GRRRR! Nyt menee hermot! Lahjan ostamisesta vauvalle...
Heille syntyy lapsi muutaman kk:n päästä, ja kyselin veljeltäni mitä vauvalle voisi ostaa lahjaksi. Heillä ei kuulemma vielä ole babysitteriä, joten tarjouduin ostamaan sellaisen vauvalahjaksi.
Veljeni sanoi siihen heti, että "X:n pitää sitten ehdottomasti tulla mukaan valitsemaan sitä sitteriä, ettei tule väärän väristä".
Voi luoja, onko joku sitterin värikin niin helvatan tarkkaa... Vaunut vielä ymmärrän, että ne halutaan valita itse, mutta joku sitteri...
En ymmärrä ollenkaan. Toki voi esittää toiveen, minkä värisen haluaisivat, mutta että oikein mukaan valitsemaan...
Itse olin aikanaan kiitollinen kaikista vauvalahjoista joita sain, eikä olisi tullut mieleenkään nipottaa väreistä.
Kyseessä on siis juuri sellainen ihminen, jolle ei mikään tunnu kelpaavan.
Kaikki pitää olla merkkitavaraa ja juuri tiettyä väriä/tyyliä.
Ja sen verran tunnen häntä ja makuaan, etten ostaisikaan mitään kirjavaa nallekuvioista sitteriä, vaan hillityn yksivärisen.
Minusta on typerää ostaa lahja, jonka saaja on mukana määräämässä millainen lahjan pitää olla.
Nyt ei enää huvita ostaa yhtään mitään.
Olenko minä väärässä, vai ovatko he väärässä?
Mitäs mieltä av-mammat ovat?
Kommentit (14)
mä sanoisin että voin kyllä ostaa jotain muutakin. Mun kummitytön äiti alkaa hyvissä ajoin juhlia listaamaan mitä lapsi tarvitsee ja mistä näitä tuotteita saa. Olisi ihan kiva jos saisi valita joskus jotain itse.
mä sanoisin että voin kyllä ostaa jotain muutakin. Mun kummitytön äiti alkaa hyvissä ajoin juhlia listaamaan mitä lapsi tarvitsee ja mistä näitä tuotteita saa. Olisi ihan kiva jos saisi valita joskus jotain itse.
lähteä tuollaisen vaativan ihmisen kanssa ostamaan yhtään mitään.
Jotenkin tuli paha mieli tuosta jutusta. Olen tosi innoissani heidän vauvastaan, ja haluaisin panostaa kivaan lahjaan.
En kyllä ymmärrä, en sitten millään...
En minä heille mitään verhoja tai sisustustavaraa ole ostamassakaan, vaan vauvalle sitteriä...
Plääh... -ap
Että henkilökohtaisesti minulle on tärkeää minkävärinen kyseinen kapistus on. Ehkäpä veljesi vaimolla on ollut jo mielessä millaisen sitterin haluaa ja nyt kun tarjouduit ostamaan, haluaa hän näyttää mitä on katsellut... Ei voi tietää että sinä osaisit ostaa juuri sen yksivärisen ja tyylikkään Baby Björnin etkä sitä markkinoiden uusinta ja värikkäintä tärisevää ja keinuvaa monitoimikonetta.
jos lapsi on ensimmäinen. Osta jotakin muuta, sellaista, jonka voit itse valita.
Että henkilökohtaisesti minulle on tärkeää minkävärinen kyseinen kapistus on. Ehkäpä veljesi vaimolla on ollut jo mielessä millaisen sitterin haluaa ja nyt kun tarjouduit ostamaan, haluaa hän näyttää mitä on katsellut... Ei voi tietää että sinä osaisit ostaa juuri sen yksivärisen ja tyylikkään Baby Björnin etkä sitä markkinoiden uusinta ja värikkäintä tärisevää ja keinuvaa monitoimikonetta.
Mutta: ihan tyylikkäitä hillittyjä sittereitä on halvempiakin saatavilla.
Pointti ei olekaan se, olisivat voineet sanoa, että haluavat valkata sitterin mieluiten itse. Se olisi ollut ok. Tuo tuli vaan niin hyökkäävään sävyyn tuo kommentti...
Ja minä nyt vain en tajua ihmisiä, joille on maailman tärkein asia että kaikki kotona sointuu toisiinsa, jopa vauvan tavarat.
Mahtaa sillä lapsella olla sitten kaikki lelutkin mustia, harmaita ja ruskeita.
"Ei, et saa Barbieta, kun niitä ei myydä meidän sisustukseen sopivissa väreissä".
Hohhoijaa...
-ap
1) on ihmisiä, joilla on hyvä maku
2) on ihmisiä, joilla on huono maku
Ja se kumpaan kategoriaan kukakin kuuluu, riippuu ihan siitä toisesta ihmisestä ja hänen arvostuksistaan. Joillakin ihmisillä on vain ihan erilainen maku kuin itsellä. Eli A:n mielestä C:llä voi olla hyvä maku, mutta B:n mielestä C:llä onkin huono maku.
Näin yksinkertaista se on. Veljesi mielestä sulla on huono maku, joten siksi tarvitset jonkun kauppaan kertomaan, ettei tule huonoa lahjaa. Jonkun toisen (esim. vaikkapa siskosi mielestä) sun maku voi olla just se oikea, joten tälläistä menettelyä ei tarvita.
Kyllä olisi varminta ottaa X mukaan valitsemaan. Tai ainakin etukäteen kysyä toivomukset väristä ja mallista. Tai mitäpä jos ostaisit lahjakortin, niin saavat sitten itse käydä valitsemassa ... jos haluavat jonkun kalliimman mallin niin maksavat itse lisää.
Turhaan vedät herneet nenuun siitä, että haluavat olla itse sitteriä valitsemassa.
niin, kyllä minäkin kiitollisena otin vastaan kaikkea mitä annettiin, mutta silti juuri esim. sitterin, rattaat, kantoliinat/repun halusin itse valita ja tiesinkin tarkalleen mitkä ja minkä väriset halusin, kun olin ehtinyt monta kuukautta täpinöissäni kaikkea tulevaa suunnitella ja surffailla netissä tuotteita valitsemassa. Noi on tosi tärkeitä juttuja varsinkin esikoistaan odottaville. Nyt jo minäkin suhtautuisin vähän rauhallisemmin noihin juttuihin, mutta kuten sanottu, esikoista odottaessa moni vauva-asia oli tosi ehdoton.. Yritä ymmärtää heitä vaikka varmasti harmittaakin! Ja tosiaan, mikset ostaisi jotain muuta kivaa, oman valintasi mukaan? Mielestäni myöskin lahjan annosta tekee kivan se ajatus eikä vain rahoitus.
esim. olin päättänyt ostaa nimenomaan mustan Baby Björnin enkä mitään muuta, (itse omilla rahoillani tietty - en siis olettanut että joku muu kustantaisi!) ja olisi suorastaan harmittanut, jos joku olisi hyvää hyvyyttään ostanut sitten jonkun ihan muun mallin. Kiltti ajatus, mutta.. :S
Vaikka yleensä inhoan lahjoista "valittamista", ymmärrän, jos haluaa sitteriä olla valitsemassa.
Jos haluat itse valita lahjan, kysy, mitä muita toiveita olisi!! Voisi kaikki välttyä pahalta mieleltä. Tai sit meette vaan yhdessä ostoksille/lahjakortti.
tuppautua mukaan. Kas kun ei pyydä rahoja kuittia vastaan... Itse haluaisin myös ostaa itse sitterin, koska se on olohuoneessani puoli vuotta. Siksi keksisin vaikka valkoisen valheen että olen jo ostanut sitterin. Tällöin lahjanantaja voisi valita jotain muuta...
sano veljellesi että ostat sitten jotain muuta jos on niin nöpönuukaa.
tai sitten vaihto-/palautusoikeudella ostat parhaaksi katsomasi lahjan...saajat voivat sitten vaihtaa mieleisekseen, jos ei kelpaa.
En minäkään haluaisi lähteä lahjan saajan kanssa lahjaa ostamaan...saati kehtaisi lähteä ostamaan omaani tuollaisessa ihmissuhteessa.
tuon tyyppisiltä ihmisiltä toiveita ollenkaan vaan ostan jotain erikoista oman mielen mukaan. Esim. sun tapauksessa ostaisin ehkä mielestäni todella kauniit lakanat.