukkia, niin se ei ole minusta ihan asiallista käytöstä. KOHTUUS KAIKESSA!

Vierailija
19/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 20-vuotiaita jotka olisivat valmiita äidiksi, tiedän myös 30-vuotiaita joille lapsen tulo "tämän ikäisenä" olisi maailman kamalin asia.

Minä valmistuin ammattikoulusta 18-vuotiaana, puoli vuotta myöhemmin valmistuin lukiosta (kaksoistutkinto). Työharjottelupaikasta sain vakituisen työpaikan jo hieman ennen ammattiin valmistumista. Ehdin olla oman alani töissä kolme vuotta ennen kuin tulin äidiksi 21-vuotiaana. Tällöin olin ollut naimisissa kaksi vuotta ja meillä oli omistusasunto.

En tiedä mitä olisi vielä pitänyt odottaa, kun me kumpikin lapsia nuorena halusimme ja olin vielä biologisesti parhaassa lapsenteko iässä.

Olisin toki voinut kouluttautua pidemmälle, mutta olinhan jo haluamassani ammatissa.

Nyt meillä on kaksi lasta ja olen kotiäitinä. Lapset ollaan aina hoidettu itse, yökylässä mummolassa ovat olleet ainoastaan muutamana hääpäivänä. En vaihtaisi päiväkään pois, ilman lapsia elämäni oli suoraan sanottuna tylsää.

Suurin osa kavereistani kuitenki juoksee yhä baareissa joka viikonloppu, eivätkä voi kuvitellakaan sitoutuvansa, saati sitten hankkivansa lapsia vielä.

Nämä kaverit ovat iältään 23-33-vuotiaita.

Vierailija
20/36 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikänsä nyt, eli 27v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän